Vučić: U narednih deset dana odluka o izborima ili novoj Vladi; Napad u Novom Sadu naneo ogromnu štetu državi Srbiji
28. januar 21:35
27. januar 2025 11:29
podeli vest
BEOGRAD - Domaće kompanije iz različitih sektora privrede, od prehrambene industrije do IT, i ove godine će predstaviti svoje proizvode i usluge na najprestižnijim svetskim sajmovima od Azije do Amerike, sa ciljem da povećaju izvoz, povežu se sa međunarodnim partnerima i upoznaju sa najnovijim dostignućima u svojoj branši, saopštila je danas Privredna komora Srbije (PKS).
Iz PKS su naveli da u organizaciji Privredne komore i Razvojne agencije Srbije, već u februaru srpsku prehrambenu industriju očekuju sajmovi Prodexpo Moskva i Gulfood Dubai, dok će u martu učestvovati u Japanu na Foodex Tokio.
U martu firme idu i na IT sajam Embedded world Nirnberg i Opšti sajam privrede Banjaluka EXPO, dok je april rezervisan za Međunarodni sajam vina Vinitaly u Veroni i Međunarodni sajam privrede u Mostaru.
U maju će se kompanije predstaviti posetiocima i učesnicima prehrambenog sajma The Saudi food show u Rijadu u Saudijskoj Arabiji, zatim sajma vina London wine fair i sajma robnih marki PLMA, Amsterdam.
Srpska gejming industrija učestvovaće krajem avgusta na Gamescom u nemačkom gradu Kelnu, a u oktobru na vodećem sveskom tehnološkom sajmu Gitex global Dubai i prehrambenom sajmu Anuga u Kelnu, u Nemačkoj.
U novembru je predviđeno učešće firmi na četiri inostrana sajma od toga dva u Kini u Šangaju - China International Import Expo-CIIE i Prowine Shanghai, zatim PLMA Chicago, SAD i Agritechnica, Hanover.
Sajamsku godinu srpska privreda tradicionalno završava učešćem na Međunarodnom privrednom sajmu u Tirani.
Rukovodilac Centra za sajmove PKS Jovanka Ćalina je rekla da učešće na međunarodnim sajmovima predstavlja ključnu priliku za domaće kompanije da prošire poslovanje, unaprede konkurentnost i ostvare kontakte sa partnerima iz različitih zemalja.
"Ovim nastupima, osim što povećavaju izvoz, firme jačaju globalnu prepoznatljivost i međunarodnu poziciju, ali i sopstveni brend. Sajmovi su idealna platforma za direktnu komunikaciju sa potencijalnim kupcima i partnerima, upoznavanje sa najnovijim trendovima i dostignućima u industrijama, razmenu znanja i iskustva, što doprinosi rastu poslovanja", istakla je ona.
Dodala je da su najtraženiji sajmovi Anuga u Kelnu, SIAL u Parizu, koji se održava svake druge godine, PLMA u Amsterdamu, Gulfood u Dubaiju.
Prema njenim rečima, u proteklih nekoliko godina veoma je atraktivan i China International Import Expo u Šangaju, a Sporazum o slobodnoj trgovini sa Kinom značajno doprinosi većem interesovanju srpskih kompanija za izvoz proizvoda u ovu zemlju.
Lane je Privredna komora Srbije organizovala učešće srpske privrede na 25 međunarodnih sajmova od čega 20 u saradnji sa Razvojnom agencijom Srbije.
Na njima su se predstavile 362 srpske kompanije, potpisano je 65 ugovora sa inostranim partnerima, a očekivana vrednost izvoznih poslova je skoro 88 miliona evra.
28. januar 15:02
28. januar 14:59
28. januar 14:32
28. januar 13:37
28. januar 13:32
20. novembar 17:11
18. novembar 15:04
9. novembar 22:08
28. januar 17:34
28. januar 17:24
28. januar 16:02
25. januar 11:35
24. januar 13:36
31. decembar 13:00
28. januar 10:47
27. januar 17:17
27. januar 16:48