17. novembar 2023 16:25

Đukić Dejanović: Procedure postupanja u kriznim situacijama moraju biti jasne

Izvor: TANJUG

podeli vest

Đukić Dejanović: Procedure postupanja u kriznim situacijama moraju biti jasne

Foto: TANJUG/VLADIMIR ŠPORČIĆ

BEOGRAD - Ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović istakla je danas da je važno da postoje jasne procedure i instrukcije u postupanju ustanova obrazovanja i vaspitanja u kriznim situacijama.

Ona je na skupu posvećenom unapređivanju procedura postupanja ustanova obrazovanja i vaspitanja u kriznim situacijama i istakla da je cilj da se obezbedi sigurno i podsticajno školsko okruženje u kojem će se svako dete osećati bezbedno, a svaki zaposleni osnažen da pruži podršku u prevladavanju kriznih događaja.

Jasne procedure i instrukcije, dodala je, su izuzetno važne, saopšteno je iz Ministarstva.

"Nakon šest meseci od majskih tragedija, finaliziramo rad na izmenama Pravilnika o protokolu postupanja u odgovoru na nasilje, zlostavljanje i zanemarivanje u delu koji se odnosi na postupanje ustanova u kriznim situacijama", izjavila je ministarka.

Dodala je da se u proteklom periodu intenzivno radilo i na predlozima za izmene priručnika „Psihološke krizne intervencije u ustanovama obrazovanja i vaspitanja“, kojim će se precizno definisati aktivnosti u školama kada se dogodi krizna situacija dogodi.

„U svemu ovome imali smo podršku kancelarije Populacionog fonda Ujedinjenih nacija u Srbiji, ali i drugih institucija, sa kojima delimo viziju o važnosti ovog pitanja“, navela je ministarka.

Na skupu se obratila i direktorka kancelarije Populacionog fonda Ujedinjenih nacija u Srbiji Borka Jeremić.

Osim predstavnika Ministarstva prosvete, na skupu su učestvovali i predstavnici Ministarstva zdravlja, Ministarstva unutrašnjih poslova, Filozofskog fakulteta, psiholozi, pedagozi i drugi.

Tokom rada, navodi se u saopštenju, biće definisani i usklađeni ključni predlozi za izmene Pravilnika o protokolu postupanja u odgovoru na nasilje, zlostavljanje i zanemarivanje i Priručnika "Psihološke krizne intervencije u ustanovama obrazovanja i vaspitanja".