4. septembar 2024 10:19

Nastavlja se akcija ABS "Pažljivkova pravila u saobraćaju“

Izvor: TANJUG

podeli vest

Nastavlja se akcija ABS "Pažljivkova pravila u saobraćaju“

Foto: Tanjug

BEOGRAD - Povodom početka nove školske godine Agencija za bezbednost saobraćaja nastavlja svoju tradicionalnu akciju "Pažljivkova pravila u saobraćaju“, koja ima za cilj da edukuje decu o pravilnom ponašanju u saobraćaju.

“I ove godine smo pripremili naš besplatni udžbenik za sve đake prvake, koji će “Pažljivkova pravila u saobraćaju” dobiti do oktobra. Knjiga se štampa na ćiriličnom i latiničnom pismu, kao i na jezicima manjina - mađarskom, slovačkom, albanskom, češkom, rumunskom i rusinskom. U narednom periodu biće održane predstave "Pažljivko" u velikom broju lokalnih samouprava”, rekao je za Tanjug Branko Stamatović, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja.

On napominje da su saobraćajne nezgode u kojima stradaju deca jedan od najvećih izazova sa kojima se danas suočavaju svi koji se bave saobraćajem.

"Novi koncepti obrazovanja, tehnička i tehnološka rešenja usmerena su ka tome da se deca što bolje obuče i priviknu na učešće u saobraćaju i da se na taj način smanji rizik od konflikata koji mogu imati teške posledice”, rekao je Stamatović.

“Kvalitetno i pravovremeno saobraćajno obrazovanje i vaspitanje je sasvim sigurno jedan od najuticajnijih modela za smanjenje rizika od stradanja dece u saobraćaju. Stoga je velika pažnja i posvećena saobraćajnom obrazovanju i vaspitanju, kao jednom segmentu obrazovanja, ali i kao delu odrastanja svakog deteta”, rekao je Stamatović.

Ukazujući da deca u uzrastu koji obuhvata ciljnu grupu još uvek žive u svetu igara, crtanih junaka i bezbrižnosti, on je rekao da je zato i vizija ABS-a tokom kreiranja kampanje bila da se u potpunosti uklopimo u taj svet, kako bi ono što deci želimo da prenesemo prihvatili i ugradili u svoje ponašanje.

"Tako smo došli i do našeg junaka, maskote kampanje – Pažljivka”, rekao je Stamatović.

Ovaj desetogodišnji dečak, koji dobro poznaje saobraćajne propise i želi da svoje znanje prenese mlađim drugarima, stvoren je, kako je rekao Stamatović, kao "upečatljivo i umiljato lice kampanje”.

“Kampanja „Pažljivko“ nastavlja se punom parom. Dolaze nove generacije mališana koje će Pažljivko, uz veliku posvećenost, želeti da nauči nečemu novom i pomogne im da utvrde ono što već znaju o saobraćaju. Pažljivko je tu, spreman kao i uvek da pomogne deci, a na nama ostalima je da damo sve od sebe kako nam deca ne bi stradala u saobraćaju”, rekao je Stamatović.

Istraživanjem ponašanja dece osnovnoškolskog uzrasta, kada je u pitanju prelazak ulice u zoni škole, utvrđeno je da troje od četvoro dece prelazi kolovoz propisno, na obeleženom pešačkom prelazu u blizini škole.

"Posebnu pažnju treba obratiti na kretanje dece u grupama, jer su tada skloniji da svu pažnju posvete međusobnom igranju, a ne učešću u saobraćaju”, rekao je Stamatović.