16. novembar 2023 16:35

Izlagači na sajmu "Vinska vizija Otvorenog Balkana": Sajam je izuzetno značajan za razvoj vinogradarstva

Izvor: TANJUG

Foto: FOTO TANJUG/VLADIMIR ŠPORČIĆ

BEOGRAD - Izlagači na drugom sajmu Vinska vizija Otvorenog Balkana, koji je danas počeo u Beogradu, kažu da je za njih ovakva manifestacija od izuzetnog značaja jer mogu da predstave svoj asortiman i sklope nove poslove.

Sajam je okupio više od 600 izlagača iz zemlje, regiona i sveta.

Draginja Janjić jedna od vlasnica vinarije Aleksić iz Vranja rekla je Tanjugu da ova vinarija posluje od 2006. godine i da je prva ženska vinarija na našem tržištu, koju je osnovala zajedno sa članovima svoje porodice.

"Došli smo do proizvodnje do 800.000 litara vina godišnje. Ambasador naše vinarije je 'Žuti cvet tamjanika', radimo i druge sorte koje su autohtone i internacionalne.Ovaj sajam je nešto što je postoji nigde u svetu, jedinstveni smo. Sa sajma uvek očekujemo da se vratimo sa novim dogovorima i ugovorima", rekla je ona.

Navela je da vinarija ima 39 zaposlenih, a od pre četiri godine i svoje vinograde, dok su se pre toga bavili otkupom grožđa.

Uroš Kostić iz vinarije Aleksandrović rekao je Tanjugu da je ova vinarija vrlo prepoznatljiva kako na domaćem tako i na internacionalnom tržištu, o čemu svedoče brojni ugovori sa zemljama poput Kine, Japana, ali i SAD i zemalja EU.

"Naša vinarija je iz Topole, postojimo od 1992. godine. Imamo zasad na površini od 90 hektara i isključivo su autohtone vrste, poput prokupca", rekao je on Tanjugu.

On je dodao da se ova vinarija izdvaja po načinu ručno pravljenih boca u kojima se čuva i pakuje vino, ali i po širokoj lepezi različitih vina.

Menadžer prodaje vinarije Kovačević Branislav Ćačić rekao je da ova vinarija posluje od 2001. godine i da je njihova glavna ideja da na ovom sajmu predstave vina koja su proizvedena organski.

"Prešli smo 2019. godine na organski način održavanja vinograda. Imamo jednu široku lepezu penušavih vina, a Brut je naš brend po kome smo prepoznatljivi, a imamo i novi šardone sovinjon", rekao je on.

Bogdan Pavlović iz vinarije Matalj je rekao za Tanjug da ova vinarija se izdvaja po dobrim crvenim vinima , jer upravo region istočne Srbije je pogodan za razvoj.

"Kremen kamen sovinjon je upravo vino po kome se izdjava naša vinarija", rekao je on

Dodao je da je ovaj sajam velika prilika za vinski biznis jer su prethodne godine postavljeni visoki standardi i očekuje da i ove godine sajam bude uspešan.

"Očekujemo veliki broj gostiju i nadam se da će lepa slika otići u svet iz naše zemlje", dodao je on.

Nevena Nedeljković iz vinarije Vinčić rekao je Tanjugu da je njihov najprepoznatljivi brend vino Grašac iz berbe 2020. godine.

"Pored ovog vina, posetioci treba da probaju i vino Grašac oranž , zatim Grašac iz berbe 2012.

Direktor marketinga vinarije Čoka Snežana Anđenin rekla je da je njihov brend Ždrepčeva krv njihov zaštitni znak koji postoji više od 60 godina.

"Imamo i novo vino Lederer koje je posvećeno našem osnivaču,a ove godine obeležavamo i 120 godina postojanja. Ovi sajmovi su veoma važni kako bi predstavili svoje rezultate i potrudili se da iz godine u godinu budemo sve bolji", dodala je ona.