25. februar 2024 12:42

Tatjana Brankov povodom projekta Kosovski božuri: Poljoprivreda ključna za opstanak na KiM

Izvor: TANJUG

podeli vest

Tatjana Brankov povodom projekta Kosovski božuri: Poljoprivreda ključna za opstanak na KiM

Foto: Shutterstock.com/Milan Adzic, ilustracija

BEOGRAD - Predsednica Društva agrarnih ekonomista Tatjana Brankov izjavila je, povodom projekta Kosovski božuri koji predviđa zajednički brend za proizvode sa KiM, da je cilj da potrošači u zemlji dobiju priliku da konzumiraju visoko kvalitetne proizvode.

Brankov je za RTS rekla da je poljoprivrednicima na Kosovu i Metohiji prvo potrebno da sačuvaju samoodrživost.

Govoreći o projektu Kosovski božuri, koji predviđa da tu oznaku dobiju proizvodi sa Kosova i Metohije, navela je da je neophodno otvoriti jednu mlekaru koja bi vršila centralizovan organizovan otkup na teritoriji Kosmeta.

"Neophodno je povećati broj goveda, koka nosilja. Neophodno je aktivnije se uključiti u otkup proizvoda sa Kosmeta. Poljoprivreda nije samo model opstanka srpskih domaćinstava na Kosmetu, već je ona ključna za njihov opstanak", istakla je Brankov.

Prema njenim rečima, ako se poljoprivrednicima na KiM na adekvatan način pomogne, tada se obim proizvodnje može značajno povećati, a tržište centralne Srbije i Vojvodine snadbevati visoko kvalitetnim proizvodima, između ostalog lekovitim biljem, voćem, povrćem, prerađevinama i u manjoj meri medom i sirom.

Time bi bila smanjena zavisnost od uvoza povrća iz Severne Makedonije i Albanije.

"Ono što je naš cilj, cilj Društva agrarnih ekonomista, je da i mi potrošači u Srbiji dobijemo priliku da konzumiramo visoko kvalitetne proizvode. Ne želimo da živimo u zabludi da su francuski sirevi bolji od jednog šarskog sira", naglašava Brankov.

Ona navodi da put do ekskluzivnih restorana i prodavnica već nalaze pre svega vina, kao i rakije i neke druge vrste sireva sa Kosmeta.

"Med je proizvod za kojim postoji veća tražnja od ponude i prodaje se, kupuju ga čak i Albanci po ceni od 20 evra po kilogramu", navodi Brankov.

Ona je ukazala da se srpski proizvođači na Kosmetu suočavaju sa potpuno nelojalnom konkurencijom, pošto albanski vlasnici supermarketa ističu zastavu Srbije na policama, tako da to izaziva bojkot proizvoda kod albanskog stanovništva.