29. mart 2024 13:43
FIC: Tržište mobilne telefonije u Srbiji razvijeno, konkurentno i optimalno
podeli vest
BEOGRAD - Tržište mobilne telefonije u Srbiji je razvijeno, konkurentno i optimalno, rečeno je danas na panel diskusiji o značaju kontinuiranog investiranja u sektor mobilnih telekomunikacija i uticaju na kvalitet usluga za korisnike i njegove uloge u ukupnom razvoju privrede i društva Srbije.
Na skupu pod nazivom "FIC Insight into Telecommunication Sector", koju je organizovao Saveta stranih investitora (FIC), o ulozi i doprinosu savremenog telekomunikacionog sektora ekonomskom i društvenom razvoju Srbije razgovarali su predstavnici Ministarstva informisanja i telekomunikacija, RATEL-a, Telekoma Srbije, A1 Srbije i Yettela.
Mobilni operateri su predstavili rezultate sprovedenih istraživanja o ekonomskim i društvenim uticajima kontinuiranog investiranja u naprednu mobilnu tehnologiju.
Izvršni direktor Saveta stranih investitora Aleksandar Ljubić, istakao je da su telekomunikacije jedan od prioriteta za članice FIC-a, i više od 20 godina zauzimaju značajno mesto u Beloj knjizi Saveta stranih investitora.
Naglasio je da je danas važno govoriti o važnosti mobilnih telekomunikacija, mogućnostima koje one pružaju, ali i o značaju koji mobilne telekomunikacije imaju za građane i ekonomiju svake države, saopštio je FIC.
Galerija
Direktor regulatornih i veleprodajnih poslova kompanije A1 Srbija Marko Jović govoreći o analizi tržišta mobilne telefonije u Srbiji, istakao je da su zajedno sa stručnjacima Ekonomskog fakulteta u Beogradu sproveli detaljnu analizu stanja tržišta elektronskih komunikacija i zaključak je da je domaće tržište mobilne telefonije razvijeno, konkurentno i optimalno.
"Podaci studije govore da nivo koncentracije tržišta prati evropske trendove, da tržište ima stabilan rast, a operatori značajne investicione aktivnosti, koje su dovele do mnogobrojnih benefita za korisnike. Samo u periodu 2017-2022. godine ukupne investicije tri mobilna operatora iznosile su 868,3 miliona evra", rekao je on.
Dodao je da se u analizi Ekonomskog fakulteta zaključuje da tri operatora na tržištu mobilne telefonije predstavljaju optimalnu tržišnu strukturu prema evropskim trendovima i koja je važna za Srbiju zbog pozitivnih efekata za korisnike, kao što su brzina i kvalitet mobilnih usluga.
"Takođe, reč je i o benefitima za druge industrije koje bi trebalo da obezbedi uvođenje mreža nove generacije, za šta je neophodan uslov stabilnost tržišta i vrednost investicija u narednom periodu", istakao je Jović.
Generalni direktor Telekom Srbija Vladimir Lučić, izjavio je da na tržištu mobilne telefonije postoji zadovoljavajuća koncentracija tržišta koja omogućava i garantuje fer tržišnu konkurenciju.
"Postojeći udeli mobilnih operatora na ovom tržištu jasan su pokazatelj tržišne i konkurentske ravnoteže. Usluge mobilne telefonije na našem tržištu su izuzetno visokog kvaliteta, iste zadovoljavaju u potpunosti potrebe krajnjih korisnika, koji imaju velike mogućnosti izbora zahtevanog, odgovarajućeg tarifnog profila i usluga uz pristupačne cene, pri čemu operatori konstantno unapređuju i obogaćuju svoju ponudu", istakao je on.
Ocenio je da učesnici na tržištu mobilne telefonije kontinuirano prate zahtevani nivo inovacija uz konstantno poboljšavanje kvaliteta i raznovrsnosti svojih usluga čime postojeća konkurencija osigurava, podstiče i garantuje dalji napredak tržišta.
Predstavljajući rezultate studije kompanije Yettel direktor za odnose sa javnim institucijama, regulatorne poslove i zaštitu privatnosti Daniel Šušnjar je istakao da njihova studija ukazuje da je zajednička karakteristika srpskog i evropskog tržišta visoka zasićenost i ograničena baza korisnika.
"Uzimajući u obzir broj stanovnika Srbije i uporedive zemlje, postojanje tri mobilna operatora je u skladu sa preovlađujućim evropskim trendovima. Više igrača na tržištu ne garantuje nužno veću konkurenciju i niže cene za potrošače, prema istraživanju globalne organizacije o konkurentnosti tržišta mobilnih operatora (GSMA)", rekao je on.
Dodao je da kada je reč o investicijama, na evropskim tržištima sa tri igrača, operatori ulažu više po korisniku i procentualno u odnosu na prihode, u poređenju sa tržištima sa četiri igrača.