8. februar 2024 19:45
Vesić: U 2024. počinju gradnja depoa i radovi na tri stanice prve linije metroa
podeli vest
BEOGRAD - Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je danas da će ove godine biti započeti radovi na izgradnji depoa na Makiškom polju, kao i prve tri metro stanice na liniji 1, u okviru projekta izgradnje beogradskog metroa.
Vesić je, gostujući u Beogradskoj hronici, rekao da će naredne, 2025. godine biti otvoreni i nadzemni radovi na pojedinim deonicima prve linije, kao i takozvani plitki iskopi.
"Jedna mašina, tzv. krtica, krenuće da kopa iskope za prvu liniju; jedna s Belih voda, a druga od Pančevačkog mosta, koje će se spojiti na sredini trase", rekao je on.
Dodao je da će sledeće godine krenuti i iskopavanja prvih tunela.
"Pored toga, u 2026. godini kreće i kopanje mašinama, kao i sve stanice na prvoj liniji i pripremni radovi na liniji dva", pojasnio je Vesić.
On je podvukao da je metro najveći infrastrukturni projekat, ne samo u Beogradu, već i u Srbiji, a radovi se odvijaju prema planiranoj dinamici.
Kada je reč o projektu Ekspo, ministar je pomenuo i prugu Zemun Polje – Nacionalni stadion, koja će biti prvi deo BG voza, jer će, kako kaže, metro biti potpun samo u sadejstvu s gradskom železnicom.
"Povećavamo kapacitete BG voza prema Mladenovcu i Lazarevcu, a ovo će biti treći pravac - od Zemun polja do Nacionalnog stadiona, Surčina, aerodroma ’Nikola Tesla’, a kasnije i do Obrenovca", rekao je Vesić.
Dodao je da će pruga od Zemun polja do budućeg Nacionalnog stadiona biti duga 18,3 kilometra, brzine 120 kilometara na sat.
"Do 2030/2032. godine kompletiraćemo mrežu BG voza i sve prigradske opštine, izuzev Grocke, biće povezane, a kada završimo i metro, više od 80 odsto prevoza biće u šinskom sistemu, odnosno šinski podsistem biće najdominantniji", naglasio je Vesić.
Ministar je istakao i da će do kraja februara na beogradskom aerodromu početi da radi još jedan zemaljski operater, britanski "Menzeis aviation", kompanija koja se u samoj vazdušnoj luci bavi ček-inom, prijemom i raspodelom prtljaga.
"’Vansi’ je za koncesiju platio više od pola milijarde evra i do sada uložio više od 270 miliona evra, a pored ostalog obnovljen je terminal, dok je u toku i obnavljanje se piste…", kaže ministar.
Međutim, on podseća da je bilo i problema prošlog leta.
"Kao ministar, doneo sam odluku da Direktorat civilnog vazduhoplovstva potpuno oslobodi tržište i svim kompanijama omogući da se bave poslom zemaljskog operatera", naveo je Vesić.
Naglasio je kako je jedna od najvećih kompanija na svetu, ’Menzeis aviation’ potpisala je sporazum sa "Er Srbijom" i krajem meseca počinje sa radom.
"To je već 50 odsto svih operacija na aerodromu, jer letovi ’Er Srbije’ čine polovinu na našem aerodromu, a siguran sam da će se ’Menzeis’ bolje pripremiti za ovo leto, nego ’Vansi’ prošle godine", rekao je on.
Dodao je da je "Er Srbija" lane zabeležila broj od sedam miliona putnika, što je istorijski rekord, a da je cilj, kada bude završena kompletna obnova aerodroma, koji je matični aerodrom naše nacionalne avio-kompanije, da godišnje opsluži i 15 miliona putnika.
Kada je reč o bezbednoj vožnji u tunelima, Vesić je predstavio brošuru, koja bi vozače trebalo da informiše kako da se bezbedno ponašaju u tunelima kada dođe do incidenta.
"Pokazalo se da većina vozača ne zna šta treba da radi, ne znaju da postoji evakuaciona cev, pa smo zato pripremili brošuru, kako bi više vozača bilo upoznato s tim kako da se ponašaju u slučaju incidenata u tunelu", naveo je ministar i poručio da je reč o preventivnom delovanju, koje će mnogima značiti.