21. novembar 2023 13:33
Kupci polovnih automobila plaćaju za četvrtinu više zbog vraćene kilometraže
podeli vest
BEOGRAD - Kupci polovnih automobila u Srbiji mogu platiti skoro četvrtinu više od stvarne vrednosti vozila zbog vraćene kilometraže i tako izgubiti hiljade evra, pokazuju rezultati istraživanja.
Takođe, u Srbiji automobili sa vraćenom kilometražom prosečno dobijaju povećanje vrednosti za 24 odsto, navodi "carVertical" koji je sproveo istraživanje.
Međutim, situacija u Srbiji je puno bolja nego u Ujedinjenom Kraljevstvu (29 odsto), Italiji (29 odsto) i Litvaniji (25 odsto), gde je prosečan rast vrednosti najveći među 15 ispitanih zemalja.
S druge strane, najmanje povećanje cena zbog smanjene kilometraže je u Ukrajini (17 odsto), Poljskoj (19 odsto) i Rumuniji (20 odsto).
Vozači više vole automobile sa manjom kilometražom, očekujući da će biti u boljem stanju i da neće zahtevati obimne popravke, pa je teško pronaći kupca za vozilo sa visokom kilometražom, osim ako cena nije znatno niža.
Zato prevaranti koji prodaju automobile menjaju broj pređenih kilometara, veštački povećavajući njihovu vrednost i ostvarujući veću dobit.
U slučaju 15-godišnjeg automobila sa smanjenom kilometražom, treba napomenuti da ta prevara može povećati vrednost vozila u proseku za 27 odsto.
Za svakih 100.000 umanjenih kilometara na brojaču kilometara, kupac nehotice može preplatiti oko 2.000 evra.
Dakle, ako brojač pokazuje 200.000 kilometara umesto stvarnih 400.000 km, to potencijalno znači da će kupac završiti sa preplatom od čak 4.000 evra za takvo vozilo.
Iako se ovaj rast cena može činiti velikim za model iz 2008. godine, ove vrednosti su izračunate na platformi "carVertical", gde korisnici obično proveravaju skuplje automobile i manje automobile ekonomske klase.
Različite marke automobila reaguju na vraćanje kilometraže nejednako pa to može varirati od povećanja vrednosti za 15 odsto kod automobila marke mazda i dacia, do 27 odsto kod land rovera.
Kupci mogu potrošiti do 2.000 evra više na svakih 100.000 vraćenih kilometara kada kupuju daciu.
Međutim, druge marke mogu doneti još veće finansijske gubitke.
Kupci modela renaulta mogu izgubiti do 2.300 evra na svakih 100.000 vraćenih kilometara, opel - 2.200 evra, a škoda - 4.200 evra.
Takođe, 100.000 vraćenih kilometara najskuplji su za kupce premijum vozila: audi (6.000 evra), volkswagen (4.500 evra), bmw (7.000 evra) i mercedes-benz (10.600 evra).