5. februar 2023 13:30

Školski psiholog Biljana Lajović: Deca ne znaju šta je sistem vrednosti

Izvor: TANJUG

podeli vest

Školski psiholog Biljana Lajović: Deca ne znaju šta je sistem vrednosti

Foto: Tanjug TV

BEOGRAD - Školski psiholog Biljana Lajović izjavila je danas da se događa sve više slučajeva nasilja u školama zato što ne postoji kontinuitet u vaspitavanju dece, pa deca ne znaju šta je sistem vrednosti i zato što odrasli daju veoma loš primer deci.

Ona je rekla zaTanjug da danas imamo decu koja odrastaju potpuno drugačije od nas, kao i da je nestalo vreme kontinutiteta kada su porodica i škola vaspitavale decu na isti način.

"Sad mi imamo to da porodice vaspitavaju na jedan način, škole na drugi, društvo na treći. Dete se nalazi u centru tog razvlačenja. Onda imamo uticaj društvenih mreža koji je neverovatan. Mi imamo problem da deca rastu, a da ne znaju šta je sistem vrednosti", poručila je Lajović.

Dodala je da se i roditelji ponašaju na sličan način, kao i njihova deca.

"Roditelji deci pravdaju časove da ne idu na kontrolne i pismene zadatke, nego da odu kada se spreme. Opravdavaju do besomučnosti, a oni dolaze u školu kao studenti. To nije škola, već studiranje", navodi školski psiholog.

Dodaje da je problem dublji i ističe ponašanje starijih koji, kaže, deci daju veoma loš primer, a u to je ubrojala i scene sa sednice Skupštine Srbije od pre dva dana.

"Stalno dajemo pogrešan primer. Mi kao da smo izgubili sposobnost normalne komunikacije i zdravorazumskog postupanja. Ne treba tu neka spektakularna psihologija, već zdrav razum", naglasila je Lajović.

Istakla je da škola radi vaspitni rad, da se zove obrazovno-vaspitna ustanova i da bi crtica između obrazovanja i vaspitanja trebalo da bude vaga.

"Nažalost, to nije jednako i škola je počela da ide na onu stranu obrazovanja. Dok se to ne izjednači, mi ćemo stalno biti u problemu", istakla je Lajović.

Komentarišući slučaj kada su učenici jedne srednje škole u Trsteniku izmakli stolicu profesorki, sve to snimili i objavili na društvenim mrežama, Lajović je rekla da su ta deca pokazala da njima treba pojačan vaspitni rad.

Lajović smatra da je tu potreban pojačan rad koji podrazumeva i određeni društveno koristan i humanitarni rad.

"Treba da ih dovedemo dotle da oni sami pomisle "pa ja stvarno treba toj ženi da se izvinim", a ne da kažu izvini i gotovo", rekla je Lajović.

Naglašava da je neko morao da radi i sa nastavnicom kojoj je izmaknuta stolica i da pokuša da joj pomogne da prevaziđe tu situaciju.

S druge strane, navodi Lajović, postoje nastavnici koji dolaze relativno nepripremljeni.

"Oni uče na matičnim fakultetima sadržaj nastavnog predmeta i metodiku, ali ne uče nešto što se zove upravljanje odeljenjem. To je posebna veština, vi treba da znate kako da se postavite jer tamo ima 30 osoba sa kojima treba da radite. Ako na času imate prazan hod, ako deca nisu angažovana i čas nije kvalitetan, ako im čas ne drži pažnju, deci će svašta pasti na pamet", upozorava Lajović.

Smatra da postoji mnogo tačaka u kojima može da se deluje.

"I da se nastavnici bolje pripreme i da se u nastavu, pored bazičnih studija, unese i nešto savremeno i da se deca angažuju na nekim drugim aktivnostima. Ima dece kojima ne ide srpski i matematika pa prave đavolije, ali bi im nešto drugo išlo bolje", poručuje Lajović.