Apelacioni sud u Prištini potvrdio oslobađajuću presudu za bivšeg komandanta tzv. OVK
5. novembar 14:32
3. novembar 2024 15:01
podeli vest
BEOGRAD - Odgovornost, a posebno krivična za nesreću na Železničkoj stanici u Novom Sadu, mora da ima dokazni materijal, rekao je danas nekadašnji ministar saobraćaja i infrastrukture Branislav Ivković i dodao da o tome šta je dovelo do tragedije može da govori samo u vidu pretpostavki.
"Konstrukcija je stajala 60 godina i nije bilo problema. Koincidiralo je sa rekonstrukcijom železničke stanice. Da li je tamo bila neka intervencija gde su kotve koje drže zategu, ne znam. Da li je neka greška ranije učinjena, ne znam. Dozvoljavam i tu mogućnost. Svi navode da nadstrešnica nije bila predmet rekonstrukcije. Ja koliko znam nije rađeno ništa", rekao je on za Tanjug.
Dodao je da je moguće je da je kotva loše ankerisana i da je neko intervenisao i dopustio da jedna kotva krena a, kako je rekao, kada jedna krene gotovo je.
Istakao je da je građevinarstvo veoma ozbiljna nauka, precizna i tačna i da ne bi smelo da bude greške a da kada se računaju zatege koristi se faktor sigurnosti najmanje 2,5.
"Ono što je moguće je pretpostavka da je dodatno opterećena konstrukcija ali to bi trebalo ostaviti istražnim organima, veštacima. U ovoj situaciji ne može svako da bude veštak. Ovde veštak može da bude samo neko ko je završio magistarske ili doktorske studije na Građevinskom fakultetu i dokazao se u praksi da to zna da radi", rekao je Ivković.
Odgovarajući na pitanje da li je kačenje metalne konstrukcije na nadstrešnicu moglo da dovede do tragedije, rekao je da dodatno opterećenje sigurno nije pogodno i da je moglo da izazove ono što se dogodilo.
"Kada govorimo o procedurama, treba znati da je ovo bio projekat rekonstrukcije, a pošto u pitanju železnička stanica podleže Ministarstvu građevinarstva. Morao je biti urađen idejni projekat i tu odgovornost snose svi oni koji su računali", rekao je on.
To je prva stvar, naglasio je.
"Druga stvar je ta da je morala biti urađena tehnička kontrola idejnog projekta. Odgovornost nose članovi tehničke kontrole koji su proveravali projektnu dokumentaciju a ukoliko se proceni ide se i na revizionu komisiju kada je značajniji objekat u pitanju i tada ministar izdaje rešenje o izvođenju radova. Međutim, izvođenje radova ne može da počne bez projekta za izvođenje a on mora da ima detalje, između ostalog i one vezane za proračun konstrukcije", rekao je on.
Naveo je da postoji i stručni nadzor a to je u ovom slučaju bio Biro Utiber i da on ima obavezu ne samo da kontroliše da se sve izvodi prema projektnoj dokumentaciji nego i da kontroliše i uočava situacije koje su potencijalna opasnost ili ostupanja od pravila struke i da traži provere.
5. novembar 12:18
5. novembar 12:11
5. novembar 11:38
5. novembar 11:18
5. novembar 13:58
5. novembar 13:11
5. novembar 12:39
5. novembar 12:08
5. novembar 14:18
5. novembar 14:14
5. novembar 13:58
5. novembar 14:37
5. novembar 14:27
5. novembar 13:54
5. novembar 11:52
5. novembar 09:35
5. novembar 09:01
5. novembar 07:57
5. novembar 11:35
4. novembar 14:19
4. novembar 12:53
5. novembar 14:45
5. novembar 14:21
5. novembar 13:15
5. novembar 11:34
5. novembar 14:03
5. novembar 12:25
5. novembar 12:10
5. novembar 14:18
5. novembar 14:05
5. novembar 11:39
5. novembar 06:17