25. avgust 2023 15:30

Direktor OŠ "Dr Dragan Hercog": Naša škola je pionir onlajn nastave u Srbiji, inspiriše nas hrabrost dece

Izvor: TANJUG

podeli vest

Direktor OŠ "Dr Dragan Hercog": Naša škola je pionir onlajn nastave u Srbiji, inspiriše nas hrabrost dece

Foto: Tanjug video

BEOGRAD - Direktor Osnovne škole "Dr Dragan Hercog", koja se bavi edukacijom dece koja su na dužem ili kraćem bolničkom lečenju, Zoran Aleksić izjavio je danas da njegova ustanova nije imala nikakav kontakt sa maloletnim K.K., koji je ubio 10 osoba u OŠ "Vladislav Ribnikar", i da će se nastavnici te škole ponašati krajnje profesionalno kada on bude upisan u nju.

U izjavi za Tanjug, Aleksić je rekao da je još uvek u toku administrativna procedura za prelazak K.K. u tu ustanovu, a da oni, do sada, nisu imali nikakav kontakt sa K.K. niti su ga videli, iako u bolnici u kojoj je smešten imaju dva odeljenja starijih razreda i jedno mlađih.

"Čekamo mišljenje lekara koji rade sa njim i da se završi administrativni proces da vidimo kakve je ocene imao u matičnoj školi. Kako će biti, stvarno ne mogu da kažem. Bez obzira na sve emocije koje imamo i šta osećamo, a o tome sam razgovarao i sa nastavnicima, mi moramo da budemo profesionalci", rekao je Aleksić.

Naša škola je pionir onlajn nastave u Srbiji, inspiriše nas hrabrost dece

Zoran Aleksić izjavio je da je ta ustanova pionir onlajn nastave u Srbiji, kao i da njegove zaposlene inspiriše neverovatna hrabrost i energije dece koja je pohađaju.

Iako će sledeće godine napuniti 55 godina postojanja, za OŠ "Dr Dragan Hercog" većina Beograđana nije čula.

U centar pažnje javnosti dospela je tek kada se pojavila vest da će maloletni K.K., koji je počinio masovno ubistvo u OŠ "Vladislav Ribnikar", završiti školovanje u toj ustanovi, pošto je osnovno obrazovanje obavezno po zakonu.

Direktor Aleksić kaže za Tanjug da u toj školi 87 nastavnika drži nastavu.

"Sve je to terenski rad. Ide se iz bolnice u bolnicu, a zatim u kućnu nastavu, pa opet u kućnu nastavu. Radimo u 12 beogradskih bolnica, imamo 50 učenika na kućnoj nastavi, pokrivamo više od 50 domova učenika na široj teritoriji Beograda. Imamo učenike u Mladenovcu, Sopotu, Jabučkom ritu", navodi Aleksić.

Kako kaže, široka je lepeza bolesti dece koji je pohađaju, od veoma retkih bolesti do povreda na skijanju ili nekih drugih sportskih povreda.

"Ta energija i volja za učenjem koju ta deca ispoljavaju, kao i želja da učestvuju u svim školskim aktivnostima i zadacima, prosto inspiriše i nas same. Tu hrabrost kada primetite da žele, da imaju ideje. To su kao i sva druga deca. Raduju se svemu, raduju se susretu, raduju se pričama, imaju svoja interesovanje o kojima govore. Izuzetno iskustvo", ističe Aleksić.

Naglašava da su u toj školi izdeferencirana tri modela nastave: individualna, bolnička i onlajn.

Individualna se održava u kućnim uslovima i ponekad u bolničkim, kada se dete nalazi u izolaciji tokom terapije ili u postoperativnom periodu.

U bolnicama postoje formirane grupe, odnosno odeljenja, od četiri do 10 učenika u jednom odeljenju, a radi se prema samoj organizaciji bolnice, jer neki pacijenti ne mogu da se mešaju sa drugima.

"Mnogi ljudi misle da se u bolnicama ljudi samo leže u krevetu i primaju terapije. Naprotiv, tamo se odvija jedan pravi život, posebno kod naših učenika", poručio je Aleksić.

Ponovo apostrofira hrabrost i energiju koju deca pokazuju u tim uslovima ističući kako žele da uče i učestvuju u svemu.

