Selaković: Đilas potvrdio da je agresija jedini politički program koji SSP zastupa
20. decembar 11:13
9. jul 2024 11:48
podeli vest
BEOGRAD - Tržišni udeo kineskih brendova električnih automobila sve više raste u Evropi i njihova sve veća popularnost može oboriti cene polovnim električnim vozilima na evropskom tržištu, ocenjuju stručnjaci.
Matas Buzelis iz carVertical kompanije za podatke o automobilima smatra da će uspon kineskih električnih vozila uticati i na tržište polovnih automobila.
Pošto su električni automobili skuplji od vozila na dizel i benzin, kineski proizvođači električnih vozila nude priuštivije opcije kupcima u Evropi, navedeno je u saopštenju.
"Financial Times" navodi da je tržišni udeo kineskih brendova električnih vozila dostigao osam odsto u 2023. godini, a stručnjaci predviđaju da će do 2027. kineska električna vozila zauzimati petinu tržišta električnih vozila u EU.
Odluka Evropske komisije o uvođenju veće carine na kineska vozila otežava kineskim proizvođačima električnih automobila.Pošto Evropljani žele da zaštite svoje proizvođače ili one koji sklapaju vozila bez nepravednog korišćenja ljudskih resursa ili prekomerne upotrebe materijala iz neproverenih izvora, EU razmišlja o povećanju poreza sa 10 odsto na 38,1 odsto, što znatno utiče na dostupnost ovih automobila.
S druge strane, SAD oporezuje kineske automobile stopom uvozne carine od 100 odsto.
"Nekoliko kineskih kompanija već ulaže u izgradnju proizvodnih pogona u Evropi, a ovi automobili sklopljeni na kontinentu će izbeći veće poreske stope. Upravo tako je trebalo da bude od samog početka - stvoriti ravnopravnu konkurenciju je prava stvar, a ako kineske marke postanu transparentnije u proizvodnji vozila, neće im nedostajati konkurencije", objašnjava Buzelis.
Sve veća konkurencija na tržištu električnih vozila dugoročno će koristiti kupcima, jer bi trebalo da smanji cene električnih vozila i vozači u potrazi za jeftinijim automobilima imaće na raspolaganju opciju električnih vozila, koja su ranije možda izostavljali iz pretrage, navodi se u saopštenju.
"Prisustvo sve većeg broja isplativijih kineskih električnih vozila može dovesti do manje potražnje za polovnim električnim automobilima u celoj Evropi, a to može biti dovoljno za drastičan pad njihove cene", ukazuje Buzelis.
Međutim, zbog razlika u popularnosti električnih vozila, infrastrukturi i kupovnoj moći u evropskim zemljama, tržišta mogu drugačije reagovati na priliv kineskih vozila.
Pre kupovine kineskih električnih vozila važno je uzeti u obzir veliku brzinu amortizacije - potražnja na tržištu polovnih vozila može biti manja za ovim automobilima, što im znatno smanjuje cene.
"Opadanje vrednosti predstavlja značajan faktor kod mesečnih plaćanja. Nedostatak informacija na globalnom nivou otežava procenu pouzdanosti vozila iz zemalja u razvoju poput Kine. Kupci bi mogli da daju prednost potpuno novim kineskim električnim vozilima u odnosu na malo korišćene evropske alternative. Međutim, polovni električni automobili kineskih proizvođača teže dolaze do novog vlasnika", smatra Buzelis.
Ograničena dostupnost rezervnih delova za manje zastupljene automobile predstavlja čest izazov za vozače.
Međutim, kineski proizvođači automobila već grade proizvodne pogone u Evropi, čime će se rešiti ovaj problem. Ipak, očekuje se da će to dugoročno podići cene kineskih električnih vozila.
19. decembar 20:10
19. decembar 19:04
19. decembar 16:59
19. decembar 14:58
20. decembar 10:58
20. decembar 10:44
20. decembar 10:11
20. decembar 06:40
20. novembar 17:11
18. novembar 15:04
9. novembar 22:08
20. decembar 10:23
19. decembar 13:22
19. decembar 13:13
19. decembar 18:49
19. decembar 06:30
18. decembar 16:16
19. decembar 17:39
19. decembar 14:48
18. decembar 23:33