Srpska lista: Osuđujemo postupak Bobana Bogdanovića kojim se ugrožava život predsednika Vučića
3. novembar 17:37
4. jun 2024 11:38
podeli vest
BEOGRAD - Performans "The Base of Trust" umetnice Ivane Ivković, kojim započinje novi regionalni projekat Monument of trust (Spomenik poverenja) biće izveden 8. juna u beogradskoj Galeriji Non Canonico.
Kustosi su Miroslav Karić i Sanja Kojić Mladenov, dramaturg Jordan Cvetanović, a učestvuju glumci Željko Maksimović, Đorđe Živadinović Grgur kao i grupa performera.
"The Base of Trust" je nastavak ranije započetih istraživanja umetnice Ivane Ivković u domenu delegiranog performansa i eksperimentalnih oblika izvođačkih praksi. U pitanju je prolog kompleksnog regionalnog projekta "Monument of Trust" koji se realizuje u različitim galerijskim i javnim prostorima kao i institucijama i u saradnji sa nizom autorki i autora.
U fokusu ovog projekta nalazi se fenomen korupcije i njenih uticaja na socijalne tokove.
Kao simptom ili stanje duha i društva, korupcija prodire duboko u pore sistema i različitih odnosa stvarajući pritisak i osećaj neizvesnosti, poniženosti i nemoći kod pojedinca.
Tematski okvir rada obuhvata pitanje poverenja i hipokrizije u širem smislu, i sa etičkog stanovišta problematizuje osećanje nepovratne izneverenosti.
Ne odnoseći se samo na spekulativne sprege kriminala i države nego i na korupciju u svakodnevnim, interpersonalnim relacijama, rad polazi od pitanja da li je preuzimanja odgovornosti danas uopšte potencijalno izvodljiv čin.
Smešten u intimu salonskog stana koji je istovremeno i izlagački prostor - Non Canonico galerija, ovaj kamerni performans simbolički manifestuje skriveno i zakulisno kada je reč o korupciji, ali vraća i na teren ličnog odnosa prema odgovornosti i mogućnostima poverenja.
I u ovom projektu Ivana Ivković nastavlja da se bavi pitanjima patrijarhalnog poretka i heteronormativnih modela sagledavajući korupciju kao uzrok i posledicu opresivnog sistema a muško telo, kao i u prethodnim radovima, reprezent je delovanja na rodne okvire i stereotipna očekivanja.
Kroz stalnu inverziju pogleda između muških tela s jedne strane i publike s druge, performans funkcioniše i kao ogledalo koje odražava sva ova pitanja, istorijske kontekste, predrasude i tabue prisutne u različitim društvima, kao i složen odnos između pojedinca i okružujućeg sveta.
3. novembar 17:37
3. novembar 17:20
3. novembar 15:54
3. novembar 15:11
3. novembar 09:24
3. novembar 09:00
2. novembar 22:10
2. novembar 19:47
2. novembar 19:09
3. novembar 15:51
3. novembar 12:16
3. novembar 11:50
3. novembar 17:20
3. novembar 17:57
3. novembar 17:28
3. novembar 17:02
3. novembar 12:05
3. novembar 11:25
3. novembar 08:20
3. novembar 07:40
3. novembar 17:44
3. novembar 13:37
3. novembar 11:10