Linta: Bećirović na sednici Saveta bezbednosti UN izneo niz besmislenih laži na račun rukovodstva Srbije
3. novembar 15:54
15. maj 2023 16:52
podeli vest
BEOGRAD - Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja predstavio je na konferenciji "Vizija nula za Balkan" u Beogradu novi nacrt Strategije o bezbednosti u saobraćaju, čiji je cilj da se do 2030. godine prepolovi broj žrtava u saobraćajnim nezgodama, kao i da se ne izgubi više nijedan dečiji život.
Stamatović je rekao da je 2019. godine u saobraćajnim nesrećama izgubljeno 534 života, a cilj je da do 2030. imamo dvostruko manje.
"Izrađen je nacrt Nacionalne strategije bezbednosti saobraćaja za period do 2030. godine, doneti su određeni cijevi, a glavni cilj je da se prepolovi smrtnost u odnosu na 2019. godinu i da nijedno dete ne izgubi život u saobraćajnim nezgodama", istakao je on.
Stamatović je rekao da bi to svi hteli da se dogodi odmah da nijedno dete ne izgubi život u saobraćajnim nesrećama, ali da je neophodno da se uključe sve institucije i pojedinci u to i da daju doprinos.
"Nacrtom naše nacionalne strategije je predviđeno da se spasi bar 68 dečijih života u narednim godinama do 2030. godine", napomenuo je on.
On je ukazao da je Zakon o bezbednosti saobraćaja obavezao državu da donese Nacionalnu strategiju i da su takođe obavezne lokalne samouprave da na svojim nivoima donesu lokalne strategije o bezbednosti.
"Strategija čiji je predlog izrađen u prethodnom periodu obuhvata različite vrste ciljeva za različite oblasti, po stubovima, a prvi stub je upravljanje bezbednosti saobraćaja i upravo od upravljanja bezbednosti saobraćaja je neophodno da se napravi bolja koordinacija i saradnja između samih institucija i uključivanje u to", rekao je on.
Drugi stub su bezbedni putevi, dodaje Stamatović i cilj je da se do 2030. godine 75 odsto svih putovanja odvija na putevima sa najvišem standardom bezbednosti saobraćaja.
"Mi smo trenutno svedoci da se u poslednjim godinama intenzivno grade auto-putevi i brze saobraćajnice i to jeste način i jedna od aktivnosti koja će dovesti da imamo bezbedne puteve", dodao je on.
Stamatović je rekao da je treći stub nacrta bezbednost vozila i da je trenutna prosečna starost vozila u Republici Srbiji 17, 3 godine i istakao da je cilj da do 2030. godine imamo starost ispod 14.
"To će značiti da vozila budu značajno bezbednija, tehnički ispravnija i biće manji zagađivači životne sredine", dodao je on i istakao da Vlada Republike Srbije već radi na tome, da subvencioniše kupovinu mlađih euro 6 automobila.
Bezbedni učesnici u saobraćaju su četvrti stub u nacrtu nove strategije i, kako je istakao Stamatović, to posebno važno.
"Hoćemo da imamo učesnike u saobraćaju koji imaju bezbedonosnu kulturu i navike na najvišem nivou, da upotreba i vezivanje sigurnosnog pojasa bude preko 95 odsto, kao i upotreba dečijih sedišta", dodao je on.
Poslednji stub, kako objašnjava Stamatović, je delovanje nakon saobraćajne nesreće.
"Danas u Srbiji, svaki drugi život koji je izgubljen u saobraćajnoj nesreći izgubljen je nakon saobraćajne nezgode, da li je to u transportu od lica nezgode do zdravstvene ustanove, ili u samoj zdravstvenoj ustanovi i tu vidimo veliki prostor za napredak i koordinaciju rada medicinskih i vatrogasnih službi sa policijom, ali i potrebno je i njihovo opremanje", zaključio je on.
Strategiju prati i Akcioni plan od 2023. do 2025. godine i investicija u to je više od 83 miliona evra.
3. novembar 15:54
3. novembar 15:11
3. novembar 15:01
3. novembar 14:58
3. novembar 09:24
3. novembar 09:00
2. novembar 22:10
2. novembar 19:47
2. novembar 19:09
3. novembar 15:51
3. novembar 12:16
3. novembar 11:50
3. novembar 12:05
3. novembar 11:25
3. novembar 08:20
3. novembar 07:40
3. novembar 15:30
3. novembar 13:37
3. novembar 11:10