25. januar 2024 10:10

Goran Šušljik: U predstavi "U ime oca i sina" igram monaha Savu Nemanjića

Izvor: TANJUG

podeli vest

Goran Šušljik: U predstavi "U ime oca i sina" igram monaha Savu Nemanjića

Foto: TANJUG/JADRANKA ILIĆ

BEOGRAD - Gost nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bio je glumac Goran Šušljik koji je govorio o svojoj ulozi u predstavu "U ime oca i sina", čija je premijera 27. januara u Narodnom pozorištu u Beogradu.

Šušljik je rekao da igra monaha Savu Nemanjića, kasnijeg Svetog Savu, u komadu po tekstu Milovana Vitezovića (1944-2022), u režiji Milana Karadžića.

Prema njegovim rečima, Narodno pozorište je želelo da se posle više od tri decenije od predstave "Princ Rastko, monah Sava" uradi na neki način nastavak priče o princu "koji se zamonašuje i postao je na kraju svetac".

"To je priča o jednom živom čoveku. Ne radimo nikakvu vrstu rituala ili liturgije. Pokušavamo da ispričam priču upravo o tome koliko je jedan čovek uspeo da učini za svoj narod, za duhovno, ali i svetovno vaspotavljenje tog naroda", rekao je Šušljik.

U kompleksnom dramskom tekstu, Šušljik pokušava odigrati energičnog, disciplinovanog, upornog i mudrog čoveka, dodavši da ne igra sveca.

"Pravimo poetsku istoriju o jednom čoveku, ali ne samo o njemu. To je porodična drama na fonu istorijskih događaja koji su bili užasno komplikovani. Jedan čovek, Sveti Sava, uspeo je da pobedi sve teške okolnosti, da napravi državu, autokefalnu crkvu, da miri braću, utišava strasti velikih sila", naveo je glumac.

Šušljik je ocenio da nas pozorište uči, kroz emocije i podatke, a radeći komad Vitezović je dosta ozbiljno tumačio i čitao istorijske spise i žitija, i "napravio je poetski, dramski tekst koji će nas učiti".

Prema njegovim rečima, "pozorište ne samo da može, nego i mora da nas uči".

Upitan kako vidi budućnost pozorišta u doba tehnoloških revolucija, Šušljik je odgovorio da je "nesumljivo da će preživeti, da će upravo ono biti možda jedno od retkih ostrva stvarnog, opipljivog života".

Pozorište može da se služi i novom, vrhunskom tehnologijom, ali Šušljik dodaje da je "nesumljivo da će uvek postojati tekst ili glumac na sceni, i da će uvek biti uzbudljivo videti živu emociju".