U Nišu uhapšena državljanka Bugarske osumnjičena za prevaru i uzimanje novca
5. novembar 14:14
14. septembar 2023 11:35
podeli vest
BEOGRAD - Nova elektronska usluga na Portalu eUprava za građane koji žele da provere da li se nalaze u Jedinstvenom biračkom spisku, kao i da podnesu zahtev za upis ili izvrše potrebne promene, predstavljena je danas u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave.
Način korišćenja ove usluge, odnosno podnošenje zahteva za upis ili promenu podataka u Jedinstvenom biračkom spisku, predstavila je pomoćnica direktora Kancelarije za IT i eUpravu Biljana Marić i naglasila da je mogu koristiti samo eGrađani koji su registrovani na portalu.
Galerija
"Uslugu na portalu za eUpravu mogu pokrenuti samo eGrađani koji su registrovani na portalu. Rok za postupanje po ovoj usluzi je 24 sata od prijema zahteva za upis odnosno promenu podataka u biračkom spisku i građani će rešenje dobiti elektronski", rekla je Marić.
Ministar državne uprave i lokalne samouprave Aleksandar Martinović istakao je da je ovo još jedan rezultat reforme Javne uprave i njene modernizacije.
"Saradnjom Ministarstva koje predstavljam, Ministarstva informisanja i telekomunikacija i Kancelarije za IT i eUpravu obezbedili smo građanima da potpuno besplatno iz svog doma ili bilo kog mesta gde imaju internet, posredstvom portala eUprava izvrše uvid u podatke, podnesu zahev za upis ili promenu u biračkom spisku, kao i da im rešenje bude dostupno elektronski u vrlo kratkom roku", rekao je Martinović.
Ministar je naglasio da iako su mnogi sumnjali u proces digitalizacije Javne uprave, kada se o tome govorilo 2017. godine, u poslednjih nekoliko godina postignuti su impozantni rezultati i građanima je omogućena velika ušteda vremena.
"Srbija sada ima više od dva miliona eGrađana, a ono što je posebno važno je da su među korisnicima prisutne sve generacije, uključujući i naše najstarije sugrađane. Svi su se snašli", rekao je Martinović.
Ova saradnja ministarstava i kancelarije će se nastaviti, dodaje Martinović, sa ciljem daljeg razvoja elektronske uprave i njene digizalizacije.
Ministar informisanja i telekomunikacija Mihailo Jovanović rekao je da će i ova nova usluga građanima uštedeti vreme i pojednostaviti procedure sa kojima se susreću na šalterima.
"Svakom novom uslugom smo jedan korak bliže potpunoj digitalizaciji Javne uprave. U poslednjih šest godina smo uspostavili i servis kroz koji državni organi razmenjuju podatke i zahvaljujući tome je razmenjeno 176 miliona podataka, što znači da isto toliko puta građani nisu bili kuriri - od šaltera do šaltera, već državni organi razmenjivali potrebna dokumenta", rekao je Jovanović.
Ministar je naglasio da je ovo deveta usluga, i da će se nastaviti sa radom kako bi se obezbedilo još novih usluga.
"Pozivam građane da postanu eGrađani. Na ovaj način Vlada Srbije pokazuje spremnost i posvećenost da kreira Javnu upravu po meri svih građana, i u narednom periodu ostajemo posvećeni digitalizaciji, optimizaciji i razvoju elektronskih usluga", istakao je Jovanović.
Osim ministara predstavljanju nove usluge prisustvovao je i v.d. direktora Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu Milan Latinović.
5. novembar 12:11
5. novembar 11:38
5. novembar 11:18
5. novembar 10:30
5. novembar 13:58
5. novembar 13:11
5. novembar 12:39
5. novembar 12:08
5. novembar 14:14
5. novembar 11:52
5. novembar 09:35
5. novembar 09:01
5. novembar 07:57
5. novembar 11:35
4. novembar 14:19
4. novembar 12:53
5. novembar 14:03
5. novembar 12:25
5. novembar 12:10
5. novembar 14:05
5. novembar 11:39
5. novembar 06:17