Vučić sa premijerom Gruzije: Posvećenost miru od ključnog značaja za stabilnost
7. novembar 11:15
17. jun 2024 19:49
podeli vest
KOPENHAGEN - Danski kralj Frederik X otvorio je danas prvi deo budućeg železničko-drumskog tunela u dužini od 217 metara, čija će ukupna dužina biti 18 kilometara i koji će ispod Baltičkog mora povezati južnu Dansku sa severnom Nemačkom.
To će biti najduži podvodni železničko-drumski tunel na svetu, a očekuje se da će Femarn belt bude otvoren za saobraćaj 2029. godine.
Očekuje se da će automobili moći da pređu Baltičko more za 10 minuta u četiri trake, a vozovi za sedam minuta, prenosi AP.
Galerija
Podvodni tunel povezuje južno dansko ostrvo Loland i severno nemačko ostrvo Femarn, a odluka o njegovoj izgradnji doneta je 2011. godine.
Radovi na danskoj strani počeli su u julu 2022. godine, a na nemačkoj godinu dana kasnije.
Tunel će se sastojati od 89 betonskih elemenata koji se grade u specijalnom objektu u na Lolandu, a u maju je izliven prvi element.
Femarn belt koštaće 7,38 milijardi dolara i njegovu izgradnju finansira Danska.
Danska vlada će naknadno odlučiti o naplati putarine za tunel.
6. novembar 15:56
6. novembar 15:17
6. novembar 14:43
7. novembar 10:47
7. novembar 09:33
7. novembar 09:28
7. novembar 09:09
6. novembar 13:06
5. novembar 15:30
5. novembar 11:35
4. novembar 14:19
7. novembar 10:32
7. novembar 05:30
6. novembar 17:06