18. septembar 2023 13:31
Stanislava Nestorović: Očekivanja od posla zavise od faze u kojima se zaposleni nalaze
podeli vest
BEOGRAD - Šta zaposleni očekuju od kompanija u kojima rade ili planiraju da se zaposle, dosta zavisi od životne faze u kojoj se oni nalaze i privatno i profesionalno, ocenila je danas viši specijalista za talente i razvoj jedne od najvećih IT kompanija u jugoistočnoj Evropi ASEE Stanislava Nestorović.
Ona je Tanjugu kazala da oni bez profesionalnog iskustva razmišljaju ko će im biti mentor u kompaniji, šta će novo da nauče, kako će se dalje odigravati njihov profesionalni razvoj, a razmišljaju i o tome kakav će im biti tim, da li će biti prijateljski nastrojen, kako će se uklopiti i koliko će moći da budu sigurni.
Nestorović je dodala da je za one sa iskustvom, koji dolaze iz drugih kompanija najveća briga kako će ono što znaju da implementiraju u novo okruženje.
Te ljude, kako je dodala, muče i pitanja kako će se pozicionirati, kako će se vrednovati njihov rad u novoj kompaniji, a jako im je važan i osećaj sigurnosti.
Sagovornica Tanjuga je naglasila da je glavni zadatak i motiv svake IT kompanije kada je reč o zaposlenima da osmisli jedan program uslova i benefita koji će biti svima važnan, a da pri tom imaju individualni pristup i ono što nude svojim zaposlenima.
"Da li je to na primer slobodan dan za rođendan, dodatan paket dobrovoljnog zdravstvenog ili penzijskog osiguranja i mnoge druge stvari", kazala je ona.
Na pitanje kako se mladi integrišu u velike kompanije, Nestorovićeva je objasnila da je konkretno u njenoj kompaniji ASEE postoji metodologija po kojoj se radi, odnosno program koji koji podrazumeva vođenje novozaposlenih u prvih šest meseci.
"Sa mladima najviše radimo na tome kako da ih pripremimo da na pravi način komuniciraju sa svojim okruženjem, da na pravi način prave prioritete i da jednog dana izađu pred klijente i bez treme prezentuju naša rešenja", objasnila je ona.
Nestorović je naglasila da je jako bitno da se zna da veštine koje mladi uče u njihovoj kompaniji nisu samo poslovno primenjive, već su korisne i u svim drugim aspektima života.
"Tako šaljemo poruku našim zaposlenima da su bezbedni i da o njima mislimo", kazala je ona.
Prema njenim rečima, svako ko se bavi vođenjem ljudi mora da ima i menadžerske veštine i to je baza koju mora da ima svaki vođa.
"Tačna je konstatacija da se lider rađa. Postoje ljudi koji prirodno imaju osećaj i talenat za ljude, ali važno je da se u liderstvu radi kontinuirano", navela je ona.
Nestorovićeva je dodala i da lideri moraju da imaju autoritet, da imaju operativno znanje, ali da moraju da imaju osećaj da slušaju i da posmatraju zaposlene, odnosno da znaju koje su to oblasti koje kod njih mogu podstaći i dalje razvijati.
Pri tom, kako je naglasila, lideri moraju dobro da znaju i sebe i to kako njihov upliv može uticati na rezultate samog tima.
"Suština je slušanje ljudi kroz ono što im je bitno", navela je Nestorovićeva dodajući da je jako važno da prvo prepoznamo svoja osećanja i da ih kontrolišemo, a onda i osećanja drugih, ali i da prepoznamo šta je to što motiviše članove tima.
Ona je navela i da je stres nešto čemu smo svi svakodnevno izloženi i to se ogleda kroz razdražljivost ili slabije obavljanje svog posla, dok je problem veći kad osoba ima potrebu za izolacijom zbog nekih eksternih pritisaka i sve manje želi da se druži i provodi vreme sa svojim kolegama.
"Bitno je da se uradi dobra prevencija ovog problema. To su ljudi perfekcionisti koji nemaju dobru granicu prema spoljnom svetu", kazala je ona.
Nestorovićeva je naglasila i da su mladi u Srbiji generalno posle fakulteta spremni da uđu u velike kompanije i da jako dobro znaju šta žele i šta očekuju, da su agilni, brzi i znaju u kom smeru žele da im se karijera razvija.