1. april 2024 11:38
Damir Okanović: Vozači imaju pravo da se pouzdaju u signalizaciju na putu
podeli vest
BEOGRAD - Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja izjavio je danas da učesnici saobraćaja na motoputu M11 kroz Beograd, nekadašnjem delu autoputa kroz naš glavni grad, imaju pravo da se pouzdaju u tačnost, odnosno ispravnost saobraćajne signalizacije.
To znači, istakao je Okanović za Tanjug, da ukoliko vozač vidi znak da se radi o autoputu, on ima pravo da drži da tako zaista jeste i da se tako i ponaša.
"To naročito važi za ljude koji su na proputovanju kroz Srbiju. Niko, ni naši građani, ni stranci, nisu dužni da prate uredbe Vlade Srbije. Imamo sada jedan period kada postoji nesklad između onoga što propisuje zakon i ono što signalizacija saopštava učesnicima u saobraćaju, ali je na upravljaču puta da to reši u narednom periodu", istakao je Okanović.
Kako je naveo, nesklad između pravila i signalizacije ne bi smeo uopšte da postoji, s tim što nisu učesnici u saobraćaju ti koji treba da ispaštaju zbog toga.
"Na upravljaču puta jeste da taj problem reši što pre. Nadam se da će takođe biti nađeno i neko na zakonu zasnovano rešenje vezano za deonicu od Bežanijske kose pa tamo dalje ka aerodromu do petlje Beograd, gde je sada važeće ograničenje 120, odnosno 130 km na čas. Ukoliko bi se to ograničenje usporilo na 100 km na čas, pitanje je kako bi se to dalje odrazilo na ostatak motoputa M11, posebno na Gazelu", rekao je Okanović.
Prema njegovim rečima, pre nego što je taj deo puta bio prekategorizovan u motoput, tuda je bilo dozvoljeno kretanje pešaka, bicikala i sporih mašina poput zaprega, motokultivatora i slično.
Od subote 30. marta kretanje biciklima, pešacima i ostalim sporim vozilima saobraćajnicom M11 više nije dozvoljeno, podseća Okanović i dodaje da kazne za vozače koji se kreću zaustavnom trakom iznose od 20 do 40 hiljada dinara, plus šest kaznenih poena, plus tri meseca zabrane upravljanja vozilom.
"Bitno je da to nije ostao državni put drugog reda, jer to je zaista kategorizacija koju jedna takva saobraćenica ne zaslužuje. Motoput je, po mom mišljenju, sasvim odgovarajuća kategorizacija, s tim što, ako pričamo o prevenciji, ono što jeste jedan od najvećih problema na motoputu M11, to je nedržanje odstojanja. Problem je što relativno često dolazi do lančanih sudara, pogotovo na onom potezu koji prolazi kroz urbani deo Beograda i Novog Beograda", rekao je on.
Okanović je uputio apel vozačima da ne gledaju u telefon dok voze saobraćajnicom M11, da se ne približavaju previše vozilima ispred sebe i drže bezbedno odstojanje koje odgovara polovini brzine kojom se kreću.
"Ukoliko se krećete brzinom od 100 kilometara na čas, odstojanje između vas i vozila ispred treba da bude najmanje 50 metara. Ako ne možete da ocenite koliko je 50 metara, pridržavajte se pravila dve sekunde, dakle od trenutka kada vozilo ispred vas prođe pored nekog stuba, treba da prođe najmanje dve sekunde da vi prođete pored istog stuba. Ovo sve važi za suv kolovoz. Ukoliko je kolovoz mokar, onda umesto pravila dve sekunde koristimo pravilo četiri sekunde", zaključio je Okanović.