11. jul 2023 21:12

Počela kampanja "Vozi odmoran" uz poruku vozačima da se dobro pripreme za put

Izvor: TANJUG

podeli vest

Počela kampanja "Vozi odmoran" uz poruku vozačima da se dobro pripreme za put

Foto: TANJUG/MARKO ĐOKOVIĆ

LOZNICA - Kampanja "Vozi odmoran" namenjena je svim građanima Srbije koji idu na duga putovanja, rekao je danas u Loznici direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović i preporučio vozačima da, kako sam naziv kaže, na svaka dva sata prave pauzu.

On je naveo za Tanjug da je glavna poruka kampanje građanima da se dobro pripreme za ta duga putovanja, zahvalivši Turističkoj organizaciji Srbije (TOS) i Gradu Loznica, kao partnerima u pomenutoj akciji, koju podržavaju i Ministarstvo unutrašnjih poslova, "Putevi Srbije" i "Eko Srbija".

 

"Naša zajednička poruka i aktivnost sa TOS-om je da obiđemo turističke centre u Srbiji, da razgovaramo sa našim građanima tamo gde se najviše okupljaju i najviše provode vreme tokom godišnjih odmora, kako bi im skrenuli pažnju na bezbedno učestvovanje u saobraćaju", naveo je Stamatović i istakao da se baš iz Loznice pokreće kampanja, budući da je u toku tradicionalni Festival "LilaLo".

On je tom prilikom apelovao na sve one koji se spramaju za odmor da pre puta dobro isplaniraju rutu i gde će da prave pauze.

"Naravno i da provere svoje automibile pre samog putovanja kako bi oni bili pouzdani, da bi se na bezbedan i miran način vratili", naveo je direktor Agencije za bezbednost saobraćaja.

Naglasio je da su svi posetioci mogli da prođu simulatore upotrebe sigurnosnog pojasa i prevrtanja automobila i čeonog sudara, kao i da dožive kako ih sigurnosni pojas zaista štiti u slučaju saobraćajne nesreće.

"U Srbiji 85 odsto građana upotrebljava pojas na prednjem sedištu, dok na zadnjoj klupi, što je takođe zakonska obaveza, tek 20 odsto ili svaki peti putnik vezuje pojas. To je velilki problem i pozivamo ih da vezuju sigurnosni pojas, naročito zato što on služi da zaštiti i vozače, i putnike u slučaju saobraćajne nesreće", rekao je Stamatović.

Osvrnuo se i na statistiku stradanja, prema kojoj je 26 osoba manje poginulo nego u istom periodu prošle godine, kao i da je povređeno više od 1.000 osoba manje.

"To je ono što ohrabruje, ali Agencija želi da dostigne viziju od 'nula stradanja' i upravo je ova aktivnost jedan od načina skretanja pažnje svim učesnicima u saobraćaju na rizike i o tome kako određeni sistemi utiču na zdravlje ljudi", navodi on.

Direktorka TOS-a Marija Labović istakla je da je ponosna na ovu aktivnost u okviru koje se ta organizacija udružila sa Agencijom za bezbednost saobraćaja za postizanje jednog zaista važnog cilja - bezbednost svih građana.

"Mi pratimo sve trendove u svetu - da se sve više ljudi vezuje u automobilima i da treba da obrate pažnju na svoje odgovorno ponašanje kada su za volanom", istakla je ona.

Dodala je da je aspekt učešća TOS-a u ovoj aktivnosti upravo to što se u Srbiji beleži kontinuirani rast dolazaka i noćenja, kako domaćih, tako i inostranih gostiju.

"Zato ova kampanja nije namenjena samo inostranim turistima, već i domaćim, jer želimo svima da skrenemo pažnju da odmore dok su na putu i zato se ova kampanja zove 'Vozi odmoran', a ja bih dodala i 'Doživi Srbiju', jer ih pozivam da prave pauzu u nekom od lepih mesta Srbije, kako bi je upoznali, uživali u tom odmoru, a time i bezbedno nastavili svoj put", navela je Labović.

Ovakve manifestacije, kako je doala, generišu veliki broj turista i posetilaca.

"A mi ih imamo preko 950 tokom cele godine i najbrojnije su u letnjem periodu, a LilaLo je jedna od njih, koja ima sve više ljudi i zato smo smatrali da odavde treba započeti kampanju. Veujemo da ćemo tokom leta imati veliki broj ovakvih stanica i da će rezultat toga biti smanjen broj onih koji stradaju", istakla je je direktorka TOS-a.

Gradonačelnik Loznice Vidoje Petrović naveo je da mu je izuzetno drago što Loznica, otvarajući tradicionalni festival, u gostima ima predstavnike TOS-a i Agencije za bezbednost saobraćaja.

"Ovde smo da s jedne strane doživimo nešto što je od davnina kod nas u Srbiji, a reč je o lilanju, a pre nego što krenu festivalski dani i da iskoristimo priliku da skrenemo pažnju koliko je važno da se odgovorno ponašamo u saobraćaju", rekao je Petrović.

Dodao je kako se, s druge strane, kroz festival osvežava i neguje bogato kulturno istorijsko nasleđe, ne samo Loznice nego i čitave Srbije, ali posebno običaji koji su odoleli svim urbanim iskušenjima.

"I oni na najbolji način govore o nama i našim korenima i želji da da živimo u miru i zajedništvu uvažavajući sve različitosti, pa bih poželeo svima da se osećaju u Loznici kao kod svoje kuće", poručio je gradonačelnik.