22. septembar 2023 12:19

Potpisan Sporazum za projektovanje i izgradnju depoa na Makišu za beogradski metro

Izvor: TANJUG

podeli vest

Potpisan Sporazum za projektovanje i izgradnju depoa na Makišu za beogradski metro

Foto: TANJUG/RADE PRELIĆ

BEOGRAD - Ministar finansija Srbije Siniša Mali potpisao je danas sa kineskom kompanijom "Pauer Čajna" (Power China) Sporazum za projektovanje i izgradnju depoa na Makišu za beogradski metro ukupno vredan 200 miliona evra.

"Danas smo sa kineskom kompanijom potpisali sporazum koji je još jedan korak ka realizaciji velikog projekta izgradnje beogradskog metroa. To je Ugovor o projektovanju i izgradnji depoa, mesta sa kojeg će se upravljati celokupnim sistemom metroa. Tu će biti održavanje svih kompozicija metroa", rekao je Mali za Tanjug posle potpisivanja. 

Napominjući da bi prva linija metroa trebalo da bude završena do 2028. godine a druge do 2030, Mali je rekao da očekuje da će izgradnja depoa biti završena u narednih 60 meseci.

"Usluge i radovi obuhvaćeni ugovorom sa kineskim partnerima podrazumevaju projektovanje i izvođenje radova na izgradnji administrativne zgrade sa operativno -kontrolnim centrom i drugih neophodnih objekata", rekao je Mali.

On je precizirao da su među tim objektima inspekcijske hale, hale za održavanje, hale za gariranje, hale za održavanje infrastrukture, ulazno-izlazni objekat, trafostanica i sprinkler stanica, sa kompletnim instalacijama i opremom za svaki od objekata.

Ministar je dodao i da je predviđeno projektovanje i izgradnja donjeg stroja koloseka u depou za ukupnu dužinu koloseka od oko 10 kilometara, projektovanje i izgradnja manipulativnih površina i unutrašnjih saobraćajnica ukupne dužine oko 4,7 kilometara sa pripadajućom infrastrukturom, spoljno uređenje depoa ukupne površine od oko 34 hektara i svi priključci na gradsku mrežu infrastrukture.

Mali je podsetio da su radovi na izgradnji beogradskog metroa započeti u novembru 2021. i da se trenutno radovi na Makiškom polju odakle će kretati prva linija metroa odvijaju nesmetano.

"Na ogromnoj površini, od 72 hektara, trenutno se izvode pripremni radovi, kao što su nasipanje peska, kamena i svega što je neophodno da bi se ovaj depo izgradio. Za građane Beograda, ali i cele Srbije i ovo obećanje koje smo dali, ispunićemo", rekao je Mali.

Mali je rekao da je prva linija metroa ukupno duga 21,4 kilometra i ide od Makiša do Mirijeva.

Druga linija je od Mirijeva ka Bežaniji, a i treća linija se takođe pravi, ka Bežaniji.

On je naglasio da će to biti sistem tri linije metroa i da će zajedno sa delovima javnog prevoza u Beogradu- tramvajima, trolejbusima i autobusima biti potpuno novi sistem javnog prevoza.

"Višedecenijski san ostvarujemo na ovaj način. Ovo je jedan ogroman infrastrukturni projekat koji ne samo da doprinosi daljem razvoju infrastrukture, rešavanju saobraćajnih problema i zagađenja u Beogradu, već doprinosi i daljem razvoju Srbije", rekao je Mali.

Iz Depoa Makiš, prema podacima ministarstva finasija obavljaće se kompletno upravljanje sistemima potpuno automatizovane Linije 1 metroa, posredstvom Upravljačkog centra koji će se nalaziti u administrativnoj zgradi.

Osim upravljanja, odnosno regulisanja saobraćaja automatizovanih voznih sredstava, iz Upravljačkog centra će se upravljati i vršiti nadzor nad svim elektro-mašinskim postrojenjima u stanicama (liftovi, eskalatori, peronska vrata), evakuaciono-ventilacionim otvorima, objektima u depou.

Depo Makiš služiće i za održavanje voznih sredstava beogradskog metroa, odnosno održavanje u smislu popravki većeg obima poput zamene obrtnih postolja, zamene glavnih transformatora i svih opravki koje iziskuju podizanje voznih sredstava dizalicama za vozna sredstva linija 2 i 3.

Takođe, u Depou Makiš obavljaće se gariranje, inspekcija i redovno spoljašnje i unutrašnje pranje voznih sredstava Linije 1 i dela voznih sredstava Linije 2 metroa.