25. maj 2023 15:32

Ilić: Softverska rešenja Adriatec kompanije olakšavaju život ljudima

Izvor: TANJUG

podeli vest

Ilić: Softverska rešenja Adriatec kompanije olakšavaju život ljudima

Foto: TANJUG/MILOŠ MILIVOJEVIĆ

BEOGRAD - Softveri i rešenja Adriatec kompanije, koja je nedavno obeležila 23 godine rada, prvenstveno su namenjeni privrednim subjektima, kako domaćim preduzećima, ustanovama, fitnes centrima i teretanama, tako i multinacionalnim kompanijama, a kako u razgovoru za Tanjug kaže direktor Adriateca Dejan Ilić, to važi i za opremu koju distribuiraju ili ugrađuju.

"Mi ljudima nudimo dobra tehnološka rešenja koja pozitivno utiču na njihove živote. Dobit od njih osećaju korisnici kao što su studenti, vežbači ili građani kroz korišćenje novih tehnologija", rekao je on i kao primer naveo studentsku karticu, delo ove kompanije, koja je zamenila ranije abonentske knjižice, bonove, žetone za ishranu, a njome može da se prijavi i polaganje ispita.

 

Sada se radi i na novim sistemima koji omogućavaju da se sve ovo zameni aplikacijom na mobilnom telefonu.

Prema rečima sagovornika Tanjuga, Adriatec kompanija završila je veliki projekat rađen na zahtev i prema potrebama velikog klijenta iz oblasti auto-industrije, odnosno najvećeg proizvođača automobila u Srbiji, a koji planiraju da prilagode i za potrebe manjih kompanija.

Radi se o sveobuhvatnom softverskom rešenju koje se odnosi na upravljanje kadrovima, evidenciju radnog vremena i obračun zarada, koje olakšava poslovanje kompanija.

Radili su i dosta rešenja za gradove i jedno od njih je i nagrađeno. Radi se o rešenju eKGrađanin pomoću koga Kragujevčani prijavljuju komunalne probleme u svom gradu, od onih sitnijih kao što su pucanje cevi, do krupnih poput požara.

"Ovo softversko rešenje je bazirano na našoj aplikaciji kontakt centar. To je multiplatforma koja omogućava komunikaciju između dva različita entiteta, u ovom slučaju između komunalnih kompanija i građana", rekao je Ilić.

Grad time dobija veliki broj potencijalnih dojavljivača problema koji se prijavljuju brzo, a komunalni sistemi u kratkom roku dobijaju informacije o njima i mogu da svoje službe šalju na teren.

Platformu je prepoznalo Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu koje je Kragujevcu dodelilo plaketu za najbolje organizovanu komunalnu službu.

"Što se tiče hardvera, nudimo kvalitetna rešenja svetskih proizvođača koja mi integrišemo i tako omogućavamo da recimo protivpožarni sistemi koje integrišemo, dobro štite ljude i robu naših klijenata," istakao je Ilić.

Tek što su obeležili 23 godine rada, a u Adriatecu imaju još jedan razlog za zadovoljstvo, jer sledećeg meseca osnivaju svoju firmu u Americi, gde su ovih dana patentirali novi proizvod.

"Taj proizvod i aplikacija koja ga prati u fazi su testiranja i nadam se da će tokom leta biti potpuno istestirani. U junu osnivamo firmu i počinjemo sa komercijalizacijom tog proizvoda", objasnio je Ilić.

Amerika je već duži niz godina prisutna u radu Adriatec kompanije kroz uspešnu saradnju sa američkom kompanijom Hanivel (Honeywell).

Govoreći o tome kako je došlo do saradnje sa ovom kompanijom, sagovornik Tanjuga kaže da ih je, kako to u poslu biva, spojio obostrani interes.

Naime, Hanivel je kasnio sa plasmanom na tržište Srbije, pre svega nakon kupovine nekoliko evropskih proizvođača protivpožarne opreme.

U Adriatecu su tražili dobrog dobavljača sa kojim bi mogli da se uključe u trku za projekte, a Amerikanci su tražili kvalitetnog isporučioca opreme.

Na samom startu, priseća se Ilić, bilo je dosta kompanija koje su sarađivale sa Hanivelom i sada su u projektnom delu ostale samo četiri, dok je Adriatec jedini ostao kao distributer.

Ilić je IT biznisom počeo da se bavi kada ovaj sektor nije bio u usponu u kakvom je sada i, kako kaže, u ovaj posao je ušao ne zato što je imao neku veliku viziju, već zbog svog obrazovanja.

"Pre je to bila vizija izbora zanimanja. Privatnim poslom sam počeo da se bavim sa 30 godina i to ne zato što sam imao neki kapital koji sam želeo da uvećam. Jednostavno sam želeo da poslom obezbedim egzistenciju za sebe i svoju porodicu i da radim nešto što znam i što volim", rekao je Ilić.

Uz zvanje mašinskog inženjera, tokom srednjoškolskog obrazovanja i studiranja školovao se i za informacione tehnologije i tako stekao znanja neophodna za posao kojim se sada bavi.

IT stručnjaka u Srbiji, smatra, nema dovoljno koliko ima posla, a osnovni razlog za to prema njegovoj oceni je nedovoljan broj kvalitetnih škola za ovu struku, dok je drugi taj što ljudi koji se bave obrazovanjem mladih u IT sektoru nisu dovoljno motivisani niti nagrađeni za to što rade.

U takvoj situaciji kada postoji problem koji nije lako sistemski rešiti, dodaje on, ljudi pokušavaju da nedostatke zakrpe, kroz kurseve recimo, ali kako kaže, to često ne budu adekvatna rešenja.

"Razlika u ceni rada potencijalnog nastavnika i onoga što on može da zaradi u IT kompaniji je tri ili četiri puta, tako da on nije motivisan da radi u obrazovanju", rekao je Ilić uz ocenu da je teško naći kvalitetnog IT stručnjaka.

Govoreći o tome kako u Adriatecu zadržavaju stručnjake, naveo je da su načini razni, da to nije lako, ali da nije ni nemoguće. Trude se da budu konkurentni sa cenom rada, da naprave ambijent u kome će se ljudi osećati dobro, da im bude prijatno na poslu.

Kao posebno važno ističe odnos prema zaposlenima i uvažavanje njihovog znanja.

"Nama je veoma bitno i to što imamo svoje proizvode, jer se manje od pet odsto kompanija u Srbiji bavi proizvodnjom svojih softvera, dok većina radi autsorsing. Mi naš proizvod radimo od početka do kraja i to je poseban doživljaj", istakao je Ilić.

U Adriatecu planiraju da unaprede softvere koje imaju, da servise koji stoje iza njih prošire i daju im nove funkcionalnosti. Kompanija koja se bavi uvozom i distribucijom ima nove distributivne planove, a deo koji se bavi inžinjeringom juri nove projekte u zemlji i regionu.

"Trudimo se da zadržimo globalni tržišni pristup, što znači da ono što radimo za srpsko tržište možemo da plasiramo i na druga svetska tržišta, Evrope, SAD, Azije. Veoma nam je bitno da zadržimo dugogodišnje dobre saradnje sa našim partnerima, bilo da su u pitanju naši krajnji kupci ili dobavljači," istakao je Ilić.

Uspehom kompanije smatra to što ona traje 23 godine, stabilno posluje i stalno raste, što nije zadužena, ima dugogodišnje klijente, dobre zaposlene i brendirane proizvode.