20. novembar 2024 10:34

Nemanja Ćeranić: Film "Volja sinovljeva" je pretvorio epsku pesmu u postapokaliptični žanr

Izvor: TANJUG

podeli vest

Nemanja Ćeranić: Film "Volja sinovljeva" je pretvorio epsku pesmu u postapokaliptični žanr

Foto: TANJUG/JADRANKA ILIĆ

BEOGRAD - Gost nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bio je reditelj Nemanja Ćeranić koji je govorio o filmu "Volja sinovljeva", čija je premijera 26. novembra u beogradskom Sava centru.

Ćeranić je napomenuo da je "Volja sinovljeva" trebao biti njegov prvi film, za koji je dobio sredstva i snimljen je delimično 2017. godine, a ispostavilo se da je ipak završen sada kao njegovo treće ostvarenje.

Scenarista Strahinja Madžarević i Ćeranić su se još tokom studiranja specijalizovali za visokostilizovane filmove, jer su odrasli na "Treminatoru 2", "Matriksu" i "Pobesnelom Maksu".

Prema njegovim rečima, američka kinematografija je oblikovala njihov ukus, koji dolazi iz pop kulture i od reditelja "Novog Holivuda" kao što su Džon Karpenter, Valter Hil, Brajan De Palma i Martin Skorseze.

"Pre fakulteta želeli smo da radimo ovaku vrstu filma, s tim da nismo bili svesni koliko je to teško i koliko tad nismo znali ništa. Ovo je ambiciozan projekat, jako težak za izvesti. Konačno smo uspeli, a u međuvremenu sam snimio 'Lihvara' i 'Nedelju'", naveo je reditelj.

Ćeranić je rekao da mu je jedan od omiljenih filmova "Pobesneli Maks 2", koji je najpopularniji u postapokaliptičnom žanru, i stoga je logično da će u "Volji sinovljevoj" ikonografija ličiti i od toga se ne može pobeći, ali su prisutni uticaji i drugih ostvarenja.

Prema njegovim rečima, u "Volji sinovljevoj" je trebalo doći do koncepta kako strukturu naše narodne epske pesme ubaciti u postapokaliptični žanr.

"U početku to nije bila postapokalipsa, nego stilizovani svet naučne fantastike, ali kako smo pisali i srpsku tradiciju uspevali da ubacimo u strukturu i estetiku, shvatili smo da postapokalipsa najbolje funkcioniše", objasnio je reditelj.

Ćeranić je rekao da je ključan trenutak bio kod je Madžarević shvatio da će "ritual biti sablja koja se vrti i koja oštricom pokaže na junaka koji sedi za stolom, i on mora nešto da uradi".

"Nismo čak ni znali šta da uradi. Dok smo pisali scenario, shvatili smo šta treba da uradi, zašto se sablja prenosi iz kolena na koleno i zašto se film zove 'Volja sinovljiva'", rekao je Ćeranić.

Prema njegovim rečima, "Očina sablja" je nastala iz pesme o Marku Kraljeviću, i u sebi ima urezano oko i vidi junaka, odnosno može da prepozna klicu herojstva u ruiranom svetu.

Ćeranić je rekao da su u filmu stilizovani svet i dijalozi, pa je najveći izazov bio da se "oprirode", što su pokušali tokom čitajućih proba sa glumcima.

"Nisam hteo da svi glumci igraju slično i da budu u duhu koji je vezan za epiku. Glavni glumac Igor Benčina je napravio jednu od najboljih uloga. Ima svedeni, lakonski pristup. Njegov junak jako malo emocije pokazuje", naveo je reditelj.

Ćeranić je istakao da je njemu i Madžareviću pristup filmu tradicionalan, pošto vole žanrove koji su oblikovali četrdesetih i pedesetih godina Holivud, kao što su vestern, kriminalistički i film katastrofe.

"Porodica je suptilno došla. Zato što glavni junak izgubi sve, i logično je da će na tom putu pronaći nekog ko će mu biti buduća porodica. Svet propada, a porodica opstaje", rekao je Ćeranić.