22. april 2023 10:02

Tijana Bogićević za Tanjug: Želim da zaživi "Beogradsko proleće" i iznedri velike hitove

Izvor: TANJUG

podeli vest

Tijana Bogićević za Tanjug: Želim da zaživi "Beogradsko proleće" i iznedri velike hitove

Foto: Shutterstock.com/LightField Studios, arhiva

BEOGRAD – Tijana Bogićević jedna je od 18 muzičara koja će se večeras takmičiti sa pesmom "Krila od dima" na festivalu "Beogradsko proleće" u Mts Dvorani, a specijalno za Tanjug ističe da želi da ova manifestacija zaživi svake godine, da istraje i uspeva uvek da iznedri nove pop hitove.

Pop soul dama Tijana Bogićević, sa adresom u Novom Sadu, poznata je publici kao predstavnica Srbije na Pesmi Evroviziji 2017. godine sa numerom „In Too Deep”.

Takodje, njeno prvo učešće kao samostalnog soliste bio je na Beoviziji 2009. godine, kada se predstavila sa pesmom “Pazi šta radiš”.

Sada na "Beogradskom proleću" će se takmičiti sa numerom "Krila od dima" prema muzici, tekstu i aranžmanu Aleksandre Milutinović.

Iako možda nekome sa strane deluje da Tijana ima takmičarskog duha usled svih tih nastupa na velikim pozornicama, umetnica za Tanjug tvrdi da ipak nema to u svom karakteru.

"Više sam ta takmičenja shvatala kao promociju neke moje nove pesme, osim naravno Evrovizije, to je bilo nešto zaista posebno, ipak sam predstavljala Srbiju. Nisam ni sada u takvom raspoloženju, ali mislim da je samo učestvovanje na ovom festivalu velika stvar, jer je on veoma neophodan za nas muzičare”, navela je Bogićević za Tanjug i naglasila da je poželjno da bude što više festivala pop muzike kod nas.

Srbija ima veliki broj muzičkih festivala, mada su oni dobrim delom usmereni na žanr rok muzike kao Beer fest, Arsenal fest (Kragujevac), delimično Exit (Novi Sad), ili džez (Nišville u Nišu, Beogradski džez festival), i sve je manje smotri koje su posvećene pop muzici.

"Upravo to i jeste razlog zašto sam se prijavila, za sve nas koji se bavimo muzikom, važno je da budemo ovde istaknuti, jer nemamo tabloidni odnos prema karijeri, već imamo muzički pristup našoj karijeri. Ja se muzikom bavim samo radi - muzike. Na ovaj način mi imamo neku svoju platformu, živi nastupi, takmičenja, da ne bude samo YouTube kanal, društvene mreže, servisi muzike. “Beogradsko proleće” je ipak festival koji se prenosi uživo preko televizije, i zaslužuje da se gleda nešto drugo na televiziji od ove ponude koja danas postoji svakodnevno, od rijalitija nadalje", zauzela je stav Bogićević, a direktan prenos "Beogradskog proleća" u svom drugom izdanju nove obnove, biće emitovan na televiziji Prva.

Šta nam donose "Krila od dima" u pogledu teme, teksta, sadržaja, melodije, pokušala je da predstavi muzička umetnica.

"Moja nova pesma "Krila od dima" koju ću pevati na festivalu, donosi jednu pravu žensku emociju, i čini mi se da se ova numera od mene i očekuje. Želela sam da publici pružim ono što od mene uglavnom očekuje, jer sam na prošlom albumu imala neka iznenađenja", rekla je Bogićević za Tanjug.

Ona nije želela da na tom albumu stvara samo ljubavne pesme, već je razmišljala upravo o koncertima, da ne bude predvidljivo, već da ima bržih i sporih pesama, kombinovano.

"Tako sam želela da moja publika dalje kad dodje na koncerte, ne dobije ono što očekuje, ali da im to bude i pozitivno iznenadjenje. Medjutim, pesma "Krila od dima" donosi ono što svi očekuju, htela sam da se vratim tom zvuku i stilu", objasnila je Bogićević.

Muzičarka u diskografiji ima dva studijska albuma – "Čudo" (2018) i “Blizu” (2022).

"Srećna sam kada sam počela da snimam prvi album, onda je usledio i drugi, videla sam da imam svoju publiku, i da ljudi to iskreno vole da slušaju. Niko tu nije slučajno, svratio na piće pa ostao da me malo sluša na koncertima, već ipak dolaze zbog mene. Nisu tu zbog tudjih pesama, nego mojih. Opet, nije mi u prvom planu da izbacujem po jedan hit godišnje, da bih onda na nastupima stalno pevala taj hit, i još repertoar nekih tudjih numera, kao kaver bend, već da imam autorske pesme", izričita je Bogićević.

Srpska pop i soul pevačica je predstavljala Srbiju na Pesmi Evrovizije 2017., i inače ima istoriju nastupa na festivalima.

