6. mart 2024 13:19
KBF: Generacije "Zed" i "Alfa" će do 2030. zarađivati 33 triliona dolara
podeli vest
KOPAONIK - Pripadnici generacije "Zed" i "Alfa" imaju sve veći uticaj na tržište, jer čine 45 odsto globalne populacije i procenjuje se da će do 2030. godine zarađivati 33 triliona dolara, rečeno je danas na Kopaonik biznis forumu.
"To će biti ono što će oni praviti. Suštinska razlika između generacije Zed i Alfa jeste u tome da je generacija Alfa potpuno rođena i oblikovana u 21. veku", rekla je prodekanka i profesorka FEFA fakulteta Jelisaveta Lazarević na panelu "Novi kapitalizam iz ugla 'Zed' i 'Alfa' generacije".
Član predsedništva Savez ekonomista Srbije Nebojša Savić je rekao da KBF ranije bavio generacijom "Zed" i "Milenijalcima", ali da je sada već neophodno uključiti i genraciju "Alfa", koja je rođena posle 2010. godine.
Generacija Z dolazi posle "Milenijalaca" i odnosi se na rođene od sredine 1990-ih do ranih 2010-tih godina.
"Milenijalci" su generacija ljudi rođenih od ranih osamdesetih do ranih dvehiljaditih godina, a oni koji pripadaju generaciji "X" su su rođen od 1965. do 1980. godine, nakon posleratnog "bejbi-buma".
"Kad porazgovaram sa mojim studentima četvrte godine, o nekim stvarima koje pričaju studenti prve godine, često se međusobno ne razumeju. Dakle, imamo problem nekog međugeneracijskog prepoznavanja, a tek šta da kažemo mi bejbi bumeri koji se suočavamo sa nekim novim stvarima", rekao je Savić.
Jelisaveta Lazarević je predstavljajući rezultate nedavnog istraživanja rekla da mlade generacije sve više utiču na tržište, strukturu tražnje, potrošnju i brendove.
"Dakle, sad uvodimo i generaciju Alfa. Ono što je važno da kažemo kada pričamo o ovim generacijama i njihovom odnosu prema brendovima jeste da iako pripadnici ove generacije često još uvek ne zarađuju, oni svakako donose odluku o kupovini. Pričamo o generaciji koja čini trenutno 45 odsto globalne populacije i procenjuje se da će do 2030. godine oni zarađivati 33 triliona dolara", rekla je ona.
Galerija
Kaže da je generacija "Alfa" nazvana po grčkom alfabetu, kako bi se krenulo sa nečim potpuno novim, jer su pripadnici te generacije drugačiji čak i od generacije "Zed".
"Ono što je svakako slično za ove dve generacije jeste da su one potpuno digital native, znači digitalno pismene, da žive u tom digitalnom dobu i da ih to digitalno doba oblikuje. Međutim, postoje naravno neke razlike i to je ono što uglavnom pokazuju svetska istraživanja", rekla je ona.
Dodaje da generacija "Zed" uglavnom ima trotinete kojima se voze okolo i to je za njih način na koji se oni zabavljaju.
S druge strane, kod generacije "Alfa", to su oni fidžet spineri koje koriste uglavnom da bi imali bolji fokus, rekla je ona.
Zatim, generacija "Zed" sluša muziku preko Spotifaja, a generacija "Alfa" preko smart spikera.
"Ono što je jako važno kad pričamo o brendovima, jeste u stvari gde se vrši taj uticaj na odluke o kupovini ovih generacija. Kod generacije Zed su to forumi za diskusiju. Kod generacije Alfa su to čet botovi", rekla je ona.
Lazarevićava je rekla da je generaciju "Zed" obeležila svetska finansijska kriza, što je jednim delom uzrok njihove finansijske anksioznosti.
To znači, kaže, da su oni u svetu gledali roditelje koji ostaju bez posla, dok na društvenim mrežama oni imaju serviranje nekog potpuno nerealnog života, zbog čega su u konstantnom strahu da li će moći da obezbede takav život.
"Sa druge strane, kod generacije Alfa uticaj se vrši na drugi način, to su uglavnom čet botovi, gde su prisutni i preko kojih komuniciraju. Još jedna velika razlika između ove dve generacije su njihovi roditelji. Roditelji generacije Zed su ili late baby boomers ili generacija X, koja se prvi put susrela sa tehnologijama kada su već bili odrasli. Sa druge strane, roditelji generacije Alfa su Milenijalci i oni su se sa novim tehnologijama susretali još tokom tinejdžerskih dana", navela je Lazarevićeva.
Istakla je da treba imati u vidu da će "Alfa" generacija biti jedina koja će većinski živeti u 22. veku.