23. decembar 2023 21:59

Dejan Petrović za Tanjug: Može se nastupati i na Guči i na Egzitu

Izvor: TANJUG

podeli vest

Dejan Petrović za Tanjug: Može se nastupati i na Guči i na Egzitu

Foto: Tanjug TV

BEOGRAD - Trubač Dejan Petrović kaže ''da mogu i Guča i Egzit, kao i 'starke' i opanci'', da je zahvalan Emiru Kusturici na svirkama pred svetskim zvezdama, poput Džonija Depa i Monike Beluči, da je dobijao dobre savete od Đuleta Van Goga i da pesma "Vrtlog" najbolje pokazuje žanr Dejan Petrović Big benda.

Petrović je rekao za Tanjug da je sa svojim Dejan Petrović Big bend uspeo da pokaže da se može nastupati na žanrovski različitim festivalima kao što su Guča i Egzit.

"Mi smo društvo podeljeno, da li je to Zvezda i Partizan, partizani i četnici. Bile su predrasude da li Guča ili Egzit, a mi smo dokazali da treba ići i na Guču i na Egzit", rekao je Petrović.

Prema njegovim rečima, "ljudi su odlepili kad su videli prvi put u starkama" njegov orkestar, pogotovo što trubače povezuju tradicionalno sa opancima.

"Tražio sam neki komad garderobe da budemo vizuelno jedinstveni. Kada smo se prvi put pojavili u leviskama, starkama, nosili smo bele košulje, neki su to osuđivali", rekao je Petrović.

Kao čovek iz zapadne Srbije, Petrović se ponosi tradicijom, ali je istakao da su tražili način da svoj muzički pravac obeleže garderobom, pa su na omot albuma "Truba libre" na slici zajedno starke i opanci.

Govoreći o specifičnom muzičkom izrazu njegovog orkestra, Petrović je podsetio da je na tom albumu obradu pesme "Rekla nana" pevala pop pevačica Tijana Dapčević, a "Stani, stani Ibar vodo" su u rege fazonu izveli Sergej Trifunović i Skaj Vikler (Đorđe Miljenović).

"Na tom albumu je Đule Van Gog sa njegovom pesmom 'Kolo'. Ljudima je bilo neobično da ljudi drugog muzičkog pravca snime nešto sa Dejanom Petrovićem, koji je 'Zlatna truba' Guče", primetio je muzičar.

Dejan Petrović big bend je prvi put nastupao u Guči 1998. kada su dobili nagradu za najbolji orkestar, koju su ponovili 2000, 2003 i 2010. godine, a on je zaslužio "Zlatnu trubu" 2005, 2009. i 2010.

Potom je odlučio da se takmičarski povuče sa sabora, gde se svake godine vraćaju samo revijalno.

"Znaš kako, od 1998. do 2010. je sasvim dovoljno. Pokazali smo naše kvalitete i umeće. Odlučili smo da tu takmičarsku pozornicu prepustimo mlađim kolegama, da dođu do izražaja i pokažu šta umeju i znaju. Krenuli smo u drugu muzičku priču, u nekom drugom smeru", naveo je Petrović.

Prema njegovim rečima, "čovek, generalno u životu kojim god poslom se bavi, mora znati kad je nešto dosta, kad treba stati".

Upitan šta je potrebno da bi se dobro svirala truba, Petrović je rekao da je to "pitanje harizme, ponašanja, razmišljanje o sviranju".

"Nije samo stvar svirati dobro. Moraš malo razmišljati kako to u suštini prezentovati ljudima. Imate masu muzičara koji sede i sviraju kući. Ali treba spojiti pet, šest stvari u jednu i napraviti dobar paket od sebe i od benda. Naravno, najbitnija je stvar rad, trud. Bog nam daje talenat. Ako ne radite na sebi u više nekih segmenata, džaba sve", naveo je trubač.

Govoreći o iskušenjima posla, Petrović je naveo neprospavane noći, mnogobrojna putovanja, neviđanje porodice i život kao na traci u punoj sezoni koncerata.

I sami trubači, deda Danilo i otac Mićo su kod Petrovića potencirali da nauči da se iz kuće nosi poštovanje prema sebi i drugima, a muzičar i danas kad sretne ljude o njima uvek čuje reči hvale.

"To je najbitnije, da čovek kada ode s ovog sveta ostane samo dobra reč i dela. Što bi rekao sveštenik Milivoje iz mog sela Duboko: 'Kada se spremimo sa nogama napred, iza nas ne ostaju niti zgrade, niti stanovi, ostaju samo dobra i loša dela'. Trudim se da ostavim iza sebe dobra dela, dobru i zdravu i normalnu porodicu" naveo je Petrović.

Prisetivši se da je pre petnaestak godina bio primoran da da otkaz za nekoliko članova svog orkestar, Petrović je rekao da mu je tada savetom dosta pomogao rok muzičar Đule iz Van Goga.

