14. septembar 2023 12:07

Anamarija Viček: Premošćavanje digitalnog jaza deci je pružilo i psihosocijalnu podršku

Izvor: TANJUG

podeli vest

Anamarija Viček: Premošćavanje digitalnog jaza deci je pružilo i psihosocijalnu podršku

Foto: Shutterstock.com/Twin Design, ilustracija

BEOGRAD - Državni sekretar ministarstva prosvete Anamarija Viček ocenila je danas da je nedavno okončani projekat "Premošćavanje digitalnog jaza u Srbiji za najugroženiju decu" bio koristan ne samo jer je pomogao deci da uče na daljinu, već i kao vid psihosocijalne podrške koja je deci potrebna.

Projekat, vredan 1,95 miliona evra, koji je trajao od novembra 2020. do aprila 2023. godine, realizovali su Unicef u Srbiji i Ministarstvo prosvete, uz finansijsku podršku Evropske unije.

Glavni cilj projekta bio je da se poveća fleksibilnost obrazovnog sistema i njegova sposobnost da odgovori na vanredne situacije poput kovid pandemije, kada veliki broj dece nije bio u mogućnost da prati nastavu na daljinu zbog nedostatka adekvatne opreme.

Viček je istakla da nabavka tableta i laptopova, kao i uspostavljanje digitalnih biblioteka i klubova za učenje predstavlja izuzetno važan model koji će moći da se primeni i u drugim školama i opštinama u narednom periodu.

"Ministarstvo je u strategiji razvoja obrazovanja do 2030. godine spominjalo vaspitnu ulogu škole i mislim da je ovaj projekat izuzetno povezan uz to. To dokazuje i funkcionisanje klubova za učenje koji predstavljaju mnogo više i jedan vid psihosocijalne podrške koja je deci potrebna, uz obrazovnu podršku", istakla je Viček.

Zamenica direktorke Unicef-a u Srbiji Josi Ečeveri Burkhart rekla je da su EU, Unicef i Ministarstvo prosvete želeli da zajedno osmisle inovativni pristup kako da se premosti digitalni jaz u obrazovanju dece, za koji se ispostavilo da biva sve veći.

"Primetili smo da deca iz osetljivih grupa zaostaju u obrazovnom procesu i da se javlja rizik od ispisivanja iz škola. Utvrdili smo kojih 30 škola su najugroženije i u njima smo osnovali digitalne biblioteke gde smo deci dali tablete. Na taj način, deca koja nisu mogla da uče od kuće zbog mera, sada su imala mogućnost da ponesu tablete kući i uče odatle", navela je Burkhart.

Zamenica šefa Delegacije EU u Srbiji Plamena Halačeva rekla je da, kad nastupe teška vremena, jaz između privilegovanih i marginalizovanih grupa biva izraženiji.

"Digitalno obrazovanje ima potencijal da prevaziđe fizičke barijere, a digitalne platforme omogućavaju pristup gradivu, na način koji odgovara samim učenicima tj. da uče ritmom koji njima odgovara. Time se i smanjuje rizik od ispisivanja", istakla je Halačeva.

Osim direktne pomoći đacima, ovaj projekat je takođe bio usmeren i na podizanje nivoa obučenosti nastavnika i pedagoških asistenata da najugroženijoj deci na najbolji način pruže dodatnu podršku, koja uključuje kvalitetnu digitalnu nastavu, psihosocijalnu podršku, kao i različite pomoćne modele učenja, poput obrazovnih klubova.