11. mart 2024 13:46

Sandra Perović: Jedino uzbuđenje na dodeli Oskara je bila pojava Rajana Goslinga

Izvor: TANJUG

podeli vest

Sandra Perović: Jedino uzbuđenje na dodeli Oskara je bila pojava Rajana Goslinga

Foto: Tanjug video

BEOGRAD - Urednica Radio-televizije Srbije (RTS) Sandra Perović izjavila je danas da je 96. dodela Oskara bila dosadna, da nije bilo uzbuđenja, i dodala da je jedino uzbuđenje u Dolbi teatru bila pojava Rajana Goslinga kada se publika digla na noge i zaigrala uz numeru "I'm just Ken" koja je imala nominaciju za orginalnu pesmu.

"Film Barbi je skromno prošao sa jednim Oskarom, i naravno veče je obeležio Openhajmer biografski epski film o ocu atomske bombe, osvojivši od 13 nominacija sedam nagrada za najbolji film, za najbolju režiju Kristofer Nolana, za najboljeg glavnog glumca Kilijan Marfija, montaža, fotografija", rekla je ona za K1 televiziju.

Perovićeva kaže da je zbog veće geldanosti nađen kompromis između američkog i evropskog vremena zbog čega je dodela Oskara pomerena za ponoć, ali napomenula da je početak kasnio čak sedam minuta.

Smatra da Džimi Kimel, komičar koji je već četvrti put u ulozi domaćina dodele Oskara, nije bio duhovit i da je scenario bio dosadan i loše napisan.

"Ono što nam je zapalo za oko jeste pucanje rajfešlusa kada je Ema Stoun dobila svog drugog Oskara, i dok se pela stepenicama odnosno dok je prelazila platforme na sceni Dolbi teatra rajfešlus se razdvojio, ali ona je to fantastično prevazišla i veoma uzbuđeno govorila o svom drugom Oskaru", istakla je ona.

Perovićeva smatra da je mogla da bude ispisana nova stranica u istoriji Holivuda, da prvi put glumica koja ima indijansko poreklo, Lili Gledstoun za ulogu u filmu Ubistvo pod cvetnim mesecom, osvoji nagradu Američke filmske akademije.

Ona je napomenula da je politička korektnost nešto što oblikuje nagradu Američke filmske akademije i dodaje da se poslednjih godina više nego ikada vodilo računa o različitostima.

Kako je navela, Oskar je najvažnija nagrada na svetu u filmskoj industriji zato što se tu skuplja "krem de la krem" filmske industrije, najuticajniji ljudi iz sveta pokretnih slika, i dodaje da je dobijanje Oksara fantastična platforma i preporuka za svakog glumca, reditelja, i bilo kog filmskog stvaraoca za neke buduće poslove.

"Dodela Oksara ima veliki uticaj na tržište, kreira i bioskopsku distribuciju, distribuciju filmova i njihovo plasiranje na platformama prema tome Holivud jeste filmski centar moći uprkos tome što je bila pandemija, uprkos tome što je bilo štrajkova u Holivudu, itekako se ova industrija drži na nogama i opstaje", objasnila je ona.

Na pitanje da li se Oskar vraća u pravi kolosek jedne odgovorne filmske industrije koja pre svega ceni kvalitet, pa potom i komercijalu, Perovićeva je rekla da Oskar počinje da izlazi iz američkih okvira sve više i više, istakavši korejski film Parazit koji je pre nekoliko godina bio planetarni hit, plasiran na kanskom festivala, a koji se na dodeli Oskara našao u dve kategorije.

"Isto se desilo i ove godine sa filmom 'Anatomija pada', on je osvojio Zlatnu palmu u Kanu, i onda je nezaustavljivo krenuo da se penje uzlaznom putanjom, što znači da se okviri Oskara šire planetarno, da se uključuju kinematografije drugih zemalja i da ravnopravno učestvuju zajedno sa američkim filmovima u takmičenju", izjavila je ona.

Kada je reč o srpskoj kinematografiji, Perovićeva je istakla da je važno prisutnost na velikim svetskim festivalima i da trenutno postoji dobra količina domaćih filmova što, napominje ona, potvrđuje i nedavno održani 52. FEST.

Dodaje da su bitne internacionalne konekcije i da treba mnogo više i ozbiljnije poraditi na tome.