28. maj 2024 16:10
JKP Beogradski metro i Elektrotehnički fakultet potpisali Sporazum o saradnji
podeli vest
BEOGRAD - Javno komunalno preduzeće (JKP) "Beogradski metro i voz" i Elektrotehnički fakultet Univerziteta u Beogradu obnovili su danas Sporazum o saradnji koji bi trebalo da intenzivira aktivnosti na započetim radovima na izgradnji BG metroa, izjavio je danas dekan ETF Dejan Gvozdić.
On je na prezentaciji projekta izgradnje BG metroa "Gradimo METROpolu" za studente i stručnu javnost koju je JKP "Beogradski metro i voz" organizovao na ETF-u, podsetio da je ideja izgradnje metroa u Beogradu stara bar 50 godina i da je više puta počinjala realizacija ovog projekta.
"Situacija je bila takva da je sve to odloženo do današnjeg dana i evo ja se nadam da je ovo period kada će i početi ta izgradnja", rekao je Gvozdić.
Galerija
Prema njegovim rečima, mnogi misle da je izgradnja metroa posao koji treba da sprovode građevinski inženjeri, edukatori i savremeni inženjeri, ali i od ETF i ljudi koji su ili će diplomirati na tom fakultetu se očekuje jedan vrlo veliki doprinos u realizaciji ovog projekta.
"Projekat BG metroa pomoći će i ETF- u sticanju značajnih iskustva jer ćemo mi kroz određeni nadzor i podršku koji ćemo davati u projektu uspeti da naučimo mnogo toga, a to je svakako izazov za mnoge inženjere koji će raditi u oblasti elektrifikacije metroa i njegovog upravljanja", rekao je Gvozdić.
Direktor JKP "Beogradski metro i voz" Andreja Mladenović kazao je da je to preduzeće izuzetno zadovoljno što je sa ETF-om danas potpisalo sporazum o saradnji.
"Zaista je prava čast izlagati i iznositi poglede na ovakav jedan projekat koji je pred nama i koji smo započeli da gradimo. ETF je jedna od najprestižnijih obrazovnih ustanova u našoj zemlji i rad te ustanove i ugled u svetu je podsticaj da upravo kroz ovakve velike projekte i obrazovni i naučni deo našeg društva bude uključen u realizaciju ovakvih projekata", rekao je Mladenović.
On je podsetio daje JKP Beogradski metro i voz u poslednjih godinu dana imao vrlo jaku aktivnost ne samo na pripremanju ovog projekta, već i na uspostavljanju i obnavljanju memoranduma sa obrazovnim i naučnim ustanovama u Srbiji, posebno u Beogradu.
"Od oktobra-novembra meseca prošle godine imali smo već prilike da predstavimo ovaj projekat na Arhitektonskom, Mašinskom, Rudarskom, Biološlom, Saobraćajnom, kao i fakultetu Organizacionih nauka, ali i na Pravnom i fakultetu Primenjenih umetnosti", rekao je Mladenović.
On je istakao da je projekat izgradnje metroa u Beogradu vrlo složen, kompleksan, dugo traje, a i veoma je skup i zahteva uključivanje raznih učesnika, odsnosno ne samo onih koji se bave izgradnjom i uređenjem, već i onih koji predstavljaju i naučnu zajednicu.
"Ovaj projekat će doneti puno dobrog našem gradu, ali nije cilj samo, naravno, stvaranje te nove infrastrukture, novog sadržaja ili novih usluga koje će imati, već je cilj da proizvedemo projekat, stvorimo jednu novu vrednost koja se tiče znanja i ljudskih resursa koje će izgraditi ovaj projekat", kazao je on.
Prema rečima Mladenovića, BG metro je jedan od najvažnijih državnih projekata i značajno će uticati ne samo na unapređenje javnog transporta u glavnom gradu i poboljšanje ukupnog kvaliteta života Beograđana, već i na sveobuhvatni privredni i tehnološki razvoj čitavog društva.
Danas je na ETF na prezentaciji projekta izgradnje BG metroa pred stručnom javnošću i studentima fakulteta "Gradimo METROpolu" rečeno da će izgradnja BG metroa omogućiti ravnomeran i održiv razvoj grada Beograda.
Istaknuto je i da je planirana izgradnja tri linije metroa, da će trase prolaziti kroz devet opština Beograda - Čukaricu, Savski venac, Stari grad, Palilulu, Zvezdaru, Novi Beograd, Zemun, Vračar i Voždovac.
"Linija 1", trebalo bi da povezuje Železnik i Mirjevo, i ona bi bila duga 21,4 kilometara, imala bi 21 stanicu, a predviđeno je da ukupno vreme putovanja na ovoj trasi bude 32 minuta i angažovano 41 trodelnih vozova.
"Linija 2" bi povezivala Mirjevo i Bežaniju, ukupno bi bila duga 24 kilometar i imala bi 24 stanice, a predviđeno je da ukupno vreme putovanja bude 39 minuta i angažovano 40 trodelnih vozova.
"Linija 3" bi bila duga 23 kilometar imala bi 22 stanice i povezivala bi Bežaniju i Banjicu za 38 minuta sa 27 trodelnih vozova.
Na prezentaciji je iznet i podatak da je procenjeno da bi ove tri linije u 2033. u vršnim časovima ukupno koristilo 100.260 ljudi, od kojih bi "Liniju 1" koristilo 38.730, "Liniju 2" njih 32.980, a "Liniju 3" 28.550 ljudi.
Radovi na izgradnji beogradskog metroa započeti su u novembru 2021.