"Rekao mi je da treba gledati kakvi su ljudi. Ko god ima malo talenta možeš ga napraviti muzičarem onakvim kakav ti treba za bend. Ukapirao sam da treba da biram muzičare kakvi su ljudi. I od tada stvarno nemam problema sa članovima benda", naveo je Petrović.

Istakavši da čovek ne treba da bude zatvoren po pitanju muzike i šta jedan instrument može da svira, Petrović je podsetio da se uvek pričalo da trubači u zapadnoj Srbija sviraju super izvorne pesme i narodna kola, a kolege iz okoline Vranja čočeke.

"Nastavio sam put koji su pokrenuli prvi Fejat Sejdić, moj otac, Boban Marković i dokazali da truba može svirati nešto drugo. Mi smo samo sve nadogradili i dokazali da totalno nema granica za trubu", istakao je Petrović.

Engleski muzičar Sting je prilikom boravka u Beogradu čuo i dopala mu se njihova izvedba pesme "Englishman In New York", a Petrović je dodao da ga jako ceni kao umetnika i kako gleda na muziku.

Kao neko ko redovno nastupa u Evropi i svetu, Petrović je priznao da je "bukvalno sve isto" kako reaguje naša i inostrana publika.

"Imaš zadršku kod publike kada negde dođemo prvi put u inostranstvu da nastupamo, gde su ljudi stranci. Dok nas ne čuju prvih pet, deset minuta. Ali se svaki nastup završava kao što se završava i ovde", rekao je Petrović.

"Vrtlog" je neizbežna pesma sa kojom Dejan Petrović big bend otvara svoj nastup, jer je ona "klasična prezentacija čitavog benda".

"Kad me pitaju: 'Koji žanr vi svirate?' Sviramo 'Vrtlog'. To je naš žanr", naglasio je muzičar.

Prisetivši se da su koncert u Sava centru 2014. godine otvorili sa "Pesmom o trubi" Branka Radičevića, koju je recitovao glumac Petar Božović, Petrović je ocenio da se "najbolje u toj pesmi opisuje šta je truba", koja može biti ozbiljan pokretač i budi emocije.

Petrović je nastupao pred svetskim imenima kakva su glumci Džoni Dep i Monika Beluči, ili fudbaler Dijego Armando Maradona, za koga priznaje da je tek posle susreta, gledajući snimak, shvatio da time ima "ozbiljnu polugu zlata u kući".

"I jako sam zahvalan sam Emiru Kusturici, što je me pozvao da budem više puta deo Kustendorf festivala na Mokroj gori, gde smo dočekivali raznorazne zvezde od Beluči, Depa, Nikite Mihalkova...Velika čast i stvarno su to prelepe stvari u ovom poslu", priznao je Petrović.

Beluči je ostavila utisak normalne i nenametljive žene, kaže Petrović i dodaje da je od takvih ljudi učio da čovek koliko god bio velik u svom poslu treba da bude normalan, da ne treba da se diže halabuka samo zato što se pojavio.

Govoreći o savremenoj muzici, Petrović je primetio da većina novih izvođača peva o automobilima, drogi i seksu, što ne podržava.

"Malo mi je previše svega, spotovi su u kockarnicama, ruleti, droga, žene se u najgorem mogućem svetlu prezentuju. To ne podržavam nikako", istakao je Petrović.

Prema njegovim rečima, od takve muzike, kao i od društvenih mreža, deca se ne mogu izolovati i može sa time samo napraviti kontraefekat.

"Mislim da je najbitnije s detetom samo iskrena, otvorena priča. Da u startu praviš drugarski odnos, da dete u tebi vidi sigurnost, da može da se požali za bukvalno bilo šta. Šta god da je u pitanju, najbitnije je da shvati da nema boljih prijatelja od roditelja", naveo je Petrović.

Priznavši da je "malo tužan zbog omladine danas", jer su im prioriteti u životu ko je šta obukao, koji telefon se nosi, Petrović je dodao da su to "toliko nebitne stvari u životu", i smatra da su najveći neprijatelji društvene mreže i mobilni telefon, jer preko njih "ljudi žive tuđ život".

"Skoro smo svirali jednu privatnu feštu, i prosto sam bio zatečen. Odavno nisam video decu, 18 godina, koliko su vesela. Pritom su deca i malo popila, ali su imala poštovanja...Igrali su i pevali su, prosto ne mogu da verujem, kao da su deca od pre 30 godina", naveo je muzičar.

Petrović je podsetio da nastupa 30. decembra u Budvi sa Aleksandrom Prijović, a potom na dočeku Nove 2024. godine u Beogradu na vodi sa Frajlama i Sarom Jo, i dodao da će to biti i "spektakl što se tiče laserskih projekcija i vatrometa".