17. oktobar 2024 12:56

Čadež: Softver postao glavni izvozni proizvod Srbije

Izvor: TANJUG

podeli vest

Čadež: Softver postao glavni izvozni proizvod Srbije

Foto: TANJUG/JADRANKA ILIĆ

BEOGRAD - Glavni izvozni proizvod Srbije postao je softver i taj izvoz smo u poslednjih 10 godina povećali 10 puta, izjavio je danas predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež.

On je, govoreći na poslovnom forumu Srbija- Japan, naglasio važnost činjenice da je Srbija prošle nedelje ušla u alijansu za baterije, što će, prema njegovim rečima, za Srbiju mnogo značiti u sprovođenju zelene industrijske revolucije.

"Ono što je ovde danas posebno zanimljivo jeste da su prisutne firme iz Srbije i iz Japana koje, bez lažne skromnosti, žive budućnost, koje danas proizvode budućnost. Mnogi će reći da, dosta ima IT kompanija, ali nije suština u tome, već u činjenici da kompanije iz svih sektora su zapravo digitalne", rekao je on.

Ocenio je da je današnji skup samo jedan u nizu i da se već priprema sledeći u okviru EXPO-a u Osaki.

Naveo je da su na forumu prisutne kompanije iz oblasti informacionih tehnologija, automobilske industrije, kompanije koje se bave visokopreciznom obradom metala i alata, kao i kompanije iz oblasti poljoprivrede, kao i građevinske kompanije.

"Trenutno se nalazimo u fazi investiranja i rada na velikim infrastrukturnim projektima, kako na Ekspu tako i svuda u Srbiji" istakao je Čadež.

Direktor Sektora za međunarodnu saradnju Razvojne agencije Srbije Nikola Janković istakao je odličnu saradnju sa Japanskom organizacijom za spoljnu trgovinu.

"Srbija danas predstavlja dobro i sigurno mesto za ulaganje, a Razvojna agencija Srbije je iskusan i pouzdan partner za saradnju", naglasio je on.

Ukazao je da dobre političke odnose i dugu istoriju diplomatskih odnosa Srbije i Japana ne prate dovoljno ekonomski odnosi dveju zemalja.

Prema njegovim rečima, japanske kompanije koje su već investirale u Srbiji, u našu zemlju je pre svega dovela politička i ekonomska stabilnost, iskustvo koje imamo sa multinacionalnim kompanijama, dobra radna snaga i dobri podsticajni paketi za investitore.

Predsednik Japanske organizacije za spoljnu trgovinu Susumu Kataoka rekao je da ankete među japanskim kompanijama pokazuju da one žele da šire poslovanje u Evropi i istakao spremnost ove organizacije da podrži japanske kompanije koje žele da investiraju u Srbiji.