8. novembar 2023 10:56
Srpske vinarije i destilerije predstavljaju se na ProWine Sajmu u Šangaju
podeli vest
ŠANGAJ - Na vodećem Međunarodnom Sajmu vina i jakih alkoholnih pića "ProWine" u Šangaju, koji traje do 10. novembra, predstavlja se ukupno 17 srpskih vinarija i destilerija u organizaciji Privredne komore Srbije i Razvojne agencije Srbije.
Na sajmu učestvuje 668 izlagača iz više od 30 zemalja i regiona, među kojima je i Srbija, koja se paralelno predstavlja i na 6. Kineskom Međunarodnom sajmu uvoza gde je nedavno premijerka Ana Brnabić otvorila srpski paviljon.
"Zaista je danas i ovih dana lepo biti predstavnik Srbije u Šangaju. Pored nastupa na sajmu uvoza gde imamo nacionalni i ekonomski paviljon, pojavljujemo se i na ProWine sajmu drugi put od 2019.godine", rekao je novinarima pomoćnik Generalnog sekretara Vlade Srbije, Danijel Nikolić.
Nikolić je ocenio da je nastup Srbije na Sajmu potvrda nastavka saradnje sa Kinom i primetio da je potpisivanje Sporazuma o slobodnoj trgovini prilikom nedavne posete predsednika Aleksandra Vučića Kini odjeknulo, ne samo u domaćim, već i u kineskim medijima.
"To se vidi po interesovanju kineskih kompanija. Srpska vina će svakako postati prijemčivija kineskim kupcima zato što će se uvozne dažbine postepeno smanjivati. To će nas svrstati među najkonkurentnije ponuđače uvoznih vina", istakao je Nikolić.
On je naveo i da je Srbija odlično pozicionirana kao brend i da se njeni proizvodi povezuju sa kvalitetom.
'Interesovanje Kineza za naša vina je veliko i sve je veće jer smo uspeli da pronađemo put sa autohtonim sortama", rekao je Nikolić.
Prvi put na ProWine sajmu nastupa vinarija Matijašević iz Orašca, a prema oceni Darka Matijaševića, kinesko tržište ima veliki potencijal, naročito u Šangaju.
"Videli smo kvartove u Šangaju u koje ljudi izlaze isključivo da piju vina. To je dobro mesto da se uđe na kinesko tržište jer se ovde kreiraju trendovi za ostatak zemlje", rekao je Matijašević.
Od njihove ukupne proizvodnje od 70.000 flaša u Kinu se izveze jedan do dva odsto, ali Matijašević veruje da će taj procenta biti značajniji.
Iz destilerije Zarić poručuju da je jako važno da Srbija bude prisutna na šangajskom sajmu.
Milan Zarić rekao je za Tanjug da je došao da predstavi nacionalni brend - rakiju, ali i Srbiju u najboljem svetlu.
"Imamo kvalitetnu rakiju koju izvozimo na kinesko tržište od 2019.", rekao je Zarić.
Milan Vesović iz Privredne komore Srbije kaže za Tanjug da Srbija nastupa i na Sajmu uvoza, koji Kina organizuje pre svega da bi pomogla da se smanji trgovinski deficit koji imaju zemlje u trgovini sa njom, među kojima je i naša zemlja, a istovremeno se predstavlja i na međunarodnom sajmu vina.
"Ovo je nastavak aktivnosti nakon potpisivanja Sporazuma o slobodnoj trgovini. Sporazum je dao signal pre svega srpskim privrednicima i kompanijama da mogu više da proizvode i postignu na kineskom tržištu", rekao je Vesović.
Pored toga, ne odustaje se od kineskog tržišta u kontekstu visokih tehnologija i inovacija, dodao je Vesović.
Kada je reč o ProWine sajmu, Vesović kaže da Srbija može da ponudi vrhunski kvalitet i originalnost u proizvodnji vina.
Na sajmu u Šangaju predstavljaju se i vinarije iz okruženja.
Marjan Simčić, vinar iz Slovenije poručuje da dolazi u Beograd na Vine Vision koji se održava od 16. do 19.novembra.
"Mislim da je to već najbolji Sajam. Oduševljen sam još od prošle godine i verujem da će sada biti još više posetilaca", rekao je Simčić.
ProWine sajam u Šangaju je "ogranak" dobro poznatog Sajma ProWein u Dizeldorfu. ProWine Šangaj je od svoje premijere 2013. postao broj jedan sajam u Kini za vina i alkoholna pića, a godišnje ga poseti oko 20.000 posetilaca.