27. februar 2024 12:53

Srbija Ziđin Majning prva kompanija u Srbiji koja primenjuje standard SA8000

Izvor: TANJUG

podeli vest

Srbija Ziđin Majning prva kompanija u Srbiji koja primenjuje standard SA8000

Foto: Nađa Mihajlović

BOR - Srbija Ziđin Majning je prva kompanija u Srbiji, istovremeno i prva kompanija u okviru Ziđin Majning grupe koja je potvrdila usklađenost svog poslovanja sa zahtevima SA8000, međunarodno priznatog standarda koji uređuje oblast društveno odgovornog poslovanja na radnom mestu, saopštila je danas kompanija.

Kako je navedeno, ovvaj korak predstavlja značajan napredak u domenu poslovnih praksi u Srbiji.

Primenom ovog međunarodno priznatog standard potvrđuje se posvećenost kompanije da svoj uspeh i reputaciju meri, ne samo prema finansijskim kriterijumima, već i na osnovu poštovanja ljudskih prava, bezbednosti i zdravlja na radu, kao i drugih ključnih aspekata društvene odgovornosti čime se prave ključni koraci ka efikasnijem integrisanju ESG (ekoloških, društvenih i upravljačkih) faktora kompanije, navode iz Ziđina.

Kompanija je prošla kroz detaljnu reviziju sprovedenu od "Bureau Veritas".

Ovo usklađivanje se zasniva na Univerzalnoj deklaraciji o ljudskim pravima, UN konvenciji o pravima deteta i 11 konvencija Međunarodne organizacije rada, čime je potvrdila koncept svog društveno odgovornog poslovanja koji se bazira na poštovanju ljudskih prava, pridržavanju poslovne etike i društveno primenljivih praksi na radnom mestu.

Potvrdom svoje usklađenosti sa zahtevima SA8000 standarda, koji reguliše odsustvo dečijeg i prinudnog rada, zdravlje i bezbednost na radu, slobodu udruživanja i pravo na kolektivno pregovaranje, diskriminaciju, disciplinski postupak, radno vreme, zarade, usklađenost dobavljača i podizvođača, kompanija navodi da je dokazala da ima odgovoran pristup prema izuzetno važnim oblastima rada i društveno odgovornog poslovanja.

Takođe da je usmerena i na povećanje produktivnosti kroz upravljanje rizikom, konkurentnost i ostvarivanje bolje pozicije na tržištu rada, unapređenje odnosa sa javnošću, vladinim i nevladinim sektorom, kao i na izgradnju poverenja kod zaposlenih, investitora, lokalnih zajednica i potrošača.