15. april 2024 16:26
Mladenović: Prva deonica beogradskog metroa najkasnije do 2029. godine
podeli vest
BEOGRAD - Prva deonica beogradskog metroa duga 16 kilometara od Makiškog polja do Pančevačkog mosta biće puštena u rad najkasnije 2029. godine, a u 2028. godini se očekuje kraj radova i testiranje, istakao je danas direktor JKP "Beogradski metro i voz" Andreja Mladenović.
Mladenović je danas na Fakultetu primenjenih umetnosti sa dekanom te obrazovne institucije Goranom Čpajkom potpisao Memorandum o saradnji, a sa studentima je razgovarao o idejama za izgled budućih stanica metroa.
"Želimo da ostavimo potpis koji će biti isključivo naš umetnički odraz, da damo naš trag barem na ključnim stanicama i da to ostane u godinama pred nama" rekao je Mladenović.
Što se tiče prve deonice prve linije metroa, Mladenović je napomenuo da su u toku pregovori, a da će biti nabavljene dve TBM mašine, tzv. krtice, koje će sa suprotih strana krenuti da kopaju tunel prečnika 10 metara i da je plan da se sastanu kod Sajma.
Pre toga, kako je istakao, moraju da budu izgrađene stanice, a neke od njih će biti na dubini od 35 metara, poput buduće stanice na Trgu republike, što je veliki poduhvat, kao gradnja višespratnice pod zemljom.
On je potvrdio da će upravo zbog izgradnje te stanice na centralnom beogradskom trgu biti srušen "Staklenac" i da će se stvoriti više mesta oko same stanice što ostavlja prostore za razne arhitektonske ideje.
"Za sve to je potrebna ozbiljna sihronizacija posla," kaže direktor JKP "Beogradski metro i voz."
Dodaje da je projektovana cena prve linije metroa tri milijarde evra, a da će se prava cena znati kada se potpiše ugovor.
"Za sada se zna da će se 85 odsto celokupne izgradnje finansirati iz kredita, dok 15 odsto iz državnog budžeta", kaže Mladenović i dodaje da je plan da se nabave automatizovani vozovi bez mašinovođa.
Mladenović ukazuje da izgradnja metroa ima višestruke benefite, od toga da će stvoriti domaće stručnjake koji će posle moći da svoja znanja prenose i u druge države, da se stvori ljudski kapital , a onda će i cena građevinskog zemljišta "skočiti" kada se bude napravila ta podzemna železnica.
Na pitanje studenata o tome koliko će koštati karta za budući metro i kako će naplata funkcionisati, Mladenović je napomenuo da je plan da jedna karta bude za sve vidove javnog prevoza što uključuje i BG voz, a da cena ne sme da bude preskupa, ali da će se napraviti takav sistem gde će svi morati u metrou da plaćaju karte i da neće biti "švercovanja" putnika.