29. maj 2024 10:15

Tatjana Macura: Više od 30 odsto ukupnog broja preduzetnika u Srbiji čine žene

Izvor: TANJUG

podeli vest

Tatjana Macura: Više od 30 odsto ukupnog broja preduzetnika u Srbiji čine žene

Foto: TANJUG/JADRANKA ILIĆ

BEOGRAD - Na biznis konferenciji posvećenoj ženskom preduzetništvu u onlajn prodaji u Beogradu predstavljena je inovativna platforma za instant kupovinu "Trepni i kupi", a ministarka bez portfelja zadužena za rodnu ravnopravnost Tatjana Macura ističe da Vlada Srbije pruža različite mere podrške ženskom preduzetništvu, kao i da u ukupnom broju preduzetnika u našoj zemlji više od 30 odsto čine upravo žene.

Naglasila je da ona, kao ministarka, snažno podržava ekonomsko osnaživanje žena, ali i da su žene u Srbiji izuzetno zainteresovane za samostalno poslovanje.

"Zahvaljujem svim organizatorima konferencije što su prepoznali značaj države kada je ovo pitanje posredi, u smislu da mogu da prepoznaju i da na pravi način organizuju okupljanje žena, da se kroz učešće predstavnika Vlade Srbije te žene na pravi način informišu kakve sve mere podrške postoje, a sa druge strane da i oni same podele svoja iskustva", rekla je Macura za Tanjug.

Ministarka dodaje da se broj žena preduzetnica iz godine u godinu povećava.

"Država je prepoznala potrebu da određene mere podrške prilagođava takvim trendovima, tako da Vlada povećava finansijsku podršku razvoju ženskog preduzetništva. To radi kroz mere podrške koje su usmerene na bespovratna sredstva, ali i kroz različite inicijative kao što je odobrenja povoljnih kredita, recimo, kroz instituciju Fonda za razvoj", naglasila je ona.

Direktor marketinga i prodaje Tehnološkog partnerstva Vladimir Džodžo istakao je da je ova kompanija, nakon 15 godina postojanja na tržištu Srbije, uspela da plasira svoj inovativni proizvod - platformu za instant kupovinu "Trepni i kupi".

"Platforma trenutno funkcioniše kod više od 50 trgovaca koji sada razvijaju svoju onlajn prodaju. Zahvaljujući njoj omogućili smo da trgovci unaprede i ubrzaju svoj posao i steknu veće poverenje kod kupaca kada je reč o ovoj vrsti prodaje", kazao je Džodžo.

Dodaje da veliki problem onlajn prodaje predstavlja nepoverenje kupaca, posebno kad je u pitanju plaćanje putem platnih kartica.

"Naša platforma je u tom smislu sertifikovana i obezbeđena tako da omogućava sigurnu kupovinu. Jedan od odličnih primera koji smo implementirali je u saradnji sa K1 televizijom. To je prvi instant TV šop u Srbiji gde omogućujemo firmama da, pored reklamiranja na televiziji, imaju i mogućnost prodaje kroz televizijski program", istakao je Džodžo.

Prema njegovim rečima, u pitanju je samo primer kako tehnologija pruža kvalitetan plasman proizvoda putem interneta.

"Ista takva tehnologija omogućuje korporativnim firmama, koje razvijaju ozbiljnu onlajn prodaju, da široko distribuiraju svoju prodaju kroz mogućnost plasmana preko Vibera, preko svih kanala direktnog marketinga, preko mejla i na kraju kroz samu fizičku prodaju plasiranjem našeg QR koda - Trepni i Kupi", zaključio je on.

Direktor i vlasnik Tehnološkog partnerstva Sava Živanović kaže da je platforma nastala u saradnji sa K1 televizijom i da ona ima sve ono što je potrebno kako malim preduzetnicima, tako i malim i velikim preduzećima.

"Platforma održava visoku bezbednost i privatnost, omogućava sve vrste povezivanja i integracija na bezbedan način", rekao je Živanović dodavši da je preduzetništvo u Srbiji izazovno i puno prepreka.

"Ne mislim toliko na pravne regulative, koliko na odnos prema samim preduzetnicima", rekao je on.

Direktorka marketinga K1 televizije Vesna Džunov kaže da je tema ženskog preduzetništva izuzetno značajna.

"Koliko god da se govori o njoj uvek iznova ima mnogo razloga da se podrže žene u privatnom biznisu", poručila je Džunov.

Menadžer partner u Kare Design Srbiji Katarina Milićević kaže da je njoj preduzetništo jako blisko, ali da se njime u Srbiji ne bave dovoljno.

"Žene u Srbiji su zainteresovane za preduzetništvo, ali nemamo dovoljnu svest o tome", zaključila je Milićevićeva.

Konferenciju je u hotelu Cepter organizovala istoimena kompanija, u saradnju sa Tehnološkim partnerstvom, a s ciljem predstavljanja najnovijih trendova u elektronskoj kupovini u Srbiji.