8. maj 2023 14:47

Bojana Jevtović iz UNICEF-a : Glavni zadatak osigurati škole bez nasilja

Izvor: TANJUG

podeli vest

Bojana Jevtović iz UNICEF-a : Glavni zadatak osigurati škole bez nasilja

Foto: Tanjug video

BEOGRAD - Bojana Jevtović iz UNICEF-a izjavila je danas da je apsolutno glavni zadatak sistema u narednom periodu da osigura da škole u Srbiji budu bez nasilja i da se osigura da taj prostor bude apsolutno bezbedan za decu.

"To je ultimativno najvažniji zadatak koji će pred sistem biti stavljen u narednom periodu, kako bi povratili poverenje u škole i sigurnost. Mi zaboravljamo da deca, bez obzira na učenje i stres, vole školu. Njima je tamo njihov socijalni život, oni tamo odlaze da se druže, zaljube, imaju vanškolske aktivnosti, pronalaze svoje talente i važno je da osiguramo da taj prostor bude apsolutno bezbedan za njih", rekla je Jevtović za Tanjug.

Podsetila je da UNICEF već godinama ulaže u program "Škole bez nasilja", kao i o identifikaciju nasilja i određivanje adekvatnih mera.

Istakla je da postoji više podvrsta nasilja: vršnjačko, nasilje u porodicama, nasilje između odraslih i mladih, nerazumevanje nastavnika i učenika i druga.

Kada se radi o povratku dece u OŠ "Vladimir Ribnikar", Jevtović kaže da svi mi, kao sistem, moramo da damo podršku deci i mladima da se što pre vrate u rutinu, poznato okruženje, među prijatelje, drugare.

"Jedan od tih koraka je povratak u škole i to bezbedan i stručno vođen povratak. To je jedan jako važan proces koji mora biti koordinisan od strane nastavnika, psihologa, pedagoga, stručnog osoblja koje će biti na raspolaganju školama ali i roditeljima jer je to jedan dugotrajan proces", rekla je Jevtović.

 

Dodala je da se već od danas očekuje se da se deca nižih razreda vrate postepeno u škole, a da se od srede vraćaju deca starijih uzrasta.

Jevtović ističe da je jako važno da se deca vrate u škole, u svoju rutinu, jer im je potrebna obaveza i struktura i dodaje da se oni na taj način lakše nose sa izazovima.

"Važno je da razumemo da je važno imati fleksibilan pristup, jer će većini dece to prijati, ali ne svima, i stoga je važno da postoji otvorena komunikacija između stručnih službi, nastavnika i roditelja i da svi zajedno pratimo svako pojedinačno dete i da svakom pojedinačnom detetu pružimo adekvatnu podršku", poručila je Jevtović.