28. jul 2024 12:26

Gavrilović: Suština svake elektronske prevare je da se od žrtve oduzme novac

Izvor: TANJUG

podeli vest

Gavrilović: Suština svake elektronske prevare je da se od žrtve oduzme novac

Foto: Tanjug

BEOGRAD - Predsednik Udruženja "Efektiva" Dejan Gavrilović rekao je danas da je suština svake elektronske prevare da se od potencijalne žrtve nezakonitim putem oduzme novac svejedno da li je ona upućena SMS-om, mejlom ili putem društvenih mreža.

"Uglavnom prevaranti upućuju pristup nekom linku koji putem dalje procedure vodi ka ostavljanju broj bankovne kartice i onda novac nestaje sa računa. Ono što se možda malo promenilo, jeste da se u poslednje vreme ređe šalju direktne poruke koliko se sponzorišu objave na društvenim mrežama u kojima se daju nagrade ili izdaju besplatno kuće ili apartmani, recimo u Budvi", izjavio je Gavrilović za Tanjug.

On pojašnjava da takve sponzorisane objave privuku potencijalnu žrtvu koja klikne na neki link, a nakon toga je procedura praktično ista i vodi ka ostavljanju ličnih podataka i uplate novca na ime nekih troškova.

"Naravno nikada se obećana nagrada ne dobije, a taj novac ostaje trajno izgubljen", upozorava Gavrilović.

Gavrilović ističe da je ovakvim prevarama najčešće zajedničko to da su prepune slovnih grešaka.

"Takođe, linkovi u porukama u kojima tvrde da su upućeni iz pošte ne vode na internet stranice koje svom domenu ima adresu pošta.rs, nego je to neki potpuno drugi domen. To su prve stvari koje treba da upadnu u oko", rekao je Gavrilović.

Što se tiče poruka u kojima se građani pozivaju da investiraju u kompanije, a na koje je upozorilo i Ministarstvo unutrašnjih poslova Gavrilović navodi da je princip i kod nje identičan i da uvek vodi do linka u kojem se ostavljaju lični podaci i uplate nekih početnih troškova.

Kada su u pitanju pozivi sa nepoznatih brojeva iz inostranstva Gavrilović napominje da je najbolje ne javljati se na takve pozive ukoliko ih ne očekujemo.

Gavrilović ističe da je jedan od potencijalnih načina da se smanji broj prevara putem telefonskog poziva upis u registar "Ne zovi" i dodaje da iako ta akcija nije naišla na veliki odziv, ona je ipak smanjila broj neželjenih poziva i dodaje da je oko 15.000 ljudi prijavilo brojeve telefona.

On napominje da sve prevare treba prijaviti odmah Tržišnoj inspekciji i Tužilaštvu za visokotehnološki kriminal.