Sledeće sedmice česte temperaturne oscilacije, najtoplije u sredu, 18 stepeni
16. novembar 06:41
12. jun 2024 12:42
podeli vest
MINHEN - Ukupno 99 dobavljača sa Zapadnog Balkana, od kojih 22 iz Srbije, danas u Minhenu vode "biznis tu biznis" (B2B) razgovore sa predstavnicima 20 nemačkih kompanija s željom da se ojača saradnja i pojača prisustvo u lancima snabdevanja.
Razgovori se vode u okviru regionalnog B2B projekta "Nemačka inicijativa za pronalaženje dobavljača u zemljama Zapadnog Balkana", koji se sprovodi već desetu godinu zaredom s ciljem da nemačke kompanije pronađu dobavljače iz traženih industrijskih oblasti u Srbiji i zemljama Zapadnog Balkana.
Zainteresovane nemačke kompanije dolaze pretežno iz metaloprerađivačkog sektora, dobavljačkog sektora za autoindustriju, sektora prerade i proizvodnje materijala od plastike, kao i manji broj kompanija iz elektro i elektronskog sektora.
Izvršni član Upravnog odbora Nemačko-srpske privredne komore Aleksander Markus istakao je da je inicijativa pokrenuta 2015. godine i da ona još uvek napreduje doprinoseći uspostavljanju struktura snabdevanja u Srbiji i regionu.
On dodaje da je tokom poslednjih godina primetan trend diversifikacije snabdevanja među nemačkim kompanijama, što je, kako je naveo, dovelo do povećanog interesovanja za dobavljače sa Zapadnog Balkana.
"Ključni faktori koji su doveli do toga odnose se pre svega na geografsku blizinu i mogućnost fleksibilnih porudžbina, uključujući male serije i ad hok porudžbine", kazao je Markus.
Markus navodi da prilikom saradnje ne treba zanemariti ni mehanizam za prilagođavanje granica ugljenika (CBAM), koji ima značaj za obe strane.
"Evropska unija je naložila kompanijama da se prilagode, a prelazni period je počeo 1. oktobra, a završava se 31. decembra 2025. godine. Tokom ovog perioda uvoznici iz EU će morati tromesečno da izračunavaju i izveštavaju o nivoima emisije ugljenika svojih dobavljača", kazao je Markus.
Šef sektora za odnose sa inostranstvom iz nemačkog Udruženja za nabavku i logistiku (BME) Olaf Holcgrefe naglasio je da je projekta pokrenut u okviru Berlinskog procesa, koji je počeo 2014. godine.
"U proteklih deset godina organizovali smo oko 5.000 B2B sastanaka sa najboljim kompanijama sa Zapadnog Balkana", rekao je Holcgrefe.
Kristof Angebauer ispred Privredne komore Minhena istakao je da su Minhen i Bavarska okrenuti ka jugu, te da im je zbog toga tržište Zapadnog Balkana izuzetno pivlačno.
"Privredna komora Minhena ima ukupno 420.000 kompanija članica, u Bavarskoj je ukupno jedan milion kompanija članica u privrednim komorama. Ako pogledamo Nemačku, Zapadni Balkan je na 20. mestu kada je u pitanju uvoz, a ako pogledamo Bavarasku, onda je Zapadni Balkan na 10. mestu", rekao je Angebauer.
Nina Vunderlih iz nemačkog Ministarstva za ekonomska pitanja i klimatske promene rekla je da je projekat u proteklih deset godina beležio uspehe, a da je cilj bio da se, kroz jačanje regionalne saradnje, pomogne zemljama Zapadnog Balkana u pridruživanju Evropskoj uniji
"Zapadni Balkan postao je fokus nemačkih kupaca", istakla je.
Inicijativa za pronalaženje dobavljača u zemljama Zapadnog Balkana organizovana je pod pokroviteljstvom Ministarstva za ekonomiju i energetiku Nemačke u okviru Programa za razvoj stranih tržišta za mala i srednja preduzeća Nemačke, uz podršku predstavništva nemačke privrede u zemljama Zapadnog Balkana (AHK), kao i nemačkog Udruženje za upravljanje materijalima, uvoz i logistiku (BME e.V).
15. novembar 16:24
15. novembar 15:08
15. novembar 14:51
15. novembar 20:37
15. novembar 19:43
15. novembar 18:10
15. novembar 20:51
15. novembar 20:05
15. novembar 18:17
15. novembar 16:45
16. novembar 00:00
15. novembar 23:47
15. novembar 23:36
15. novembar 18:29
15. novembar 14:17
14. novembar 16:46
14. novembar 13:10