U Novom Sadu pomen postradalima u Sabornom hramu Svetog velikomučenika Georgija
4. novembar 07:39
16. maj 2024 11:52
podeli vest
BEOGRAD - Katarina Šćepanović iz odbora Foruma beogradskih gimnazija izjavila je danas da će učenik koji je naneo telesne povrede profesoru Treće beogradske gimnazije verovatno ući u proces pojačanog vaspitnog rada, a da će slučaj, ako se ispostavi da zaista nije imao nameru povredi profesora, biti tretiran kao vršnjačko nasilje.
Šćepanović podseća da je reč o tuči dva učenika i da je, prema dosadašnjim sazanjanima, profesor koletelarna šteta tuče dvojice učenika jer je, kako kaže, skočio da ih razdvoji što je potpuno ljudska i instiktivna reakcija.
"Mi nemamo dovoljno informacija šta se zaista dogodilo. Ono što je problematično možda je to što se ovaj incident iz Treće gimnazije spojio sa onim iz Bačke Palanke. Ta dva slučaja nisu ista. U Bačkoj Palanci je učenik sa namerom došao i naneo profesoru teške telesne povrede, dok je ovde nastavnik bio kolateralna šteta iz najbolje namere da spreči da taj sukob eskalira", navela je ona u emisiji "Uranak" na televiziji K1.
Istakla je da će učesnici tuče verovatno ući u proces pojačanog vaspitnog rada, te da podležu disciplinskoj odgovornosti, a najverovatnije će ići i na razgovor sa timom za borbu protiv nasilja i dalje će se postupati kada se utvrde sve činjenice. Šćepanović navodi da je prevencija nasilja ključna.
"Suština je u prevenciji i načinu da nađemo da do toga ne dođe. Narušio se odnos saradnje između roditelja, nastavnika i učenika, oni su danas najčešće na suprotstavljenim stranama, a toga ne bi smelo da bude. Većina profesora, onih koji dobro rade svoj posao, se trude da sarađuju sa profesorima. Nisu ni roditelji uvek spremni na saradnju. Danas roditelji su preopterećeni, nemaju vremena za decu jer brinu o egzistenciji, a društvo i svet se prebrzo menja", rekla je Šćepanović.
Profesorka na Odeljenju za pedagogiju Zorica Šaljić rekla je u emisiji "Uranak" na televiziji K1, da je opšte stanje u obrazovanju loše, a da su uzroci brojni.
"Mi imamo vršnjačko i druge oblike nasilja u obrazovanju već dugo. Sada je došlo do određene kulminacije. To treba da nam pošalje poruku da je krajnje vreme da preduzmemo neke ozbiljnije korake. Ti koraci nisu u izmenama pravilnika, protokola, pooštravanju kaznenih mera, jer to prema brojnim istraživanjima se pokazalo da ne daje rezultate. Analiza stanja pokazuje da imamo mnogo nasilja. Imamo vršnjačko, nasilje između nastavnika i učenika. Nije nasilje samo fizičko, već verbalno i razni suptilni oblici koji su prisutni i stvaraju određene tenzije među ključnim akterima školskog rada koji ne treba da budu u takvim odnosima", rekla je Šaljić.
Prema njenim rečima poremećeni su odnosi između učenika i nastavnika, kao i nastavnika i roditelja i dodala da je sada vreme da ih vratimo u zdrave okvire i dodala da je to dugotrajan proces, kao i da ne može da se dogodi preko noći.
"Mi smo uveli niz protokola i pravilnika. Sa jedne strane ti pravilnici kojima se reguliše oblast prevencije, imaju neke zdrave osnove, sve to stoji, ali postoji problem da se realizuje u praksi", kaže Šaljić i dodaje da su se ranije konflikti u školama rešavali na drugi način.
Podseća na inicijativu "Majska platforma"i kaže da ima za cilj niz promena kako bi se sprečilo vršnjačko nasilje.
"U okviru Majske platforme formirana je radna grupa za obrazovanje, koju čine profesori psihologije sa Filozofskog fakulteta u Beogradu, profesori pedagogije, koleginica iz Instituta za psihologiju, koleginica sa Fakulteta Pedagoških nauka u Jagodini, praktičari i stručnjaci u oblasti prava. Mi smo došli zajedničkim radom do zaključka da je jedno od rešenja najbolje težiti transformaciji škole u pravcu razvijanja jedne škole kao dobre zajednice. To podrazumeva niz promena. Izdvojili smo neke temeljne preporuke koje su preduslov da se na nivou sistema stvore uslovi za konkretnije mere koje treba razraditi, kako bismo došli do takve škole u kojoj ćemo raditi u interesu dece i svih nas" - zaključila je prof. dr Zorica Šaljić.
3. novembar 16:18
3. novembar 14:48
3. novembar 12:31
3. novembar 12:25
3. novembar 20:46
3. novembar 18:25
3. novembar 15:51
3. novembar 12:16
4. novembar 07:21
4. novembar 06:48
3. novembar 22:31
3. novembar 19:16
4. novembar 07:57
3. novembar 17:44
3. novembar 13:37