14. mart 2024 20:30
Izložba "Wearin'it Together! - Inkluzivni put mode" od sutra u Muzeju primenjene umetnosti
podeli vest
BEOGRAD - Izložba fotografija i odevnih predmeta "Wearin'it Together! - Inkluzivni put mode" biće otvorena 15. marta u Muzeju primenjene umetnosti, najavljeno je večeras na konferenciji za novinare u Ambasadi Italije.
Govoreći o izložbi, koja predstavlja inkluziju migranata kroz umetnost i modu, ambasador Italije Luka Gori je naglasio da "Wearin'it Together!" šalje moćnu političku i društvenu poruku o važnosti potrebe da se integrišu migranti i izbeglice.
Izložba je ujedno i otvaranje ovogodišnjeg izdanja manifestacije "IFIB - Italian Fashion in Belgrade", a Gori je dodao da "Wearin'it Together!" predstavlja inovativan način da se predstavi kreativnost migranata.
"Integracija migranata u naše društvo je važan izazov, ali to moramo uraditi na inovativan način, jer mogu dati doprinos društvu i ekonomiji", naglasio je Gori.
Premijerno otvorena u decembru prošle godine u Sarajevu, izložba je rezultat saradnje fotografa Franka Pađetija (Franco Pagetti), brenda No nejšn fešn (No Nation Fashion) i Međunarodne organizacije za migracije (IOM).
Izloženi su fotografije snimljene u Srbiji i Bosni i Hercegovini u julu 2023. godine i odevni predmeti izrađene u Privremenom prihvatnom centru Ušivak u BiH, koje su zajednički kreirali migranti i lokalni dizajneri, ali i deo Deolče i Gabana jesenje zimske kampanje iz 2016. godine.
Kako je najavljeno, izložba je otvorena do 30. marta u Beogradu, a u aprilu stiže do parlamenta u Strazburu.
"Mogu reći da su ljudi koji su na slikama meni dali više nego što sam ja njima dao. Malo me smeta kako naši mediji obično prikazuju migrante kao tuđine. Za mene nisu migranti već ljudi", naglasio je Pađeti.
Godinama radeći kao ratni fotoreporter za Njujork tajms, Pađeti je shvatio da su "migranti ljudi koji žele promeniti svoj život, koji nije prihvatljiv u njihovim zemljama gde ima sukoba i gladi".
Koordinatorka IOM za Zapadni Balkan Laura Lungaroti (Lungarotti) je istakla da su izložba i njihova istoimena kampanja "hrabar pogled kroz naočale humanosti, na migrante kao ljudska bića, kroz kroz njihove kreacije i inovacije".
Prema njenim rečima, kampanja je počela letos, a ideja je da se preko No nejšn fešn brenda unaprede veštine migranata, da ih osnaže i pruži im mogućnost izražavanja i zaposlenja.