30. jun 2023 12:53

Bojan Stanić: Završetak obilaznice do Bubanj Potoka značajan je i za privredu

Izvor: TANJUG

podeli vest

Bojan Stanić: Završetak obilaznice do Bubanj Potoka značajan je i za privredu

Foto: Tanjug video

BEOGRAD - Pomoćnik direktora Sektora za strateške analize Privredne komore Srbije Bojan Stanić izjavio je završetak obilaznica oko Beograda do Bubanj Potoka značajan ne samo za građane, već i za privredu.

Stanić kaže za Tanjug da se gužve u saobraćaju mogu smanjiti izgradnjom infrastrukture, koja uključuje i ovu obilaznicu, koja će izmestiti tranzitni saobraćaj iz grada, a posebno kamionski.

 

 

"Postojaće gužve u Beogradu, i sami znate koliko je veliki problem sa parkiranjem, sada već i u prigradskim naseljima", dodao je Stanić.

Kaže da se sa projektom obilaznice krenulo još početkom sedamdesetih godina, a sa realizacijom početkom devedesetih, i da je sada završena do Bubanj Potoka, kao i da je ostalo da se produži do Pančeva.

Dodaje da sa ovim delom obilaznice koji je pušten u saobraćaj, povezuje niški, novosadski i zagrebački autoput, i da je obilaznica oko Beograda na pravcu Koridora 10.

To dorpinosi smanjenju troškova, brže se stiže, a pogoduje i drugim zemljama koje tranzitiraju kroz Srbiju jer, kako kaže, mnoge kompanije koje se bave transportom su često birale da idu preko Rumunije i Bugarske prema Turskoj, iako je u geografskom smislu pogodnije da se ide direktno preko Srbije.

"Verujemo da će sa ovom obilaznicom to biti promenjeno. Takođe, što je isto bitno kada govorimo o ekologiji, svi ti kamioni koji su prolazili kroz centar grada, sada će ići obilaznicom, što će svakako uticati i na kvalitet života u gradu", naveo je on.

Ističe da je infrastruktura bitna i za sva područja koja gravitiraju u tom pravcu, za njihova skladišta, njihove proizvodne kapacitete, kako bi bili bliži mreži puteva i samim tim lakše dolazili do svojih potrošača.

Obilaznica će, naglasio je on, značiti i onima koji transportuju veće količine robe, koji transportuju redovno, jer će imati jedan siguran pravac koji neće zavisiti od određene gužve koja može da se formira kao što je ranije bilo kada su prolazili kroz Beograd.

Stanić kaže da bi trebalo da znači i drugim privrednicima koji tranzitiraju kroz Srbiju, a idu iz zapadne Evrope ka Turskoj ili drugim delovima jugoistočne Evrope, da imaju siguran pravac snabdevanja koji je ekonomski isplatljiviji.

"Sada se tu postavlja pitanje koliko su ti putevi generalno profitabilni iz razloga što ih, pre svega, morate imati da bi funkcionisala privreda, da bi funkcionisao život. Sa druge strane to ne znači samo izgradnju, to znači i kasnije održavanje, jer obaveza je sve te puteve održavati na nivou savremenih standarda. Videli smo da što se tiče bezbednosti, oni zaista to sada ispunjavaju, ali to treba održati u dugom roku", naglasio je on.

Napominje da će svi prihodi od putarine biti usmereni na održavanje puteva i dodaje da je cilj da putarina bude usklađena sa očekivanim troškovima, kako bi ti putevi bili samoodrživi.

"Kada pogledate koliko taj put trpi manji teret, posebno gradski delovi, samim tim on može da ima i duži vek, međutim nije tu u pitanju samo teret nego i uticaj atmosferskih prilika", rekao je on.

Kaže da svaki grad koji ima veliki promet ima i veliku potrebu za održavanje infrastrukture i poručuje da ne treba štedeti sredstva da bi se ta bezbednost u saobraćaju održavala na evropskom nivou.

Stanić kaže da je trebalo dosta vremena za izgradnju obilaznice, ne zbog nedostatka vizije, već zbog činjenica da je Srbija kao zemlja imala ranije dosta problema i da su postojali drugi prioriteti.

Iako su privrednici ranije očekivali izgradnju obilaznice, naglasio je da se vidi njihovo zadovoljstvo što će sada imati brži i ekonomičniji putni pravac, što oni ističu kao glavnu prednost ove obilaznice.

Obilaznica je veoma značajna i za inicijativu Otvoreni Balkan, rekao je Stanić i naglasio da je Srbija glavna privreda u regionu.

Ističe da je dosta srpskih privrednika orijentisano na područje Zapadnog Balkana i zemlje u regionu, kao i da Srbija ostvaruje i najveći suficit u razmeni sa inostranstvom.

"Kada govorimo o infrastrukturi i ovoj obilaznici, to je zaista dobra stvar, međutim ono što se u Beogradu dešava jeste da je potrebno i u drugim delovima grada unaprediti tu infrastrukturu, posebno sada kada imamo Ekspo 2027. za koji su već krenule pripreme u Surčinu", rekao je Stanić.