Vulin: Fergusonu bi bilo bolje da je ćutao, mislili bismo da zna više o istoriji
3. novembar 20:27
11. jul 2024 11:54
podeli vest
BEOGRAD - Komisija za zaštitu konkurencije utvrdila je da mobilni operateri u Srbiji povećanjem cena svojih usluga nisu prekršili zakon i konkurenciju, niti su se direktno ili indirektno tajno dogovarali o poskupljenju usluga, kao i da su u zakonskom roku obavestili svoje korisnike.
Komisija je objavila da su sva tri operatera postupila po osnovu regulatorne obaveze i najavila promene cena usluga mobilne telefonije.
Dodaje se da se, na osnovu podataka dostavljenih od sva tri operatora mobilne telefonije po zahtevu Komisije (redosled najave povećanja cena, dokumentacija koja je tom prilikom objavljivana i sl), nije moglo osnovano pretpostaviti postojanje prethodnog dogovora u pogledu povećanja cena.
"Dakle, na visoko koncentrisanim tržištima, jedna promena cena koja nije deo eventualnog prethodno postignutog dogovora, a koja pri tome nije istovremena, niti u istom (nominalnom/procentualnom) iznosu i koja je prethodno saopštena organizacijama potrošača, regulatornom telu, te javno objavljena shodno odgovarajućoj regulativi, nije dovoljna da Komisija pouzdano pretpostavi ponašanje koje bi ukazivalo na postojanje povrede konkurencije, u meri koja omogućava ispunjenje pravnog standarda za pokretanje postupka po službenoj dužnosti - postojanje osnovane pretpostavke iz člana 35. Zakona da je učinjena povreda konkurencije", navodi se u saopštenju.
Komisija podseća da je, krajem februara i tokom marta, na osnovu javno dostupnih informacija bila upoznata sa namerom da sva tri mobilna operatera povećaju cene usluga mobilne telefonije, ali je primilila i više inicijativa građana za ispitivanje postojanja eventualne povrede konkurencije.
"Tako je na osnovu javno dostupnih podataka konstatovano da su sva tri mobilna operatora, unapred najavila povećanje cena svojih usluga, uključujući i metode javnog obaveštavanja, i to 30 dana pre promene cena. Prema izjašnjenjima operatora dostavljenim na zahtev Komisije, pre objave o povećanju cena pojedini operatori su obavili konsultacije sa Nacionalnom organizacijom potrošača Srbije ili su o nameravanom povećanju cena unapred, dopisom, obavestili Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge", navodi se u saopštenju.
Dodaje se da je Komisija naročito analizirala podatke o vremenu najave povećanja cena i o iznosu povećanja, posebno imajući u vidu navode iz medija koji se odnose na podudarnosti u pogledu ova dva faktora, kao i ponašanje mobilnih ambasadora kod prethodnih povećanja cena iste usluge.
Kada je reč o iznosu povećanja, takođe je utvrđeno da se ne može osnovano pretpostaviti postojanje prethodnog dogovora o ovom elementu cene.
"Naime, poređenjem podataka dostavljenih na zahtev Komisije koji se odnose na povećanje cena kod sva tri operatora, i to kako po pojedinačnim paketima koji su međusobno uporedivi, tako i uprosečene vrednosti povećanja, utvrđeno je da povećanja cena nisu jednaka ni u nominalnom ni u procentualnom iznosu kod sva tri posmatrana operatora mobilne telefonije", objašnjava se u saopštenju.
3. novembar 20:27
3. novembar 17:37
3. novembar 17:20
3. novembar 09:24
3. novembar 09:00
2. novembar 22:10
2. novembar 19:47
2. novembar 19:09
3. novembar 18:25
3. novembar 15:51
3. novembar 12:16
3. novembar 11:50
3. novembar 19:16
3. novembar 19:06
3. novembar 18:59
3. novembar 12:05
3. novembar 17:44
3. novembar 13:37
3. novembar 11:10