Vučić: Otići ću kada sam procenim, neću nikada da ostavim narod na cedilu
20. decembar 22:56
20. septembar 2023 19:41
podeli vest
BEOGRAD - Izložba "Neka druga mesta" koja prikazuje rezultat povezivanja naučnih istraživanja i tehnoloških inovacija smeštenih u svet umetnosti otvorena je večeras u Muzeju primenjene umetnosti.
Ova izložba, prva u nizu, deo je istraživačkog portfolija Centra za istraživanje javnih politika (Re:People).
Nastala je u partnerstvu između Re:People i Instituta za molekularnu genetiku i genetičko inženjerstvo (IMGGI), Univerziteta u Beogradu, sa jednostavnim ali važnim ciljem – da podstakne održivi ekonomski razvoj Srbije.
Predvođen tim izazovom, kustos izložbe i umetnički direktor Centra za istraživanje javnih politika (Re:People) Ivan Šuković pozvao je umetnice Emiliju Radojičić, Sonju Lundin, Jovanu Čavorović, Draganu Lukić i umetnika Emira Šehanovića da svojim radovima pokrenu nova čitanja u različitim umetničkim medijima, gde jukstapozicija elemenata nastoji da stvori kritičko i konceptualno trenje između dela i praksi koje imaju naučno utemeljenje.
Izložba objašnjava prirodu kao apsolutno poreklo stvarnosti zasnovano na naučnim metodama i preciznim eksperimentima.
Svi umetnički radovi su protkani bio-pigmentima, mikroorganizmima koji su preuzeti sa različitih prirodnih staništa u Srbiji.
Bio-pigmenti kao prirodna zamena za veštačke pigmente imaju razne ekonomske i tehnološke prednosti te samim tim, konceptualna uokvirenost ovog projekta dotiče pitanje efekta prirodnog nasleđa kao načina razmišljanja.
Umetnički prikaz je utemljen u istraživanju koje predvodi biohemičarka dr. Jasmina Nikodinović-Runić sa IMGGI.
Ovaj naučni projekat je uspostavljen po principu preuzimanja žive bakterije – streptomicete sa različitih lokaliteta u Srbiji.
Njihov kasniji životni ciklus u laboratorijskim uslovima se revalorizuje kao proces produktivne transformacije u pigmente koji postaju aplikativni na materijalima.
Bez obzira na ovu jaku naučnu osnovu, izložba "Neka druga mesta" ne donosi nužno distanciranu, naučnu perspektivu, već i emocionalnu i ličnu vezu koja proizilazi iz njenog porekla filtriranog kroz eksperiment, dok su nasleđe i topografski ostaci života fokus umetničkog istraživanja.
20. decembar 22:56
20. decembar 21:29
20. decembar 21:17
20. decembar 12:57
20. decembar 12:45
20. decembar 12:06
20. decembar 19:55
20. decembar 15:48
20. decembar 15:30
20. decembar 22:31
20. decembar 21:17
20. decembar 21:15
20. decembar 20:07
20. decembar 22:54
20. decembar 22:38
20. decembar 22:32
20. decembar 19:43
20. decembar 17:30
20. decembar 16:37
20. decembar 13:28
19. decembar 23:06
19. decembar 21:04
20. novembar 17:11
18. novembar 15:04
9. novembar 22:08
20. decembar 18:57
20. decembar 18:12
20. decembar 14:48
20. decembar 14:02
19. decembar 18:49
19. decembar 06:30
20. decembar 18:14
19. decembar 17:39
19. decembar 14:48