31. maj 2023 10:01

Aleksandar Srećković Kubura: Publika euforično reguje na predstavu "Obraćanje naciji"

Izvor: TANJUG

podeli vest

Aleksandar Srećković Kubura: Publika euforično reguje na predstavu "Obraćanje naciji"

Foto: TANJUG/JADRANKA ILIĆ

BEOGRAD - Gost nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bio je glumac Aleksandar Srećković koji je govorio o svojoj ulozi u predstavi "Obraćanje naciji" Ateljea 212.

Srećković je rekao da je da je publika za nekoliko izvođenja glumce "iznenadila pozitivnom, čak ponekad euforičnom reakcijom na predstavu".

 

"To je pre svega zasluga teksta Italijana Askanija Čelestinija, koji je trebalo da nam dođe na prmeijeru, ali nije. Poslao nam je pozdrave, doći će sledeće sezone", naveo je glumac.

Prema njegovim rečima, reditelj Bojan Đorđev je sa svima iz ekipe "formirao koncept monoliških formi koje su izvedene iz njegovih vrlo specifičnih stend apova."

"Tekstovi su pisani od deset do 20 godina unazad, a izuzetno veliki procenat publike izlazi sa predstave uveren da je pisan pre mesec dana, ili da smo mnogo delova ubacili u improvizaciji", rekao je Srećković.

U predstavi nema klasičnih likova, niti dramske strukture, ali Srećković dodaje da njegov "osnovni neki lik" se zove Toni Korumpirani, koji je predsednik Partije korumpiranih, a postoji i Toni Mafijaš čelnik Partije mafijaša.

Prema njegovim rečima, te dve partije koje vladaju malom zemljom, a postoji i Partija opozicija koja nikad nije ušla u vlast jer smatra da to nije elegantno.

"Razumem franpantnu sličnost onoga o čemu se govori u tekstu sa našom situacijom. Ali janvo kažem, to je tekst pisan u Italiji, pre deset i više godina", naveo je Srećković.

Pošto Korumpirani govori vrlo snishodljivo i podrugljivo, a naizgled sa ljubavlju radničkoj klasi, Srećković kaže da ga je za sebe "nazvao đavolom koji još od feudalnih vremena vrlo vešto vlada masama".

"I u jednom trenutku ih pita: Pored svih vaših idela kroz vekove kog onda đavla vi danas ne vladate?", istakao je glumac.

Srećković je ocenio da rekao da tekst "pogađa direktno kroz vrlo satirične, ali cinične i oštre matefore, sve segmente današnjeg neoliberalnog društva".

"Nema čoveka koji se negde uz određenu vrstu gorčine, a kroz smeh, jer je predstava duhovita i zabavne, ne prepozna u nekom od tipova koji služe za seciranje današnjeg društva", naveo je Srećković.

Prema njegovim rečima, komad ne vređa, ne prebacuje prag prihvatljivosti za gledaoca, "koji se uz gorki smeh zapita zašto je u nekim scenama i od tih tipova prepoznao sebe, hteo da to prizna ili ne".

Srećković je istakao da je cilj pozorišta da ponuka gledaoce da razmisle o onome šta vide na sceni, što može biti "doprinos popravci današnjeg društva".

U likovima koje je do sada igrao Srećković kaže da nijedan ne može da može da se veže za njega privatno.

"Neke klice svih tih likova verovanto u meni negde postoje, smao što sam kroz školovanje i iskustvo uspeo da prepoznam klice i da ih razvijem u određenom trenutku. Želju i potrebu za igrom je neophodno zadržati", istakao je Srećković.

Prema njegovim rečima, glumac ne sme sebi dozvoliti da se predugo zadrži u zoni komfora u bilo kom smislu, bilo u tipovima ulogam ili vrsti projekata i umetnosti.

"Čovek se lako uspava kad uđe u šablon onoga što poznaje, što mu je lako, ne zahtva muku u stvaranju. Ali onda i kreacija lagano izumire", ocenio je glumac.

Srećković je rekao da stalno traži nove situacije u kojima mora da uči, pomuči se i u njih ulazim sa puno straha u sumnji, a često ako vidim uloge slične nečemu što je već radio potraži u tekstu mogućnost da se lik napravi na drugi način.

"Uspevao sam da napravim dijapazon različtiih likova koji su pod globalnom maskom negativnih likova, ali da su različiti. I uživam u tome, ponosan sam na sebe što to mogu da uradim", naveo je glumac.

Pored toga što namerava da se u narednom razdoblju bavi uzgojem grožđa ,i pravljenjem vina i rakije, Srećković je rekao da ga očekuje do kraja godine tekst serije, koja se kao "krimi misterija dešava u pozorištu".

"Neobično svež pristup i žanrovki čist tekst za naše podneblje. Konačno se pojavljuju tekstovi koji imaju smisla, dobru dijalog listu, koji su napeti i nisu predvidivi", naveo je Srećković.