Njeno prvo učešće kao samostalnog soliste bilo je na Beoviziji 2009 sa pesmom "Pazi šta radiš", i u polufinalnoj večeri, od 20 pesama, zauzela je 17. mesto i nije se plasirala u finalnu selekciju.

Ipak, prvu šansu da stupi na evrovizijsku scenu stekla je kao prateći vokal koleginice Danice Radojčić-Nine na Pesmi Evrovizije 2011. godine.

Muzička redakcija RTS-a donela je odluku da će Tijana predstavljati Srbiju na Pesmi Evrovizije 2017. u Kijevu (Ukrajina) sa pesmom "In Too Deep".

U drugoj polufinalnoj večeri, Tijana Bogićević nije uspela da se kvalifikuje u samo finale Evrovizije.

Takodje, sa pesmom "Tražim", ona je nastupila 2010. godine na Radijskom festivalu.

Žanrovski gledano, nije lako definisati stvaralaštvo kantautorke iz Novog Sada, jer njen stil kreće od pop muzike, preko soula, džeza, onda spaja pop-džez, ili pop bluz.

Možda samo koleginice Lena Kovačević i Irena Blagojević uspevaju da spoje džez i pop na našim prostorima, a uveliko je to i Tijana Bogićević, koja na tu temu kaže da je pop muzika danas doživela razne transformacije, iskorake, kombinacije.

Prema njenim rečima, svetske dive Bijonse, Lejdi Gaga, one su pop muzika, a kad se vratimo u prošlost, nekada je Vitni Hjuston bila pop, kralj popa bio Majkl Džekson, kraljica je odavno – Madona, ili princ pop žanra – neprežaljeni Džordž Majkl.

"Tako da je kod nas to prilično neodredjeno. Ne mogu reći da li je muzika samo pop ili soul koju stvaram. Kod nas i reperi postaju pop, tako se smatra, nije ni današnji žanr trep kod nas pravi trep, iako tako definišu, jer su navikli da se kaže tako. Zato drugi kažu da je moja muzika pop, a nisam odrasla uz žanrove, nego sam išla za svojim ukusom. Tako sam dosta slušala R’n’B, soul, crnačku muziku, volim takav neki izraz i stil. Na taj način ja ne razmišljam o žanrovima, nego o dobroj pesmi", analizirala je novosadska muzičarka.

Ona je navela da je inspiriše u muzici kada čuje numeru, "da je to dobar tekst, odlična melodija, da mogu negde pevački da se pronadje, te da aranžman kada se uradi, onda može da zvuči staromodno ili moderno".

U Novom Sadu je 15. aprila imala solo koncert na Petrovaradinskoj tvdjavi.

"Opet, još uvek imam malu tremu od koncerata koji me čekaju, iako jesu mnogi nastupi bili rasprodati, gledajući razne gradove gde sam sve pevala po celoj Srbiji. Onda čak i Beogradjani dolaze u Novi Sad da me slušaju, što je zanimljivo, jer nekad nisu stigli u Beogradu da me gledaju, jer su karte rasprodate", objasnila je Tijana, jedna od velikih koncertnih atrakcija u poslednje vreme

"Posebno je veliki uspeh da sam mogla da napunim Mts Dvoranu, jer je decembar prošle godine baš na tom mestu bio krcat dešavanjima. Nema ko nije zakazao nastupe, velika gužva, skoro svaki dan je bilo koncerata. Nisam očekivala da ću uspeti da napunim dvoranu u toliko žestokoj konkurenciji, ali eto, desilo se i to. Stvarno volim da pevam, posebno sa svojom publikom. Dalje se nadam da će biti sve većih koncerata, da ću još brže uspevati da rasprodam nastupe, na još većim pozornicama", sa ponosnom priča Tijana.

Kako kaže, nije imala prilike da čuje pesme kolega koji će nastupiti na festivalu "Beogradsko proleće".

"Čudno mi je da eto nemamo mogućnost da slušamo pesme jedni drugih, nego ćemo ih čuti baš na taj dan kada je festival. Ono malo što sam mogla da čujem na probama od kolega, svidelo mi se, sve mi se to čini atraktivno. Ipak je tu na sceni orkestar, i gudači, tako da sve te pesme zvuče moćno kada se odsviraju na taj način", istakla je muzičarka i onda se osvrnula na sam brend ovog nekada prestižnog festivala pop muzike.

"Volela bih da "Beogradsko proleće" bude festival koji uspeva da iznedri hitove, nadam se da će i biti takav. Čini mi se da je uzaludno da se dešava neki festival svake godine, a da nema nikakvih hitova. Želela bih da većina pesama ostanu, da se slušaju, za duži period, tu mislim naravno i na svoju pesmu. Takodje, nadam se da će ovaj festival da se realizuje svake sledeće godine, ako može, i da to bude uvek neka tradicija, samo ako bude dovoljno kvaliteta", zaključila je Tijana Bogićević za Tanjug.