Đurić sa šefom diplomatije Benina o saradnji dve zemlje i unapređenju odnosa
7. novembar 13:32
19. jul 2024 12:01
podeli vest
BEOGRAD - FIlmski centar Srbije (FCS) odlučio je da sufinansira proizvodnju domaćih dugometražnih igranih filmova reditelja Dragana Marinkovića, Nenada Ognjenovića, Vasilija Nikitovića i Predraga Ličine.
Upravni odbor FCS je nakon Konkursa za finansiranje i sufinansiranje projekata u kinematografiji za 2024. godinu prihvatio predlog Konkursne komisije i dodelio 57.040.370 dinara Marinkovićevom budućem filmu "Vera Kroner".
Scenaristi su Marinković, Zoran Solomun i Vladimir Blaževski, a podnosilac prijave Zilion (Zillion) film, navedeno je na sajtu fcs.rs.
"S obzirom da je epoha (Drugi svetski rat) budžet nije predimenzioniran i uzevši sve u obzir komisija je mišljenja da je projekat izvodiv, a scenaristički primamljiv", navedeno je u odluci.
Film "Sestra" reditelja i scenariste Ognjenovića, i podnosioca Dakara, dobio je 27.831.480 dinara, a "Presuda" podnosioca Kinooko filma, po scenariju Nikitovića, Dragoljuba Stojkovića i Balše Labovića, dobija 40 miliona dinara.
Za "Sestru" je napomenuto da je film finansijski izvodljiv i da se oslanja "na skoro zaboravljen model učešća, da se autori i deo ekipe odriču honorara unapred i zajedno učestvuju u riziku produkcije".
"Presuda" je dobila sredstva, između ostalog, i zbog "jasno prezentovanog finansijskog plana proizvodnje koji potvrđuje njegovu realnu izvodljivost".
Za "Virus patološke dobrote" reditelja i scenariste Ličine, podnosioca Stiglic prodakšns (Stiglitz Productions) namenjeno je 25.128.150 dinara, a istaknuto je da je film "produkciono izvodljiv, realtivno skromnog, ali dovoljnog budžeta, duhovitih i britkih dijaloga, sa odličnom glumačkom podelom"".
Među 35 odbijenih su projekti donedavnog direktora FCS-a, reditelja Gordana Matića "U međuvremenu", "Kraljev gambit" i "The Door Man".
U odluci da bude odbijen projekat "U međuvremenu" navedeno je, između ostalog, da Matićev "scenario ne donosi ništa novo u oplemenivanju kinematografije kojoj pripada".
"Za "Kraljev gambit" iz FCS-a su predložili Matiću da projekat prezentuje nekoj televiziji, jer je ovo prava stvar za kvalitetnu seriju".
Tu je i "Povratak Miloša Crnjanskog" reditelja i scenariste Danila Bećkovića, za koga je navedeno da mu je mana što je "Crnjanski zaslužio malo drugačiji tretman, dublji i ličniji film, koji će imati snagu i pravo da otvori temu Crnjanski u našoj kinematografiji".
Odbijen je i Bećkovićev projekat sa scenaristom Dimitrijem Vojnovim "2030", kod koga je primećeno da kao "politički triler deluje kao dašak slobode", ali da "igrom slučaja nije prošao na ovom konkursu".
Za "Književno veče" Bećkovića i Vojnova je navedeno da je "kraj takav kao da autori nisu baš bili sigurni kako sve to da završe", i FCS je preporučio da nastave rad na projektu.
Odbijeni su "Čuvar ikone Svetog Đorđa" scenariste i reditelja Radoša Bajića, jer "tekst ima biše televizijskog nego bioskopskog potencijala", dok je za "22 minuta" Slobodana Skerlića rečeno da je "uvek problem kada nešto što traje 22 minuta pokušate da produžite četiri puta".
Odbijeni su, između ostalih, "Ženarnik" Ivana Ikića, "Vreli mesec" Nenada Pavlovića, "Zver iz podruma" Milana Konjevića i "Milena" Zdravka Šotre.
Među projektima koje FCS nije podržao su i "Nasledstvo" po scenariju Andreja Šepetkovskog, "Tela" reditelja Srdana Golubovića i "Nosio je filmsku traku" scenariste Strahinje Madžarevića i reditelja Nemanje Ćeranića.
Film "Košare" reditelja Balše Đoga, koji je koscenarista sa Strahinjom Redeićem, je odbijen iako je primećeno da je "izuzetno važna tema iz skorije istorije našeg naroda pretočena u potentnu tragičnu priču o herojima".
"Ipak, obimnost predatog scenarija trajanjem daleko prevazilazi procenu trajanja filma od strane autora (do 180 minuta) i komisiji nije najjasnije zbog čega u tekstu nije razgraničeno koji njegovi delovi zaista ulaze u film, a koji u televizijsku seriju", ocenjeno je u odluci.
Kako je navedeno, "traženi iznos od FCS-a takođe značajno prevazilazi količinu sredstava koju komisija u okvirima konkursa može da opredeli za jedan projekat", a "nije najjasniji ni status već snimljenih i grubo izmontiranih scena".
7. novembar 09:38
7. novembar 09:28
6. novembar 17:50
6. novembar 15:56
7. novembar 13:52
7. novembar 13:52
7. novembar 12:27
7. novembar 12:04
7. novembar 13:52
7. novembar 13:52
7. novembar 13:11
6. novembar 13:06
5. novembar 15:30
5. novembar 11:35
4. novembar 14:19
7. novembar 10:32
7. novembar 05:30
6. novembar 17:06