30. april 2024 11:40

Vojislav Pantić: Novi srpski džez talas našao svoje mesto u Evropi i SAD

Izvor: TANJUG

podeli vest

Vojislav Pantić: Novi srpski džez talas našao svoje mesto u Evropi i SAD

Foto: Shutterstock.com/guigaamartins, ilustracija

BEOGRAD - Generacija domaćih džez muzičara koja je profesionalno stasala u poslednjoj deceniji beleži izuzetne rezultate, ocenio je danas džez kritičar i umetnički direktor Beogradskog džez festivala Vojislav Pantić, povodom Svetskog dana džeza.

Pantić je rekao Tanjugu da je "novi srpski džez talas našao svoje mesto na evropskom džez prostoru predstavljajući raznoliku muziku modernog izraza, potpuno u duhu onog što se danas svira na evropskoj džez sceni ili u SAD".

Kao primer, Pantić je naveo da bendovi Ejot (Eyot) i Schime putuju po Evropi, da su se naši izvođači dva puta u poslednjih sedam godina našli u finalu 'Euroradio Jazz Competition', a italijanska kuća A.MA Records je objavila je već sedam albuma mladih srpskih džezera, što čini značajan deo njihove celokupne produkcije.

Pantić je rekao da bi iz prošlogodišnje produkcije izdvojio albuma Schime "Ursa Major", Vasil Hadžimanov benda "Keyf" i Nikolov-Ivanović undekteta "Dystopia", koji pokrivaju tri različita stilska i koncepcijska polja: akustični džez, fjužn i orkestarski džez.

Prema njegovim rečima, Ejot je "upravo objavio impresivan dvostruki album 'Quindecennial' sa koncertnim snimcima nastalim na raznim krajevima sveta proslavljajući deceniju i po karijere".

"Među umetnicima koji su za ovu godinu najavili nova izdanja, najviše očekujem od drugog albuma Rastka Obradovića i novog izdanja Maksa Kočetova. Siguran sam i da će me nešto sasvim novo iznenaditi", dodao je Pantić.

Upitan na koje koncerte domaćih i stranih muzičara bi kod nas trebalo obratiti pažnju, Pantić je rekao da se čeka jesen, kada je koncerata najviše, u okviru nekoliko naših najjačih festivala.

"Pančevački i Novosadski džez festival će svakako ponuditi uobičajeno zanimljiv program sa umetnicima iz Sjedinjenih Država, Evrope i Srbije. Oba festivala imaju svoju vernu publiku, protičući u tradicionalno uzavreloj atmosferi, u salama ispunjenim do poslednjeg mesta", ocenio je Pantić.

Beogradski džez festival ove jeseni slavi 40. rođendan, a Pantić je dodao da je to "izuzetna prilika da se osvrnemo na slavnu istoriju naše najstarije i u svetskim okvirima najistaknutije manifestacije, sa programom u kome će se ponovo naći neki od velikana koji su obeležili prethodna izdanja, ali i neke nove zvezde svetskog džeza".

Od stranih izvođača, Pantića je u poslednjoj deceniji najviše impresionirala američka vokalistkinja Sesil Mekloren Salvan (Cecile McLorin Salvant).

"Ona je fantastično uspela da spoji veliko poštovanje prema tradiciji džeza, bluza i vodvilja, sa inovativnim pristupima džez pevanju i produkciji, trijumfujući sa svakim novim izdanjem u najprestižnijim anketama svetske džez kritike", ocenio je Pantić.

Iz najmlađe generacije Pantiću su posebnu pažnju privukla dvojica američkih saksofonista, Imanuel Vilkins (Immanuel Wilkins) i Ajsaja Kolijer (Isiah Collier), a "obojicu odlikuje spiritualni pristup muzici, veličanstvena energija i virtuozno muziciranje".

"Veiika je sreća što smo imali priliku da obojicu pozdravimo i u našoj sredini baš u godinama dok se uspinju ka svetskom džez Olimpu, na prethodna dva izdanja Beogradskog džez festivala"; rekao je Pantić.