24. jun 2023 08:38
ABS na "Music Week-u" ukazala na štetne posledice vožnje pod dejstvom alkohola
podeli vest
BEOGRAD - Agencija za bezbednost saobraćaja (ABS) u saradnji sa Ministarstvom unutrašnjih poslova, Upravom saobraćajne policije i partnerima iz Calsberg Srbija, je učesnike "Music Week" festivala upoznala o opasnostima vožnje pod dejstvom psihoaktivnih supstanci kroz simlatore vožnje i simulatore dejstva alkohola i psihoaktivnih supstanci.
ABS je ovaj program organizovala u okviru društveno-odgovorne kampanje "Kad me vozi ne vozim", a v.d. direktora agencije Branko Stamatović je istakao da je ovo prilika da se ukaže mladima na negativne i štetne posledice alkohola na organizam u slučaju upravljanja motornim vozilom.
Galerija
"Mladi najčešće stradaju danima vikenda, nakon 11 časova, ono što je karakteristično jeste da je to obično u većim grupama. Mladi stradaju iz želje za dokazivanjem, ta želja za dokazivanjem u kombinaciji sa alkoholom i u kombinaciji sa neisukustvom može dovesti do tragičnih posledica", izjavio je Stamatović.
Povodom toga, kaže Stamatović, ABS je pripremio veliki broj interaktivnih aktivnosti, kako bi komunicirao sa što većim brojem mladih.
Stamatović je istakao da je kampanja "Kad me vozi ne vozim" sastavni deo kampanje "Um na drum", koja je namenjena mladima i dodao da će ABS biti prisutna na svim velikim letnjim festivalima.
"Bićemo prisutni u lokalnim samoupravama, tamo gde se okuplja veći broj mladih i upravo sada je došlo doba godine, leto, kada mladi u najvećoj meri završavaju svoje formalne aktivnosti i obaveze", naveo je Stamatović.
Prema rečima Stamatovića, iskustvo iz prethodnih godina pokazuje da u letnjem periodu dolazi do opuštanja mladih prilikom učestvovanja u saobraćaju.
"Sada hoćemo sve da podsetimo da je tema bezbednog učestvovanja u saobraćaju naša svakodnevna tema, pogovotu mladih učesnika u saobraćaju, oni su jedna od najugroženijih kategorija učesnika u saobraćaju. Skrećemo im pažnju na to da se ne kreću automobilom ukoliko je vozač konzumirao alkohol ili psihoaktivne supstance", izjavio je Stamatović.
On je apelovao na roditelje da svakodnevno mlade podsećaju na temu opasnosti vožnje pod uticajem alkohola ili psihoaktivnih supstanci.
Ispred Kancelarije za borbu protiv droga Vlade Srbije Branislava Cincarević je navela da je Kancelarija prepoznala značaj i ulogu festivala radi podizanja svesti mladih o štetnosti zloupotrebe psihoaktivnih supstanci.
"Cilj nam je da putem propagandnih materijala i komunikacijom sa omladinom na festivalu upoznamo prisutne o štetnosti psihoaktivnih supstanci, vrstama psihoaktivnih supstanci, posledicama koje prouzrokuju, ali ono što je najvažnije kome se obratiti u slučaju da je njima neposredno ili posredno potrebna pomoć", navela je Cincarević.
Ona je rekla da Kancelarija kroz saradnju sa organizacijama civilnog društva promoviše aktivnosti i vrši prevenciju u oblasti zloupotrebe opojnih droga.
"Kancelarija je učestvovala tokom godine i u sprovođenju međunarodnog projekta pod nazivom 'Pažljivo slušajte' u prevenciji od zloupotrebe opojnih droga. Sprovodimo preventivne programe i na nacionalnom i na međunarodnom nivou", istakla je Cincarević.
Brend menadžer za internacionalne brendove među kojima je i Tuborg Srećko Pavković naveo je da je Tuborg u saradnji sa ABS-om omogućio pojedinim posetiocima besplatne taksi vaučere.
"I ove godine nastavljamo sa našom društveno odgovornom aktivnošću 'Kad me vozi ne vozim' u saradnji sa našim partnerom Agencijom za bezbednost saobraćaja. Pojedinim posetiocima festivala omogućićemo da se vrate kući dobijajući besplatan taksi vaučer", izjavio je Pavković.
Pavković je pozvao sve učesnike da uživaju u festivalu i konzumiraju alkohol odgovorno i poručio im da brinu o sebi i o drugima.