8. jun 2023 14:00

EU će tražiti od kompanije Meta da objasni zašto ne funkcioniše zaštita za decu

Izvor: TANJUG

podeli vest

EU će tražiti od kompanije Meta da objasni zašto ne funkcioniše zaštita za decu

Foto: AP Photo, File/Jeff Chiu

BRISEL - Evropski komesar za industriju Tjeri Breton najavio je danas da će se krajem juna sastati sa izvršnim direktorom kompanije Meta, Markom Zakerbergom i zahtevati da ta kompanija odmah reaguje pošto, kako je rekao, njen zaštitni kodeks za decu izgleda ne funkcioniše.

Platforme društvenih medija, kao što su Metin Instagram, TikTok Bajt dens, Snepčet Snep i Alfabet Jutjub, izazvale su zabrinutost među regulatorima i korisnicima sadržaja namenjenih za malu decu, preneo je Rojters.

"Izgleda da Metin dobrovoljni kodeks o zaštiti dece ne funkcioniše", napisao je Breton na Tviteru.

Breton je istakao da Zakerberg sada mora to da objasni i odmah preduzme akcije, najavljujući da će se sastati u Metinom sedištu u Menlo Parku u Kaliforniji, 23. juna.

Portparol Mete je rekao da kompanija ima strogu politiku i tehnologiju za sprečavanje predatora da pronađu ili stupe u interakciju sa tinejdžerima putem aplikacija.

Portparol je naveo da su Meta timovi razbili 27 takvih mreža između 2020. i 2022. godine, kao i da je u januaru ove godine bilo blokirano više od 490.000 naloga zbog kršenja politike bezbednosti dece.

"Stalno istražujemo načine za aktivnu odbranu od ovakvog ponašanja i mi smo osnovali internu radnu grupu da istraži ove tvrdnje i odmah se time pozabavi", istakao je portparol.

Breton je rekao da će Meta takođe morati da saopšti šta planira da uradi da bi se uskladila sa pravilima EU u vezi sa onlajn sadržajem poznatim kao Zakon o digitalnim uslugama (DSA) nakon 25. avgusta ili će se, kako je naveo, suočiti sa teškim sankcijama.

DSA zabranjuje određene vrste ciljanih oglasa na onlajn platformama, kao što su one namenjene deci ili kada koriste posebne kategorije ličnih podataka, kao što su etnička pripadnost, politički stavovi i seksualna orijentacija.

DSA kazne za kršenja odredbi mogu dostići čak šest odsto od globalnog prometa kompanije.