"Oni se druže, razmenjuju iskustva, iako su to deca iz različitih škola, a odeljenja su kombinovana tako da obuhvataju dva do četiri razreda. Ali tu postoji prenos informacija između njih, druženje i saradnja. Prosto, dobra i pozitivna energija, što ljudi ne očekuju u bolnicama", naglašava Aleksić.

Što se tiče učenja na daljinu, Aleksić s ponosom ističe da je OŠ "Dr Dragan Hercog" pionir u tome u Srbiji i da su počeli sa onlajn nastavom mnogo pre korone.

"Radimo onlajn nastavu sa učenicima koji u jednom periodu lečenja nisu mogli da budu obuhvaćeni nastavom u bolnicama, niti su mogli da idu u svoje matične škole. Njihov imuni sistem je takav da ne može da se organizuje ni kućna nastava i ta deca su bila, neću da kažem nevidljiva, ali van sistema u nekom periodu. Iz naše prakse došli smo do zaključka da bi njih trebalo obuhvatiti", rekao je Aleksić.

Zato su, dodaje, napravili projekat i učestvovali sa njim na konkursu Ministarstva prosvete.

"Opština Savski venac je prepoznala potrebu za takvim vidom obrazovanja i opremila kabinet sa svim pratećim elementima, računarima, pametna tabla, brz internet, slušalice, mikrofoni i sve ostalo što treba. Sredili su prostoriju odakle smo krenuli sa emitovanjem nastave", naveo je Aleksić.

U školi "Dr Dragan Hercog" nema klasičnih učionica, ali direktor te škole kaže da su njihove učionice u bolnicama kao što je Klinika za rehabilitaciju "dr Miroslav Zotović", u Sokobanjskoj.

"Tamo imamo prostorije, klupe, u nekim bolnicama se to radi u trpezarijama, prostorima za posete, negde kraj bolesničkih kreveta gde primaju terapiju. Prilagođavamo se svim uslovima", ističe Aleksić.

Kaže da je imao priliku da bude u jednoj školi koja radi sa decom na bolničkom lečenju u Tampereu, u Finskoj.

"Tu je fantastična saradnja između lokalne samouprave, same bolnice, koja je odvojila ceo jedan sprat za učionice koje su opremljene najsavremenijim nastavnim sredstvima. Bio sam prosto fasciniran kabinetom za fiziku, hemiju, tehničko, likovno, njihovu književnost. Mi to još uvek nemamo, a bilo bi lepo da imamo", poručuje Aleksić.

Ipak, u "Dr Dragan Hercog" se trude da okupe decu u zgradi škole u okviru nekih projekata, zajedničkih časova, vode ih na predstave.

"Naši učenici, iako su kućnim i bolničkim uslovima idu na priredbe, takmičenja, osvajaju nagrade, upisuju srednje škole. Ponosni smo na njihovo hrabrost i njihova energija utiče na nas da damo što više i obogatimo njihov život", poručuje direktor škole.

Što se tiče procedure upisa u OŠ "Dr Dragan Hercog", Aleksić kaže da, kada učenik bude primljen u bolnicu, onda nastavnici i razredne starešine stupe u kontakt sa medicinskim osobljem i oni im odobre da mogu da rade sa detetom i onda ga oni obuhvate nastavom.

Učenik zatim dobija raspored časova, razrednog starešinu, nastavnike iz svih predmeta i sa njim se radi.

"Ukoliko boravak u bolnici bude duži od tri nedelje, šaljemo prevodnicu školi iz koje dolazi, ona je vraća sa njegovim ocenama i dok god je to dete na bolničkom lečenju, naš je đak. Onog trenutka kada završi sa lečenjem, vraća se u matičnu školu", navodi Aleksić.

Što se tiče dece koja borave kraće u bolnicama, "Dr Dragan Hercog", šalje njihovim školama izveštaj šta je rađeno u periodu boravka u bolnici.

"To su nastavne jedinice koje su pređene, kontrolne vežbe, pismeni zadaci, da li je dete odgovaralo. Oni to mogu da ne prihvate, ali uglavnom prihvataju", navodi Aleksić.

Dodaje da je procedura u slučaju kućne nastave i učenja na daljinu drugačija.

"Školi se obraća roditelj sa medicinskom dokumentacijom i mišljenjem lekara koji smatra da dete ne može da pohađa matičnu školu i predlaže individulnu kućnu nastavu. Tu je potrebno i mišljenje komisije", navodi Aleksić.