5. decembar 2023 13:41

Objavljeni rezultati PISA testiranja: Učenici iz Srbije ispod proseka OECD

Izvor: TANJUG

podeli vest

Objavljeni rezultati PISA testiranja: Učenici iz Srbije ispod proseka OECD

Foto: Shutterstock.com/Ground Picture, ilustracija

BEOGRAD - Učenici iz Srbije nalaze se ispod proseka OECD u matematičkoj, čitalačkoj i naučnoj pismenosti, pokazali su najnoviji podaci PISA istraživanja u oblasti obrazovanja za 2022, godinu, objavljeni na zvaničnom sajtu OECD-a.

Iz Srbije učestvovalo je 6.413 petnaestogodišnjih učenika iz 183 škola i rešavalo testove čitalačke, matematičke i naučne pismenosti i kreativnog mišljenja, a sada su dostupni rezultati za kognitivne domene, dok će rezultati iz kreativnog mišljenja biti poznati na proleće 2024. godine.

Prosečno postignuće naših đaka iz matematike i čitanja je 440, a iz nauke 447, navodi se u zvaničnom dokumentu PISA istraživanja za 2022. godinu.

Prosečno postignuće srpskih đaka u matematičkim performansama iznosi 440, što je prema istraživanju OECD ispod proseka.

Kada je reč o polnoj strukturi, rezultat dečaka u matematičkim performansama iznosi 445, a devojčica 434.

Prosek srpskih đaka za performanse u čitanju je takođe 440, a kada je reč o polnoj strukturi, dečaci su ostvarili rezultat 428, dok je rezultat devojčica 453.

Za performanse iz nauke, prosek srpskih đaka iznosi 447, a postignuti rezultati između dečaka i devojčica se ne razlikuju mnogo, te je za dečake taj rezultat 446, dok je za devojčice 449.

Prosek OECD je 472 iz matematike, 476 iz čitanja i 485 poena iz nauke.

Srbija se u čitanju i nauci nalazi na 40. mestu, a u matematici na 42. mestu, što predstavlja napredak u odnosu na 2018. godinu kada se našla na 45. mestu u čitanju, a na 46. mestu u nauci i matematici.

Tokom 2022. godine dok su se zemlje još suočavale sa dugotrajnim posledicama pandemije kovida-19, skoro 700.000 učenika iz 81 zemlje članice OECD i partnerskih ekonomija, predstavljajući 29 miliona širom sveta, preuzele su PISA test, navodi se u dokumentu.

PISA je najveće međunarodno testiranje u oblasti obrazovanja, na kojem je ove godine učestvovalo 690.000 petnaestogodišnjaka iz celog sveta.

Od 2000. godine, kada je OECD pokrenuo program, u PISA istraživanju je učestvovalo više od 80 zemalja i regija.

PISA istražuje da li učenici znaju u stvarnom životu da primene ono što su naučili u školi. Testiraju se čitanje, matematika i nauka, ali i inovativne oblasti, kao što je timsko rešavanje problema.

Broj zemalja koje učestvuju u PISA testiranju je u porastu. U 2000. godini učestvovale su 32 zemlje, a 2018. godine 79 zemalja i regija.

Navodi se i da je cilj istraživanja ojačavanje uloge obrazovanja u osnaživanju mladih ljudi za uspeh i obezbeđivanju jednakosti zasnovane na zaslugama.

Ovi najnoviji rezultati PISA pokazuju da obrazovni sistemi mogu da obezbede i visokokvalitetne i pravedne instrukcije kao i mogućnosti učenja za sve, ali i da mogu da podrže akademsku izvrsnost ne na račun dobrobiti učenika, već kroz dobrobit učenika, navodi se u dokumentu OECD-a.