18. septembar 2023 06:29

Održano humanitarno veče Fondacije "Sergei Polunin" u Narodnom pozorištu

Izvor: TANJUG

podeli vest

Održano humanitarno veče Fondacije "Sergei Polunin" u Narodnom pozorištu

Foto: Shutterstock.com/Mirko Kuzmanovic, ilustracija

BEOGRAD - Humanitarni događaj Fondacije “Sergei Polunin” kao Gala program baletske umetnosti održan je na velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu.

Umetničko veče "Sergej i prijatelji" u saradnji sa agencijom "Fabrika", na čelu sa ukrajinsko-ruskim baletanom realizovano je sinoć sa ciljem prikupljanja sredstava za nastavak školovanja talentovanih mladih baletskih umetnika iz Srbije, stipendista Fondacije Sergeja Polunjina.

Vesna Mandić ispred agencije "Fabrika" je istakla da je baletan i glumac Sergej Polunjin izuzetan kao čovek, human, čaroban, i trudi se da pomogne mladima, i sa svojom Fondacijom će uspeti u nameri da se sakupe sva neophodna sredstva za školovanje srpskih baletskih igrača.

Mandić je otkrila da Polunjin od 2017. ima srpsko državljanstvo, tada je nastupio u Narodnom muzeju, zavoleo Srbiju, Beograd u koji dolazi barem jednom godišnje i ima svoja omiljena mesta u prestonici koja redovno posećuje.

Predstavnici Fondacije "Sergei Polunin" su istakli da nemaju materijalne koristi, već im je jedini interes da pomognu i podrže školovanje mladih talenata koji žele da im balet bude profesionalni poziv.

Program večeri je počeo sa projekcijama video materijala o aktivnostima Fondacije Sergei Polunin za sezonu 2022/2023, gde je prikazan i portret Polunjina, kroz njegovu naraciju.

Tu su predstavljene velike baletske produkcije na kojima je radio u poslednje vreme - "Raspućin", "Majstor i Margarita" (traje četiri sata) prema romanu ruskog klasika Mihaila Bulgakova, "Bolero", i spektakl balet prema delima Dantea Aligijerija.

Usledile su video prezentacije stipendista Fondacije koji su na školovanju u inostranstvu i onih što su po završetku školovanja dobili angažmane na najprestižnijim svetskim balestkim scenama.

Uživo program je započeo Sergej Polunjin sa jednim solo performansom kao prolog za dalju mozaičnu strukturu.

Solisti i ansambl baleta Narodnog pozorišta iz Beograda su imali svoj prostor: Ljiljana Velimirović, Ada Raspor i Milena Ogrizović u odlomku "Ruska igra" iz "Labudovog jezera" Petra Iljiča Čajkovskog, na koreografiju čuvenog Konstantina Kostjukova.

Iz ovog ansambla nastupali su još Teodora Spasić i Petar Dorčevski sa segmentom "Pa d'esclave" iz baleta "Gusar" Adama Adolfa (nova produkcija NP u Beogradu, povodom 100 godina sektora Baleta) u koreografiji Bahrama Juldaseva, Ljiljana Velimirović - "Esmeralda" (varijacije) Cezare Punji, i ponovo Petar Dorčevski - solo, u koreografiji Milana Gromilića na uživo izvodjenje hit pesme "Hurt" američke pop pevačice Kristine Agilere.

Prvaci Nacionalne opere i baleta iz Skoplja - Hristina Nakjevska i Balaš Locei izveli su "Pas de deux" iz baleta "Don Kihot" Ludviga Minkusa, po romanu Miguela de Servantesa (koreografija - Marius Petipa) i "Gospodjice iz Avinjona", balet ovog teatra na muziku makedonske pop pevačice Kaliopi (koreografija - Olga Pango).

Takodje, "Don Kihot" je još jednom bio predstavljen kroz solo "Ciganska igra" Tijane Sebez, na koreografiju Vladimira Vasiljeva.

Soliskinja baleta Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada Rajna Remović je izvela "Pakita" (varijacija) Ludviga Minkusa i opet koreografa Mariusa Petipa.

Tri solo nastupa Sergeja Polunjina su oduševila publiku, ostala dva su bila posebno zahtevna, prvi kao odlomak kompleksnog baleta "Majstor i Margarita" i drugi na muziku Čajkovskog.

Osnovni i glavni cilj ove večeri bio je da se obezbede sredstva za nastavak školovanja stipendista Fondacije, koja moraju biti uplaćena do kraja godine.