15. novembar 2024 11:49

Mihajlo Rabrenović: Crni petak dobar i za potrošače i trgovce,prevare moguće onlajn kupovinom

Izvor: TANJUG

podeli vest

Mihajlo Rabrenović: Crni petak dobar i za potrošače i trgovce,prevare moguće onlajn kupovinom

Foto: Tanjug video

BEOGRAD - Ekonomista Mihajlo Rabrenović izjavio je danas da je "Crni petak", koji ove godine pada 29. novembra, dobra prilika u svetu kupovine i za potrošače i za trgovce da nešto dobiju, napomenuvši da prilikom onlajn kupovine postoji veća mogućnost da kupci budu prevareni.

Iako postoje trgovci koji "igraju" dugoročno i pošteno kako bi došli do svog cilja da povećaju plasman pa popustima u nekom periodu žele da postignu zainteresovanost kupca da ponovo dođe, Rabrenović je za Tanjug rekao da s druge strane, postoje i trgovci koji dovode u zabludu prosečnog potrošača o kvalitetu i ceni pa lažno prikažu popust.

"Svaka od tih grupa ima svoj pristup tržištu, koji su bolji, to svako može da proceni. U vreme interneta dobro je obavestiti se o kvalitetu i vrsti proizvoda i njegovoj ceni", poručio je on.

S obzirom da u potrošačkom društvu nije važno samo biti već imati, Rabrenović je rekao da neki trgovci računaju na impulsivnost kao jednu od psiholoških osobina potrošača, stvarajući privid da će kupac ako to sada ne kupi izgubiti nekakvu šansu.

Kako je naveo, neki trgovci daju popuste za Crni petak da bi se oslobodili zaliha, ostvarujući svoj cilj da obrću kapital, ali postoje i potrošači koji tada žele da kupovinom zadovolje svoje pishološke potrebe.

Napomenuo je da potrošači treba da vode računa o tzv. mešetarima koji ne prezaju ni od čega da dođu do svojih ciljeva i da prevarama ostvare zaradu predstavljajući svoj proizvod i uslugu onakvim kakva ona nije.

Rabrenović je rekao da u svakoj transakciji gde postoji prodavac i kupac postoji mogućnost da neko ostane "kratkih rukava", zbog čega je neophodno da kupci budu oprezni, da kupuju kod pouzdanih dobavljača.

"Kada se kupuje onlajn veće su mogućnosti za takvu vrstu situaciju, za nezadovoljstvo kupca. U svakom slučaju dobro je da postoje ovakvi momenti, trgovina na neki način oplemenjuje i unosi radost čoveku, a treba i svi da zarade u tom lancu od proizvođača do trgovca", ocenio je on.